TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujų mašinų rinka: atgal į 1990-uosius

2013 02 25 6:01
Gamintojo nuotrauka/Prabangieji "Jaguar" yra tarp tų automobilių markių, kurių bendras rinkos nuosmukis kol kas nepaveikė.

885 tūkstančiai - tiek naujų automobilių buvo parduota Europos Sąjungos (ES) šalyse per pirmąjį šių metų mėnesį. Palyginti su 2012 metų sausiu, pardavimas krito net 8,7 procento.

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) paskelbti duomenys didžiausią nerimą turėtų kelti automobilių pramonėje dirbantiems europiečiams. Dėl katastrofiškai sumenkusio pardavimo vien Prancūzijos koncernas "PSA Peugeot Citroen" rengiasi atleisti daugiau nei 8 tūkst. darbuotojų. Nuo nedarbo jie būtų išgelbėti nebent tokiu atveju, jei "Peugeot" ir "Citroen" paklausa staiga stebuklingai pakiltų. Tačiau stebuklų greičiausiai nebus. ACEA duomenimis, sausį koncerno "PSA Peugeot Citroen" pardavimas Europoje, palyginti su praėjusių metų mėnesiu, krito 16,1 procento. Didesnį kritimą iš koncernų fiksavo tiktai "Ford" (-25,8 proc.), tokį patį - "Toyota Group" (-16,1 proc.).

Tiesa, kai kurių mažesnių gamintojų rezultatai atrodo dar tragiškiau. Pavyzdžiui, sugretinus praėjusių ir šių metų sausio duomenis aiškėja, kad 2013 metų pirmąjį mėnesį japoniškų "Mitsubishi" Europoje buvo parduota net 34,9 proc., "Volvo" - 16,4 proc. mažiau.

Geriau sekėsi tik prabangių automobilių pardavėjams. Tarkim, per sausį ES šalyse buvo nupirkta 11 888 angliškų "Jaguar" visureigių. Toks rezultatas - net 26,2 proc. geresnis nei tą patį mėnesį pernai. Pasak analitikų, prabangių automobilių populiarėjimas gali rodyti didėjančią turtinę nelygybę Senajame Žemyne.

Statistika rodo, kad naujų lengvųjų mašinų pardavimas mažėja šešioliktą mėnesį iš eilės. Jei 2012-ųjų gruodį buvo nusirista iki 1993 metų, tai sausį - jau iki 1990-ųjų pardavimo lygio.

Per metus nuo 2012-ųjų sausio iki to paties mėnesio šiemet, palyginti su tuo pačiu 2011-2012 metų laikotarpiu, naujų automobilių pardavimas Europoje (ES ir Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybėse - Norvegijoje, Islandijoje ir Šveicarijoje) smuko 8,5 procento. Iš didžiųjų ES valstybių augimas buvo fiksuotas tiktai Didžiojoje Britanijoje (+11,5 proc.). Tuo metu Italijoje rinka buvo kritusi 17,6 proc., Prancūzijoje - 15,1 proc., Ispanijoje - 9,6 proc., Vokietijoje - 8,6 procento. Ekspertai neabejoja, kad tai daugiausia ir lėmė metinį bendros ES ir EFTA automobilių rinkos nuosmukį.  

Dėžutė

Automobilių markės, išlaikiusios augimą 2012 metų sausio mėn. (proc.)*

1. "Jaguar"    26,2

2. "Land Rover"    19,4

3. "Mazda"    13,7

4. "Honda"    11,8

5. BMW    9,4

6. "Dacia"    8,5

7. "Kia"    7,7

8. "Seat"    4,9

9. "Mercedes-Benz"    4,7

10. "Opel"    4,3        

*Palyginti su tuo pačiu 2012 metų mėnesiu.

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"