TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujų automobilių rinkos beprotybė

2016 07 12 6:00
Japoniškų "Suzuki" pardavėjai Lietuvoje pirmąjį pusmetį už labai gerą augimo rezultatą turėtų būti dėkingi vienam sėkmingam "Vitara" visureigiui. .   LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvos autoverslininkų asociacijos užsakymu tyrimų bendrovės „Data Center“ atliktos analizės duomenimis, 2016 metų pirmąjį pusmetį mūsų šalies naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1 klasės) rinka, palyginti su praėjusių metų sausiu-birželiu, išaugo 25 procentais. Įspūdingą augimą lydėjo ir protu sunkiai suvokiamas atskirų markių ir modelių populiarumo šuolis.

Anot „Data Center“, iš automobilių markių geriausią pusmečio augimo rezultatą parodė japoniški „Suzuki“, kurių šiais metais buvo įregistruota 668,2 proc. daugiau nei per tą patį laiką pernai. Augo ir dviejų modelių – kompaktinių visureigių „Fiat 500X“ ir „Suzuki Vitara“ – registravimas, pašokęs beprotiškus atitinkamai 12 tūkst. ir 3,95 tūkst. procentų. Iš 42 naujų automobilių modelių, apie kuriuos duomenis pateikia „Data Center“, per pirmus šešis šių metų mėnesius nuosmukį parodė tik keturi – išskirtiniai „Bentley“ (-75 proc.) ir „Porsche“ (-5,5 proc.), taip pat – „Opel“ (-3,2 proc.) ir „Škoda“ (-19,6 proc.).

„Fiat 500X“ vežios vilniečius

Tai, kad Lietuvos naujų automobilių rinką apėmė karštligė, rodo ir detalesnė dešimties pirmojo pusmečio populiariausių markių bei modelių rinkos analizė. Sakykim, iš geriausiai 2016 metų sausio pradžioje – liepos 1 dieną registruotų naujų modelių vos devinta ir dešimta vietomis pasidalinusių vienatūrių „Ford Galaxy“ ir „Renault Kadjar“ populiarumas šoktelėjo net po 600 procentų.

Iš markių pagal pirmų šešių mėnesių augimo spartumą 10-oje vietoje atsidūrė „Honda“. Tačiau ir šios markės registravimo augimas buvo įspūdingas – siekė 56,8 procento. Tiesa, daugeliui įspūdingą registravimo augimą per 2016-ųjų pirmąjį pusmetį parodžiusių markių dar yra labai toli iki tų, kurie yra populiariausi. Nuo sausio pradžios iki liepos 1 dienos Lietuvoje, praneša „Data Center“, daugiausia buvo įregistruota „Fiat“ (1752), „Volkswagen“ (1343) ir „Toyota“ (1230). Iš populiariausių pirmojo pusmečio naujų automobilių markių dešimtuko sąrašo tarp dešimties tų, kurie parodė geriausią augimą, atsidūrė tik dvi markės („Renault“, įregistravo 546 mašinas, +100 proc.) ir BMW, 430, +57,5 proc.), iš modelių – vienas („Fiat 500X“, 364, +12 033,3 proc.).

Įdomu, kad nuolat rinkos statistikos iškraipymu pasitelkus automobilių reeksportą kaltinamam italų „Fiat“ po to, kai buvo paskelbti pirmų šešių mėnesių rezultatai, kritika galbūt jau nebus tokia aštri. „Lietuvos žinių“ duomenimis, apie šimtą geriausią pusmečių augimą fiksavusių visureigių „Fiat 500X“ įsigijo dalijimosi automobiliais vilniečiams teikianti bendrovė „CityBee“, taigi liko Lietuvoje. Beje, ir „Fiat“ platintojai Lietuvoje, ir „CityBee“ priklauso tai pačiai įmonių grupei „Modus Group“.

Maži ir išalkę

Dinamiškiausių ir populiariausių markių bei jų automobilių modelių rinkos analizė atskleidžia dar keletą įdomių naujų mašinų rinkos tendencijų. Dauguma geriausią pusmečio augimo rezultatą fiksavusių markių priklauso mažiems gamintojams, rinkai siūlantiems vos po vieną prekinį ženklą. Tai – japonų „Suzuki“ ir „Honda“, anglų „Jaguar“, ispanų „Seat“, japonų „Mazda“, švedų „Volvo“.

Šių markių sėkmė labai priklauso nuo vieno sėkmingo jo modelio gero rezultato. Pirmąjį 2016 metų pusmetį iš „Suzuki“ šeimynos toks modelis buvo „Vitara“ (augimas sudarė +3950 proc.). Tuo tarpu „Mazda“ pusmečio koziris – krosoveris CX3, kurių šiemet nuo sausio pradžios iki liepos 1 dienos buvo įregistruota 2300 proc. daugiau nei praėjusiais metais per tą patį laiką. Tokius lyderius turi ir vos po vieną prekinį ženklą rinkai siūlančios antra dinamiškiausia pusmečio markė ispanų „Seat“ (jos modelis „Ibiza“ fiksavo 700 proc. augimą), ir aštunta „Volvo“ su visureigiu XC 90 (+1080 proc.), ir „Honda“ su vienatūriu „Jazz“ (+700 proc.).

Dešimtukas naujų automobilių markių, fiksavusių didžiausią augimą 2016 m. I ketv.

VietaMarkėRegistravimo rezultatasPokytis (proc.)*
1.„Suzuki“169 (22)**+668,2
2.„Seat“113 (37)+205,4
3.„Jaguar“14(6)+133,3
4.„Peugeot“179 (82)+118,3
5.„Mazda“127 (62)+104,8
6.„Renault“546 (273)+100
7.„Alfa Romeo“71(40)+77,5
8.„Volvo“179 (99)+80,8
9.BMW430 (273)+57,5
10.„Honda“141 (90)+56,8

*Palyginti su 2015 m. I ketv.

**Registravimo rezultatas 2015 m. I ketv.

Šaltinis: „Data Center“.

Dešimtukas naujų automobilių modelių, fiksavusių didžiausią augimą 2016 m. I ketv.

VietaMarkėRegistravimo rezultatasPokytis (proc.)*
1.„Fiat 500X“364 (3)**+12 033,3
2.„Suzuki Vitara“162 (4)+3950
3.„Mazda CX-3“72 (3)+2300
4.„Ford S-Max“15 (1)+1400
5.„Volvo XC 90“59 (5)+1080
6–8.„Seat Ibiza“48 (6)+700
6–8.„Mercedes-Benz Vito“40 (5)+700
6–8.„Honda Jazz“8 (1)+700
9.„Renault Clio“128 (17)+652,9
10–11.„Ford Galaxy“7(1)+600
10–11.„Renault Kadjar“42 (6)+600

*Palyginti su 2015 m. I ketv.

**Registravimo rezultatas 2015 m. I ketv.

Šaltinis: „Data Center“.

Dešimtukas populiariausių naujų automobilių markių 2016 m. I ketv.

VietaMarkėRegistravimo rezultatasPokytis (proc.)*
1.„Fiat“1752 (1308)**+33,9
2.„Volkswagen“1323 (1132)+18,6
3.„Toyota“1230 (994)+23,7
4.„Škoda“870 (1082)–19,6
5.„Nissan“800 (684)+17
6.„Renault“546 (273)+100
7.BMW430 (273)+57,5
8.„Kia“400 (278)+43,9
9.„Opel“361 (373)–3,2
10.„Ford“325 (249)+8,7

*Palyginti su 2015 m. I ketv.

**Registravimo rezultatas 2015 m. I ketv.

Šaltinis: „Data Center“.

Dešimtukas populiariausių naujų automobilių modelių 2016 m. I ketv.

VietaMarkėRegistravimo rezultatasPokytis (proc.)*
1.„Fiat 500“1229 (1031)+19,2
2.„Nissan Qashqai“451 (371)+19
3.„Škoda Octavia“408 (557)–26,8
4.„Volkswagen Passat“385 (347)+11
5.„Fiat 500X“364 (3)+12 033,3
6.„Volkswagen Golf“337 (149)+126,2
7.„Toyota Auris“318 (143)+122,4
8.„Kia Sportage“245 (145)+69
9.„Škoda Superb“218 (78)+179,5
10.„Toyota Corolla“208 (167)+24,6

*Palyginti su 2015 m. I ketv.

**Registravimo rezultatas 2015 m. I ketv.

Šaltinis: „Data Center“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"