Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Naujų miesto visureigių pliūpsnis

 
2016 11 22 6:00
„Alfa Romeo Stelvio“.„Scanpix“ nuotrauka
„Alfa Romeo Stelvio“.„Scanpix“ nuotrauka

Vis daugiau naujų mašinų pirkėjų renkasi miesto visureigius, todėl skubama patenkinti šį vairuotojų poreikį. Abiejose Atlanto pusėse nuožmios konkurencijos „nuvargintiems“ gamintojams tai gera žinia, mat visureigių pelno marža yra gerokai didesnė už tą, kuri lieka pardavus sedanus ar kitus mažesnius automobilius.

Pirmąkart miesto visureigių JAV nupirkta daugiau negu sedanų 2014 metų pabaigoje. Nuo tada jų populiarumas tik didėjo. Šiuo metu naujų visureigių pardavimas už Atlanto jau siekia beveik 40 proc., sedanų – mažiau nei 30 procentų.

„Mes nežinome, kokios yra visureigių pardavimo ribos. 60 procentų? 65 procentai? Nežinome“, – Los Andžele prasidėjusioje automobilių parodoje tvirtino „Mercedes-Benz“ pardavimo vadovas Šiaurės Amerikoje Dietmaras Exleris. Beveik visos Los Andžele vykusios premjeros – būtent šios klasės automobilių, įskaitant pikapus.

„Chevrolet Colorado“.„Scanpix“ nuotrauka
„Chevrolet Colorado“.„Scanpix“ nuotrauka

Italai išlukšteno saldainuką

Pirmasis „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“, perteikiantis šiai markei būdingas ypatybes – išskirtinį itališką dizainą, valdymo malonumą ir novatoriškus techninius sprendimus, sulaukė amerikiečių ovacijų. Parodoje pristatytas galingiausios versijos visureigis „Stelvio Quadrifoglio“, pasiekiantis net 510 arklio galų.

„Šiais metais prasidėjo nauja „Alfa Romeo“ era. Rinkoje pasirodė sedanas „Giulia“, atspindintis geriausias šios istorinės markės tradicijas, o šiandien gamintojas stebina visus toliau žengdamas į visiškai jam naują visureigių segmentą ir sukeldamas šviežio vėjo gūsį“, – kalbėjo Lietuvoje Italijos koncernui atstovaujančios ir „Modus Group“ priklausančios bendrovės „Autobrava“ direktorius Andrius Mockaitis.

Pasak jo, neseniai „Alfa Romeo“ atnaujino savo strategiją ir sutelkė dėmesį į veržlių, gerai valdomų automobilių kūrimą, kad kiekviename jų segmente galėtų pasiūlyti sportiškiausią modelį.

Naujasis „Alfa Romeo“ visureigis pavadintas aukščiausios Italijos Alpių perėjos – Stelvio – vardu. Jame naudojama pažangios Q4 technologijos keturių varančiųjų ratų sistema, kuri nuolat reguliuoja į visus ratus perduodamos variklio jėgos paskirstymą. Įprastomis sąlygomis visa variklio jėga perduodama į užpakalinius ratus ir „Stelvio“ valdomas kaip užpakaliniais ratais varomas automobilis. Jei sistema užfiksuoja, kad ratai slysta, iki 50 proc. variklio jėgos gali būti nukreipiama į priekinę ašį.

Be to, šis visureigis iš tiesų puikiai atrodo. Jis gražesnis ir už naująjį sedaną „Alfa Romeo Giulia“, pristatytą Lietuvoje vos prieš kelias dienas, ir net už tam pačiam „Fiat Chrysler“ koncernui priklausančio prabangaus „Maserati“ modelį „Levante“.

„Jaguar I-Pace“.„Scanpix“ nuotrauka
„Jaguar I-Pace“.„Scanpix“ nuotrauka

Daugiau svorio – varantiesiems ratams

„Mazda“ pristatė aštresnių formų naująjį miesto visureigį CX-5. Kurdami kompaktišką didesnio pravažumo automobilį japonų inžinieriai užsibrėžė tam tikrą tikslą – CX-5 turi viršyti vairuotojo lūkesčius, o važiavimo džiaugsmu privalo apdovanoti kiekvieną keleivį, sėdintį ramybe ir komfortu alsuojančiame salone.

Naujojo visureigio gamintojai siūlo visą pluoštą SKYACTIV technologijų, įskaitant du benzininius variklius – 2 litrų ir kiek didesnį 2,5 l darbinio tūrio SKYACTIV-G bei švarų 2,2 l dyzelinį jėgos agregatą SKYACTIV-D. Visi trys išsiskiria efektyvia galia, taupumu ir itin maža aplinkos tarša.

Į Los Andželą atvežtame automobilyje CX-5 įdiegta naujausia „G-Vectoring Control“ (GVC) sistema, kuri padeda manevruojant daugiau svorio perkelti varantiesiems ratams ir kuria vadinamąjį Jinba Ittai (raitelis ir arklys – kaip vienas kūnas) pojūtį. Šis visureigis vienas pirmųjų savo klasėje turi head-up ekraną ant priekinio stiklo ir nuotolinio valdymo bagažinės duris.

CX-5 šiuo metu yra perkamiausias koncerno „Mazda“ modelis Europoje. Naujos versijos visureigis, tikėtina, padės gamintojui išsikovoti dar daugiau dėmesio. Lietuvoje jis turėtų pasirodyti 2017-ųjų vasaros pabaigoje.

Elektriniu visureigiu – 500 kilometrų

„Jaguar“ Los Andžele žengė dar toliau, tiksliau – žaliau. Kompanija parodė novatorišką sportinį visureigį „I-Pace“, kuris bus varomas elektra. Tiesa, kol kas tai tik priešgamybinis konceptas. Parduoti skirtas modelis, kaip žadama, pasirodys po dvejų metų.

„I-Pace“ prototipas pasižymi išskirtine važiavimo kokybe, autentišku valdymu, o nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per mažiau nei keturias sekundes. Kaip teigiama kompanijos pranešime spaudai, baterijos ir varikliai buvo suprojektuoti bei sukonstruoti taip, kad pasiektų išskirtinį efektyvumą. Vienu ličio jonų baterijos įkrovimu vidutinis vairuotojas galės įveikti net 500 km atstumą.

„Mazda CX-5“.„Scanpix“ nuotrauka
„Mazda CX-5“.„Scanpix“ nuotrauka

Įkrauti baterijas galima paprastai ir greitai. 80 proc. energijos įkraunama per 90 min., o 100 proc. – vos per dvi valandas. 400 AG ir 700 Nm maksimalų sukimo momentą pasiekiančiame visureigyje „I-Pace“ bus du elektros varikliai, integruoti į priekinę ir užpakalinę ašis.

D. Trumpo pergalės atgarsiai

„Subaru“ pristatė savo didžiausio automobilio koncepciją. Septynvietis modelis, kurio projektinis pavadinimas „Viziv-7“, rinkose turėtų pakeisti japonų didįjį visureigį „Tribeca“. Prototipo parametrai išties įspūdingi: ilgis – 5,2 metro, plotis – 2,03 metro, aukštis – 1,86 metro, o ratų bazė siekia 2,99 metro. Tai reiškia, kad šis automobilis yra beveik 39 cm ilgesnis už „Subaru Outback“.

Vis dėlto daugiausia parodos lankytojų varvino seiles prie naujojo „Chevrolet Colorado“ pikapo, kuris dar labiau pritaikytas bekelei nei ankstesnis modelis. Praplatintas jo tarpuvėžis, užmauti nauji ratai ir sumontuota speciali pakaba – tokią turi tik „Formulės 1“ bolidai arba lenktynėms skirti automobiliai. Kaip žinome, „Chevrolet“ jau prieš kurį laiką pasitraukė iš Europos rinkų, todėl su šio milžino galimybėmis europiečiams neteks susipažinti (nebent vienam kitam).

Pernai tokiu metu Los Andželo parodoje buvo raudama dėl niekšiškai pasielgusio ir savo dyzeliniais automobiliais Amerikoje orą pagadinusio „Volkswagen“, o šiemet viena svarbiausių temų gamintojų bosų pašnekesiuose – Donaldo Trumpo pergalė JAV prezidento rinkimuose. Per rinkimų kampaniją D. Trumpas ne kartą griežtai išrėžė, kad didžiausias JAV automobilių gamintojas „Ford“, ketinantis mažesnių mašinų gamybą perkelti į Meksiką, sulauks griežto atsako. Jo teigimu, iš Meksikos, kurioje atlyginimai 80 proc. mažesni negu Jungtinėse Valstijose, importuojamiems automobiliams būtina taikyti 35 proc. muitą.

Nors korporacija „Ford“ atsikirto per pastaruosius penkerius metus JAV sukūrusi 25 tūkst. naujų darbo vietų ir planų neketinanti atsisakyti, D. Trumpui pasiekus pergalę jos tonas tapo kur kas švelnesnis nei iki tol. „Su išrinktojo prezidento administracija ir naujuoju Kongresu tikimės dirbti labai efektyviai“, – per parodą sakė „Ford“ vadas Markas Fieldsas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"