TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujų automobilių rinką "veža" silpniausieji

2013 12 23 6:00
Iš penkių didžiausių naujų automobilių rinkos Europos Sąjungoje žaidėjų 2013 metų sausio-lapkričio mėnesiais augo tiktai „Renault“ markės naujų automobilių registravimas. Gamintojo nuotrauka

Naujų automobilių registravimas Europos Sąjungos (ES) šalyse trečią mėnesį iš eilės kilo – lapkritį buvo užfiksuotas 1,2 proc. siekiantis augimas. Keista, tačiau gamintojai vis dar netiki ilgalaikiu rinkos atsigavimu.

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, spalio mėnesį, palyginti su 2012 metų tuo pačiu laikotarpiu, ES erdvėje naujų automobilių buvo įregistruota 4,7 proc. daugiau, rugsėjį – 5,4 procento. Rugpjūčio mėnesį buvo užfiksuotas 5 proc. kritimas.

Tris mėnesius iš eilės trukęs augimas galėjo optimistiškai nuteikti tiek automobilių gamintojus, tiek ir jų pardavėjus. Mat kai kas nesunkiai įžvelgia paralelių su valstybių bendruoju vidaus produktu (BVP) – laikoma, kad jei BVP vienoje ar kitoje valstybėje stiebiasi į viršų tris periodus iš eilės, galima drąsiai kalbėti apie ekonomikos atsigavimą. Tačiau yra ir esminis skirtumas – BVP skaičiuojamas ketvirčiais, kitaip tariant – kas trys mėnesiai, o naujų automobilių registracijos duomenys pateikiami kas mėnesį.

Didžiausias augimas – skurdžiausiose valstybėse

Tačiau naujų automobilių rinkos dalyviai džiaugsmo šūksnių nelaido netgi ne dėl to. Atkreipiamas dėmesys, kad registravimo duomenys lapkritį ir apskritai per pastaruosius tris mėnesius augo tose ES šalyse, kurios laikomos ekonomiškai silpnomis, labiausiai nukentėjusiomis nuo pasaulinės krizės.

Tiesa, kaip skelbia ACEA, naujų automobilių rinka lapkričio mėnesį labiausiai ūgtelėjo Olandijoje (+34,3 proc.) - vienoje ekonomiškai stipriausių ES šalių. Tačiau rinkos analitikai puikiai žino, jog pastaruoju metu olandų ūkis rodė toli gražu ne geriausius rezultatus. Prasidėjus ekonomikos nuosmukiui ilgą laiką buvo matomas ir prekybos naujais automobiliais sumažėjimas. Todėl staigus naujų automobilių registravimo šuolis procentine išraiška gali būti užfiksuotas tik dėl to, kad buvo atsispirta nuo labai žemo pradinio taško.

Tą patį galima pasakyti ir apie kitas per krizę smarkiai nukentėjusias valstybes, kuriose ACEA lapkričio mėnesį fiksavo staiga išaugusią naujų automobilių paklausą. Tarp tokių šalių yra Graikija (+31,2 proc.), Portugalija (+23,1 proc.), Lietuva (+19,8 proc.), Ispanija (+15,1 proc.). Bet šiose ir kitose ES šalyse, kur buvo fiksuotas naujų automobilių rinkos ūgtelėjimas, per lapkritį buvo parduotos, dienraščio LŽ skaičiavimu, 328 504 naujos mašinos. Ir net 609 517 – tose Bendrijos valstybėse, kurios parodė neigiamą naujų automobilių registravimo rezultatą.

Tarp tokių šalių atsidūrė Vokietija (-2 proc.), Prancūzija (-4 proc.), Švedija (-1,1 proc.), kur stabiliai nuperkama daugiausia naujų automobilių. Dėl to gamintojams bei pardavėjams ir nėra džiaugsmo – ekonomiškai silpniausių ES narių rinkos yra sunkiai prognozuojamos, ir po staigaus pakilimo gali ateiti toks pat staigus kritimas.

Neišvengs metinio nuosmukio

Naujų automobilių rinkos analitikai beveik neabejoja, kad nepaisant gerų kelių pastarųjų mėnesių rezultatų, ES naujų automobilių rinka 2013-uosius greičiausiai baigs su minuso ženklu. ACEA duomenys rodo, jog per vienuolika šių metų mėnesių ES erdvėje buvo registruota 10 945 360 naujų lengvųjų mašinų, arba 2,7 proc. mažiau nei 2012 metų sausio-lapkričio mėnesiais (11 254 047). Skirtumas sudaro 308 687 naujus automobilius. Kitaip tariant, ES naujų automobilių registravimo rinka per gruodį turėtų išaugti apie 3 proc. vien tam, kad šis per vienuolika mėnesių atsiradęs skirtumas būtų kompensuotas. Tačiau daugelio Bendrijos valstybių ekonomika vis dar murdosi ekonominio nuosmukio baloje, todėl tikėtis stebuklų vargu ar derėtų.

2013 m. 11 mėnesių naujų automobilių registravimo pokyčiai* (proc.)

Sausis-8,7
Vasaris -10,5
Kovas-10,2
Balandis+1,7
Gegužė-5,9
Birželis-5,6
Liepa+5
Rugpjūtis-5
Rugsėjis+5,4
Spalis+4,7
Lapkritis+1,2

*Palyginti su 2012 m. tuo pačiu mėnesiu.

Šaltinis: ACEA

ES valstybės, kuriose naujų automobilių registravimas lapkričio mėnesį augo labiausiai* (proc.)

Graikija+31,2
Portugalija+23,1
Lietuva+19,8
Estija+7,9
Didžioji Britanija+7

*Palyginti su 2012 m. lapkričio mėn.

Šaltinis: ACEA

ES valstybės, kuriose naujų automobilių registravimas lapkričio mėnesį smuko labiausiai* (proc.)

Airija20,5
Kipras-14,8
Belgija-10,6
Austrija-4,2
Prancūzija-4

*Palyginti su 2012 m. lapkričio mėn.

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"