TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujų automobilių rinka – tarp optimizmo ir realybės

2015 12 14 11:00
Nors ES naujų automobilių rinka stabtelėjo, vokiškų mažylių "Smart" registravimas išaugo net  216 procentų.  Gamintojo nuotrauka

Praėjusią savaitę Lietuvos bankų asociacija (LBA) pristatė lizingo rinkos, tarp jų – ir naujų automobilių, šių metų rezultatus ir prognozes 2016 metams – dvelkė akivaizdžiu optimizmu. Sausio-spalio mėnesiais naujų mašinų pardavimai lizingu šoktelėjo 18,4 proc., tad ir kitąmet laukiama „spartaus augimo“.

„Naujų automobilių pardavimai lizingu sparčiai auga – pastebime, kad gyventojai, priimdami sprendimą pirkti automobilį, pradeda vertinti ne tik automobilio kainą, bet ir skaičiuoti, kiek kainuos jo eksploatacija, priežiūra, vertinama, už kiek automobilį jie galės parduoti po kelerių metų. Automobilių parkas Lietuvoje, lyginant su kaimyninėmis šalimis, vis dar seniausias. Tačiau šis siekis priimti visapusiškai ekonomiškai pagrįstą sprendimą rodo brandumą ir artėjantį lūžį automobilių parko atsinaujinime“, – džiugiomis ateities įžvalgomis dalijosi LBA lizingo komiteto pirmininkas Laimonas Belickas. Jo tvirtinimu, šiemet per dešimt mėnesių buvo parduota apie 16,5 tūkst. naujų automobilių, 54 proc. iš jų – lizingu. Populiariausios markės, perkant lizingu buvo „Volkswagen“ (19 proc.), „Toyota“ (13 proc.) ir „Škoda“ (13 proc.).

Optimizmą drumsčia geopolitika

Optimistines prognozes L.Belickas pirmiausia grindė 2015 metų sausio-spalio ir to paties laikotarpio šiemet rezultatų palyginimu. Vis dėlto analizuojant naujausias Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenis kyla noras suabejoti, ar naujų lengvųjų automobilių rinka 2016-aisiais stiebsis taip pat sparčiai, kaip tai darė pastaruosius kelerius metus.

Nerimauti verčia nuolat blogėjanti geopolitinė padėtis Europoje, o nuo jos labai priklauso ir vartotojų lūkesčiai. Būtent jie yra tas visagalis faktorius, kuris daugiausiai lemia naujų automobilių rinkos pokyčius. ACEA duomenys rodo, kad spalis buvo antras šiais metais pagal neigiamą naujų mašinų Europos Sąjungos (ES) šalyse registravimo pokytį mėnuo – tą mėnesį bendrijos naujų automobilių rinka ūgtelėjo vos 2,9 proc. Iš viso spalio mėnesį ES buvo įregistruoti 1 104 868 nauji automobiliai.

Blogiau ES šalių įmonės ir piliečiai naujas mašinas registravo tiktai gegužę, kai palyginus su 2014 metų tuo pačiu mėnesiu, buvo fiksuotas vos 1,3 proc. siekęs rinkos augimas.

Iki metų pabaigos ACEA skelbs dar dvi ataskaitas, kuriose bus pateikti lapkričio ir gruodžio duomenys. Jei ir šie rodys neigiamą kryptį, mūsų optimistinės šalies lizingo rinkos dalyvių prognozės irgi gali pakibti ant plauko. Tikėtis daug iš metų pabaigos ar 2016 metų pradžios sunku dėl nesibaigiančių trinčių Vakarų santykiuose su Rusija, konfliktų Artimuosiuose Rytuose, pabėgėlių krizės, Kinijos ekonomikos silpnėjimo, finansinio nestabilumo pačioje ES.

Buksavo ir britai, ir estai

Spalį iš 27 ES narių (be Maltos), apie kurias duomenis pateikia ACEA, net 6 (Graikijoje, Estijoje, Slovakijoje, Luksemburge, Didžiojoje Britanijoje ir Kroatijoje) buvo fiksuotas neigiamas rinkos pokytis. Didžiausią nerimą rinkos ekspertams kelia tai, kad pirmąkart per kelerius pastaruosius metus fiasko (-1,1 proc.) patyrė britų rinka, kuri iki spalio buvo laikoma pačia stabiliausia ir dinamiškiausia iš didžiųjų Senojo žemyno rinkų.

Beje, spalio mėnesį stebuklų nerodė ir dar dvi didžiosios ES rinkos, nuo kurių labiausiai priklauso naujų automobilių rinkos sveikata. Prancūzijoje ir Vokietijoje naujų automobilių registravimas ūgtelėjo juokingais atitinkamai vos 1,1 proc. ir 1 procentais.

Lietuvai didžiausio nerimo turėtų kelti didžiulis ES mastais Estijos rinkos krytis – palyginti su 2014 metų spaliu, estai tą patį mėnesį šiemet įregistravo net 9,4 proc. mažiau naujų automobilių. Istorija rodo, kad paprastai tos rinkos tendencijos, kurias iš pradžių rodo Estijos rinka, vėliau tiksliai yra atkartojamos Latvijoje ir Lietuvoje.

Matyt, niekas negali pasakyti, ar tai atsitiks jau 2016 metais. Kol kas mūsų šalis džiaugiasi stulbinamu rinkos augimu, kuris spalį siekė 25,9 proc., lapkritį – 26 procentais.

ES naujų automobilių rinkos pokyčiai 2015 m. sausį-spalį

MėnuoPokytis (proc.)*
Sausis+6,7
Vasaris+7,3
Kovas+10,6
Balandis+6,9
Gegužė+1,3
Birželis+14,6
Liepa+9,5
Rugpjūtis+11,2
Rugsėjis+9,8
Spalis+2,9

*Palyginti su tuo pačiu mėnesiu 2014 metais.

Šaltinis: ACEA

ES šalys, kurios automobilių rinka traukėsi, 2015 m. spalis

VietaŠalisPokytis (proc.)*
1.Graikija–17,6
2.Estija–9,4
3.Slovakija–8,1
4.Luksemburgas–2,7
5.Didžioji Britanija–1,1
6.Kroatija–0,1

*Palyginti su 2014 m. spalio mėn.

Šaltinis: ACEA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"