TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujų automobilių pardavėjai tikisi klientų praregėjimo

2016 02 23 6:00
Nors naujų automobilių pardavimas sparčiai auga, kol kas šalyje paklausiausios išlieka 11-15 metų senumo transporto priemonės. LŽ archyvo nuotrauka

Nors atmetus reeksportą naujų automobilių rinkos augimas Lietuvoje neatrodytų toks įspūdingas, tačiau dauguma pardavėjų optimistiškai žvelgia į šiuos metus ir tikisi vis daugiau klientų, vertinančių naujo automobilio privalumus.

Populiariausiai Lietuvoje markei „Volkswagen“ atstovaujanti „Moller Auto“ sostinėje pernai atidarė dar vieną saloną ir dėl naujos lokacijos efekto automobilių pardavė net 24 proc. daugiau. Nors įmonės generalinis direktorius Linas Vytautas Karlavičius praėjusius metus dėl kilusio dyzelinių variklių skandalo įvardijo kaip gamintojui psichologiškai sudėtingus, tačiau pirkėjai mūsų regione nenusisuko nuo populiariausios markės.

„Jeigu atmesime „Fiat“ automobilius, kurių dauguma reeksportuojami ir kurie užima mums ne visai įdomų segmentą, esame pirmi Lietuvoje, turėdami labai sveiką 14 proc. naujų automobilių rinkos dalį. Naujo salono efektą pergyvenome atidarymo metu, todėl šiemet tikimės labiau subalansuoto pardavimo augimo, kuris, planuojame, turėtų siekti apie 10 procentų“, – šių metų tikslą įvardijo L. Karlavičius.

Atsisako turgaus loterijų

Anot pašnekovo, palengva keičiasi lietuvių įsivaizdavimas, neva naujas automobilis taps jų kišenei tokia katastrofa, kurios derėtų bijoti. Nors Lietuvoje, skirtingai nei daugelyje ES šalių, mokesčių lengvatų įsigyjamiems naujiems automobiliams nėra, bet kokybiški nauji įvairių gamintojų modeliai ir viliojantys kainų pasiūlymai vis daugiau lietuvių atveja mašinos ieškoti nebe į turgų, o į autosaloną.

Lino Karlavičiaus teigimu, esant puikioms finansavimo galimybėms, naujas automobilis nebėra sunkiai įkandama prabanga. /Alinos Ožič nuotrauka

Žvelgiant į populiarumą pagal segmentus, nesiskiriame nuo kitų ES šalių: didžiausias yra kompaktinių miesto visureigių segmento augimo potencialas. „Volkswagen“ atstovai šiemet pateiks keletą atnaujintų modelių, gerų akcijų pasiūlymų modeliams, bet svarbiausiu akcentu, anot pašnekovo, taps naujas kompaktinis miesto visureigis „Tiguan“.

„Kai finansavimo galimybės dabar tokios plačios, kur kas didesnė visuomenės dalis tampa pajėgi įsigyti naują automobilį. Dar viena tendencija ta, kad auga ir geros kokybės automobilių, neatsuktais spidometrais ir turinčių švarią istoriją, poreikis. Naudotų mašinų pernai salone taip pat pardavėme rekordiškai daug. Žmonės mokosi iš savo klaidų ir ateina pirkti patikrinto, švaraus, nors ir kelerių metų senumo automobilio pas autorizuotus atstovus, o ne žaidžia lyg loterijose. Neabejoju, jog ši tendencija tik ryškės“, – sakė L.Karlavičius.

Jo teigimu, dėl politinių peripetijų kol kas sunku tikėtis, kad valdžios atstovai supras, jog naujų automobilių pardavimą valstybei verta palaikyti, nes tai mažina šešėlinės ekonomikos įtaką ir skatina skaidrią ekonomiką, eismo saugumą bei švarią aplinką. Vis dėlto įmonės vadovas vylėsi, jog atsiras nuoseklus požiūris bent į ekologiškų elektromobilių skatinimą, plėtojant reikalingą jiems infrastruktūrą, taikant PVM lengvatas.

„Politikams palinkėčiau nebūti trumparegiams. Nereikia skatinti amžinai. Bent 5 metus. Mąstykime apie ateitį. Juolab kad nereikia būti pionieriais – iš kitų ES valstybių galime pasisemti puikių pavyzdžių, kaip tai įgyvendinti“, – palinkėjo pašnekovas.

Hibridų kaina nebegąsdina

Augantį švaresnių automobilių poreikį patvirtina ir tendecijos „Toyotai“ bei „Lexus“ atstovaujančios bendrovės „Mototoja“ salone. Pirmieji pasiūlę kokybišką hibridinę pavarą japonai anksčiausiai suprato, kad švaresnio transporto poreikis ilgainiui augs.

„Ilgą laiką dirbame su klientais, aiškindami, jog hibridas yra protingas ir teisingas pasirinkimas. Iš praėjusių metų pardavimo rezultatų matyti, kad žengėme didelį žingsnį rinkoje, o vairuotojų galvose sklandžiusius mitus sėkmingai pavyksta griauti. Hibridus jau renkasi ne tik atsakingas verslas, bet ir privatūs klientai, anksčiau baimindavęsi naujų technologijų ir kainos skirtumo. Kai sudedi eksploatacijos sąnaudas per penkerius metus, hibrido išlaikymas išeina pigesnis nei benzininio, tuo labiau – nei dyzelinio automobilio“, – pažymėjo bendrovės „Mototoja“ direktorius Edmundas Povilauskas.

Hibridinių modelių nauda visiškai įsitikino prabangesnio „Toyotos“ „brolio“ „Lexus“ klientai. Tarp šios markės parduodamų naujų automobilių Lietuvoje 9 iš 10 yra įsigyjami su hibridine pavara.

Pasak E. Povilausko, automobilio su hibridine pavara kainos skirtumas sulig kiekviena nauja modelio laida sparčiai mažėja. Šiemet pasirodysiantis hibridinis RAV4 visureigis kainuos vis dar šiek tiek brangiau nei benzininis modelis, bet tiek pat, kiek dyzelinis analogas.

„Pernai planavome mažesnį augimą, bet pirkėjai pradžiugino kur kas labiau – augome ketvirtadaliu. Šiemet taip pat yra pakankamai priežasčių tikėtis labai gerų metų, mat daugiau perka ne tik privatūs klientai. Į Lietuvos rinką, kaip ir pernai, ateis ne viena didelė užsienio kapitalo bendrovė. Be to, turėsime daugybę atnaujintų ir naujų modelių: hibridinis RAV4, atnaujinta „Corolla“, naujas komercinis mikroautobusas, naujas visureigis pikapas, o visa tai metų pabaigoje vainikuos mažas miesto visureigis, kurio „Toyota“ iki šiol neturėjo“, – vardijo pašnekovas.

Lietuviška dydžio dilema

Geriausio Lietuvos metų automobilio titulą pirmąkart pelnė „Opel“ markės modelis – naujoji „Astra“. Ar šis automobilis taps populiarus Lietuvoje, markei atstovaujančios bendrovės „Autodina“ vadovo Algimanto Boguševičiaus teigimu, paaiškės tada, kai balandį rinkai bus pristatyta universalo versija. Tuomet atsiskleis tikrasis šio modelio potencialas, mat daugiau nei pusė anksčiau parduotų automobilių „Astra“ buvo būtent universalai.

„Pamatęs nedidelius automobilio gabaritus dažnas ima iškart lygintis, kaip atrodys prieš kaimyną“, – kalbėjo Algimantas Boguševičius. /Romo Jurgaičio nuotrauka

„Perka dar nedaug, bet besidominčiųjų ir norinčiųjų išbandyti šį modelį tikrai gausu. Naujoji „Astra“ savo technologijomis ir sprendimais yra net labai pažangi, todėl modelis nėra pats pigiausias. Tik vis dar kliūva konservatyvus Lietuvos vairuotojų požiūris į automobilio dydį. Žinote, ateina žmogus išbandyti Metų automobilio. Pamatęs nedidelius automobilio gabaritus klientas ima iškart lygintis, kaip atrodys prieš kaimyną. Vakaruose tokio mąstymo kur kas mažiau, todėl ir vertinamas tokio tipo automobilis tinkamai – maži gabaritai, erdvus vidus, funkcinės savybės. Mūsų visuomenė šiuo požiūriu vis dar išgyvena vaikystės stadiją. Tačiau žvelgiu optimistiškai, nes matau, jog vakarietiškas suvokimas žingsnis po žingsnio į mūsų galvas vis tiek ateina. Anksčiau klientai į saloną atkeliaudavo turėdami savo nusistatymą, manydami, jog geriausiai patys viską išmano. Dabar žmonės atvyksta iš anksto nuodugniai pasidomėję potencialiu pirkiniu, tačiau reaguoja į patarimus, lanksčiau vertina pasiūlymus“, – skirtumą įžvelgė A. Boguševičius.

Pernai gamintojo numatytą planą viršijusi ketvirtadaliu, šiemet „Autodina“ tikisi pasiekti panašų optimistinį 20–25 proc. augimą. Tiesa, iki pašėlusių 2008-ųjų parduotų automobilių kiekio dar teks ilgai padirbėti – šiemet, pagal optimistinį scenarijų, įmonė pasieks pusę rekordinio pardavimo.

„Tais laikais mums labai didelę įtaką darė jaunimas. Pirkdavo automobilius nebijodami rizikos, didžiąją dalį išsimokėtinai. Dabar atėjęs pirkti klientas dažniausiai jau turi 70 proc. reikalingos sumos ir tik likusią dalį dengia išsimokėtinai. Rizikuoti mėgstančių jaunų pirkėjų sumažėjo. Dalis jų, matyt, išvažiavo rizikuoti ten, kur rizika labiau apsimoka. Tai tikrai neprisideda prie spartesnės Lietuvos ekonomikos plėtros ir greitesnio vidurinės visuomenės klasės augimo. Būtent ši visuomenės dalis yra svarbiausia naujų automobilių pirkėja, norinti ir galinti teisingai žiūrėti į ateitį“, – sakė „Autodina“ direktorius.

A. Boguševičiaus teigimu, prie spartesnio automobilių parko atsinaujinimo prisidėtų ir tinkamas taršos mokestis. Tačiau Seimo rinkimų metais toliaregiškų, į pažangą orientuotų sprendimų vargu ar verta viltis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"