TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujų automobilių pardavimą didino prabangos ilgesys

2014 05 12 6:00
BMW automobiliai lietuvių yra mėgstami dėl solidumo, agresyvios išvaizdos ir labai geros dinamikos. LŽ archyvo nuotrauka

2014 metų pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, naujų lengvųjų keleivinių ir komercinių (įskaitant ir kemperius) automobilių pardavimo rinka ūgtelėjo 22,37 proc. – šiais metais nuo sausio iki kovo šalies gyventojai nupirko 3846 naujas mašinas. Paradoksas, tačiau rinkai stiebtis padėjo išaugusi prabangių automobilių paklausa.

Naujų prabangių automobilių buvo apie penktadalis viso nupirkto kiekio, tačiau visų be išimties šios kategorijos markių mašinų pardavimai 2014-ųjų sausį-kovą padidėjo. Tai rodo dienraščio LŽ turimi duomenys. Tuo metu iš maždaug 23 likusių automobilių markių, kurios nelaikomos prabangiomis, pardavimai pasistiebė tiktai 10-ies. Tiesa, pardavimų rekordus – tiek pardavimo augimo, tiek ir smukimo – rodė neprabangių automobilių klasei priskiriamos mašinos. Antai japoniškų „Suzuki“ sėkmę greičiausiai dar ilgai bus sunku pakartoti. Šios markės mašinų nuo sausio iki kovo buvo nupirkta net 700 proc. daugiau nei per pirmąjį 2013 metų ketvirtį. Ir priešingai: pernai sausio-kovo mėnesiais Lietuvos gyventojai ir įmonės įsigijo 24 „Lada“ automobilius, bet šiemet per pirmąjį ketvirtį nenupirktas nė vienas rusiškas automobilis.

BMW sėkmė

Akivaizdu, kad 2014 metų sausio-kovo bendrus pardavimus labiausiai augino tos mašinų markės, kurios nėra priskiriamas prie prabangių. Pavyzdžiui, per tris pirmuosius šių metų mėnesius daugiausia buvo parduota „Fiat“ markės automobilių – net 561, o tai sudarė net 26,9 proc. viso Lietuvoje nupirktų lengvųjų mašinų kiekio. Aišku, jog įspūdingas, palyginti su 2013 m. sausiu-kovu net 122,62 proc. siekęs „Fiat“ pardavimų augimas turėjo didelės įtakos ir galutiniam ketvirčio pardavimų rezultatui.

Iš prabangių automobilių klasei priskirtų lengvųjų transporto priemonių markių („Audi“, BMW, „Bentley“, „Jaguar“, „Land Rover“, „Lexus“, „Mercedes-Benz“, „Porsche“, „Volvo“) labiausiai augo „Porsche“ pardavimai – nuo sausio iki kovo, palyginti su 2013 metų pirmuoju ketvirčiu, Lietuvoje buvo realizuota net 137,50 proc. daugiau išskirtinės vokiškos markės mašinų. Tačiau bendram pardavimų rezultatui „Porsche“ sėkmė turėjo tiktai labai mažą įtaką, nes per tris pirmuosius 2014 metų mėnesius buvo parduota vos 19.

Užtat suspindo BMW žvaigždė. Per pirmąjį šių metų ketvirtį vokiškos prabangios markės mašinų pardavėjai sugebėjo realizuoti net 175 mašinas, arba 4,5 proc. nuo bendro Lietuvoje parduotų automobilių kiekio. Prabangiai automobilių klasei tai - labai geras rezultatas. Ypač tokioje neturtingoje šalyje, kokia yra mūsų Lietuva. Palyginti su 2013 metų pirmu ketvirčiu, šiemet BMW pardavimai šoktelėjo net 108,33 procento.

Įspūdingą rezultatą pasiekė ir „Lexus“ pardavėjai, per pirmus tris šių metų mėnesius realizavę 33 automobilius, arba net 120 proc. daugiau nei tuo pačiu 2013 metų laiku.

Ž.Mauricas: "Iššūkis Lietuvai yra toks, jog pirminio ekonomikos atsigavimo vaisius skina tik labai mažai šalies piliečių - tai gerai matyti ir automobilių rinkoje." / Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Ekonomikos veiksnys

Banko „Nordea“, kurio vienas padalinių „Nordea Finance Lithuania“ teikia automobilių ir kitos technikos išperkamosios ir veiklos nuomos paslaugas, vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas patvirtino, jog Lietuvoje prabangių naujų automobilių, vertinant jų kiekį bendrame naujų mašinų prekybos sraute, parduodama labai daug, ypač pastaruoju metu.

„Taip yra dėl keleto veiksnių. Didžiausia dalis prabangių mašinų yra įsigyjama įmonių vardu. Jei prabangi mašina įsigyjama ne iš karto atsiskaitant grynais, o išperkamosios nuomos būdu, egzistuoja beveik šimto procentų tikimybė, kad pirkėja yra įmonė. Akivaizdu, kad įmonės atnaujina per krizę morališkai ir techniškai pasenusius automobilių parkus. Tai geras ženklas – vadinasi, šalies ūkis jau rodo pirminio atsigavimo požymius“, - dėstė Ž.Mauricas.

„Nordea“ vyriausiasis ekonomistas taip pat darė prielaidą, kad prabangių automobilių pardavimas augo ir dėl to, jog metų pradžioje buvo parduotos tos mašinos, kurios buvo naudojamos mūsų šalies pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai metu. Ž.Mauricas neslėpė, jog pirmiausia turi omenyje BMW limuzinus. „2013 metų gruodžio 31 d. pasibaigus iki tol pusmetį trukusiam Lietuvos pirmininkavimui, didelė dalis svečiams vežioti automobilių parko liko nereikalingi. Jau iš anksto nebereikalingiems automobiliams buvo ieškoma pirkėjų. Galbūt jų rasti ir nebuvo labai sunku, kadangi automobiliai buvo jau nors ir ne visai nauji, tačiau vis tiek mažai naudoti. Jiems buvo daromos didelės kainų nuolaidos“, - pasakojo dienraščio LŽ pašnekovas.

Išperkamosios nuomos būdu, Ž.Maurico duomenimis, prabangius automobilius pirko ir nedidelis būrys privačių fizinių asmenų. „Dalis Lietuvos gyventojų turi tikrai dideles galimybes įsigyti brangią mašiną. Iššūkis Lietuvai yra toks, jog pirminio ekonomikos atsigavimo vaisius skina tik labai mažai šalies piliečių. Turtinė diferenciacija, kaip rodo apklausų tyrimų duomenys, Lietuvoje yra viena didžiausių Europos Sąjungoje – gerokai didesnė už tą, kuri skaičiuojama Estijoje ir nežymiai netgi už tą, kuri yra Latvijoje. Pagal pačias įvairiausias metodikas atliktų apklausų rezultatai rodo, kad Lietuvoje vadovai uždirba daugiausiai iš visų Baltijos šalių vadovų, o minimali alga pas mus mažesnė nei Latvijoje ir Estijoje. Žinoma, tai atsispindi ir automobilių prekyboje“, - sakė „Nordea“ vyriausiasis ekonomistas.

Automobilių markių, kurios nėra priskiriamos prie prabangių, prekybos rezultatai Lietuvoje 2014 m. sausio-kovo mėn.

Markė2014 m. I ketv. pardavimai (vnt.)2013 m. I ketv. pardavimai (vnt.)Pokytis (proc.)
"Alfa Romeo"3117+17
"Chevrolet"1917+11,76
"Citroen"4253-20,75
"Dacia"8072+11,11
"Fiat"561252+122,62
"Ford"20192+118,48
"Hyundai"100132-24,24
"Honda"51111-54,05
"Isuzu"18-87,50
"Kia"137152-9,87
"Lada"024-
"Mazda"2923+26,09
"Mitsubishi"4158-29,31
"Nissan"248289-14,19
"Opel"10591+15,38
"Peugeot"45112-59,82
"Renault"159176-9,66
"Seat"1022-54,55
"Škoda"340212+60,38
"Subaru"6668-2,94
"Suzuki"8010+700
"Toyota"411281+46,26
"Volkswagen"512515-0,58.

Šaltinis: LŽ

Prabangių automobilių prekybos rezultatai 2014 m. sausio-kovo mėn.

Markė2014 m. I ketv. pardavimai (vnt.)2013 m. I ketv. pardavimai (vnt.)Pokytis (proc.)
"Audi"9893+5,38
BMW17584+108,33
"Jaguar"32+50
"Land Rover"5928+110,71
"Lexus"3315+120
"Mercedes-Benz"8458+44,83
"Porsche"198+137,50
"Volvo"4741+14,63

Šaltinis: LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"