TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujų automobilių gamyba smuko tiktai Afrikoje

2014 12 15 6:00
Nepaliečiai teikia pirmenybe pigioms ir nusikalstamai nesaugioms Azijoje pagamintoms mašinoms. LŽ archyvo nuotrauka

Tarptautinės automobilių gamintojų organizacijos (OICA) duomenimis, visame pasaulyje per pirmuosius devynis metų mėnesius naujų lengvųjų automobilių gamyba ūgtelėjo 3 procentais, o prekyba jais per 2014 metų pirmąjį ketvirtį - 4,1 procento.

Pirmiausia patyrinėkime gamybos rezultasus. Kaip skelbia skelbia OICA, nuo sausio iki rugsėjo visame pasaulyje nuo konvejerių nuriedėjo 66 mln. naujų mašinų. Iš jų daugiau nei pusė (34 799 539, arba 52,7 proc.) buvo pagaminta Rytų Azijos ir Okeanijos valstybėse. Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, gamyba šiame regione ūgtelėjo 4 procentais. Iš regiono valstybių didžiausia pagamintų mašinų dalis teko Kinijai, kurioje nuo konvejerių per 9 mėnesius nuriedėjo 17 225 850 naujos mašinos. Japonija pagaminto 7 447 006 naujus automobilius, Pietų Korėja – 3 318 991. Beje, pirmosios dvi valstybės užima pirmąją ir trečiąją vietas pirmauja automobilių gamybą pasaulyje, o Pietų Korėjos rezultatas – penktas.

Afrikos gamintojų nesėkmė

Po Rytų Azijos ir Okeanijos regiono daugiausia naujų automobilių nuo sausio iki rugsėjo buvo pagaminta Europoje, prie kurių priskiriamos ir Nepriklausomų Valstybių Sandraugos šalys. Čia, OICA duomenimis, nuo konvejerių per devynis mėnesius nuriedėjo 14 939 762 nauji automobiliai, buvo fiksuotas 3 proc. gamybos augimas.

Daugiausia naujų mašinų iš Europos šalių buvo pagaminta Vokietijoje (4 475 203). Šis rezultatas – ketvirtas pasaulyje tarp valstybių. Antroje daugiausia automobilių Europoje pagaminančių šalių vietoje atsidūrė Ispanija (1 795 387), trečią – Rusija (1 423 986).

Nuo sausio iki rugsėjo Šiaurės Amerikos naujų automobilių gamintojai, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, nuo konvejerių nurideno 5,6 proc. daugiau transporto priemonių, arba 13 087 029. Daugiausia naujų mašinų iš šio regiono valstybių pagamino JAV (8 828 341), kuri užima pagal šį rodiklį ir antrąją vietą pasaulyje.

Per tris pirmuosius šių metų kvartalus 3 proc. ūgtelėjo naujų automobilių gamyba ir Pietų Amerikoje, o šio regiono lyderė – Brazilija, sugebėjusi nuo sausio iki rugsėjo nuo konvejerių nuridenti 2 384 214 naujų mašinų.

Vienintelis žemynas, kuriame per pirmus 9 mėnesius pagaminta mažiau automobilių nei pernai tuo pačiu metu, yra Afrika. Iš jos gamyklų nuo sausio iki rugsėjo išriedėjo 339 963 nauji automobiliai, o smukimas sudarė 3 procentus. Beveik visos Afrikoje pagamintos mašinos (325 103) nuriedėjoi nuo Pietų Afrikos Respublikos gamyklų konvejerių.

Aktyviausi pirkėjai – vėlgi azijiečiai

Naujų automobilių gamybos rezultatai skirtinguose regionuose nebūtinai sutampa su pardavimų rezultatais. Šiuo metu OICA yra paskelbusi tiktai 2014 metų pirmojo ketvirčio prekybos naujomis mašinomis rezultatus, iš kurių matyti, jog, pavyzdžiui, bendrai Šiaurės ir Pietų Amerikoje sausį-kovą buvo nupirkta 3,9 proc. naujų automobilių mažiau, nei pernai tuo pačiu metu.

JAV ir Kanadoje naujų mašinų rinka susitraukė 0,5 proc., Centrinės ir Pietų Amerikos šalyse – net 11,2 proc. Iš viso per tris pirmuosius 2014 metų mėnesius Amerikoje buvo parduota 6 548 813 nauji automobiliai.

Daugiau nei dvigubai savo apimtimis prekyba buvo Rytų Azijos ir Okeanijos valstybėse, kur sausį-kovą buvo nupirkta 17 344 078 nauji automobiliai, arba 8,4 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. 2,7 proc. augimą fiksavo Europa, prie kurios OICA priskiria dar ir NVS (be Kazachstano) bei Turkiją. Tiesa, iš per pirmąjį 2014 metų ketvirtį Europoje iš 8 282 271 realizuotų mašinų ne Europos Sąjungos ir EFTA (šiai ekonominei asociacijai priklauso Šveicarija, Norvegija ir Islandija) buvo nupirkti tik 1 427 365 nauji automobiliai. NVS ir kitose ne Europos Sąjungai priklausančiose valstybėse (išskyrus EFTA šalis) buvo fiksuotas ir didžiausias pardavimo nuosmukis, kuris siekė -11,4 proc.

Afrikoje per tris pirmuosius mėnesius, palyginti su 2013 metų sausiu-kovu, buvo nupirkta 3,4 proc. naujų automobilių mažiau (567 571).

Visame pasaulyje per 2014-ųjų sausį-kovą gamintojai ir jų atstovai realizavo 32 742 733 naujus automobilius, arba 4,1 proc. daugiau nei 2013 m. pirmąjį ketvirtį.

Lietuva – regiono lyderė

Atkreiptinas dęmesys, kad tarp regionų, OICA duomenimis, prekybos apimtys sausį-kovą labiausiai augo kartu Rytų Europos ES priklausančiose valstybėse – čia buvo parduota 461 639 naujos mašinos, arba 17,8 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu (391 945). Įdomu, kad regiono pardavimų pokyčio lyderė buvo Lietuva, kurioje rinka, pagal OICA pateikiamą statistiką, per tris pirmuosius mėnesius pasistiebė net 49,8 proc. Antroje vietoje pagal šį rodiklį liko Kroatija (+37,4), trečioje – Rumunija (+26,1 proc.), ketvirtoje ir penktoje – mūsų kaimynai latviai (+22 proc.) ir estai (+21,5 proc.).

Pasaulio šalys, kuriose prekyba naujais automobiliais 2014 m. I ketv. augo sparčiausiai

Vieta Šalis Parduota automobilių 2014 m. I ketv. Parduota automobių 2013 m. I ketv. Pokytis (proc.)

1. Nepalas 3000 1700 +76,5

2-3. Laosas 1500 1000 +66,7

2-3. Kenija 2000 1200 +66,7

4-5. Kambodža 150 100 +50

4-5. Makedonija 1500 1000 +50

6. Lietuva 3358 2241 +49,8

7. Filipinai 49 670 35 645 +39,3

8. Irakas 470 000 337 600 +39,2

9. Islandija 6371 4804 +32,6

10. Vietnamas 33 269 25 168 +32,2

Šaltinis: OICA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"