TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujų technologijų iššūkis bekelei

2009 12 02 0:00
Vandens barjerai didesnio pasipriešinimo nesukėlė.
"Toyota Baltic AS" nuotrauka

Neveikiančioje akmens kasykloje specialiai įrengtoje trasoje pademonstruota, kaip neišvažiuojamus kelius įveikia šiuolaikiškų technologijų "prifarširuoti" visureigiai.

Nuo Estijos sostinės apie 170 kilometrų nutolusiame mieste Kohtla-Nomme praėjusią savaitę buvo parodytos naujojo japonų visureigio "Toyota Land Cruiser 150" savybės ekstremaliomis sąlygomis. Specialiai parengtoje trasoje, kurioje netrūko purvo, vandens, kalvotų ir sunkiai išvažiuojamų vietų, pademonstruota, ką gali keturių varomųjų ratų jėga ir modernių kompiuterinių technologijų tandemas.

Daugiaveidė trasa.

Naujam visureigiui išbandyti bekelės organizatoriai specialiai parinko trasą, kurią įveiktų ne kiekvienas 4x4 automobilis. Purvas, statūs šlaitai, 60 centimetrų aukščio vandens barjerai - visa tai turėjo atlaikyti naujasis japonų inžinierių kūrinys.

Kad įvyktų ši bekelės fiesta, organizatoriams teko du mėnesius be pertraukų ruošti trasą. Be to, estams prireikė nemažai kantrybės, kol iš vietos savivaldybės ir kitų valstybės institucijų buvo gauti visi reikalingi leidimai. Mat vieta, kurioje vyko bandymai, yra buvusios kasyklos teritorijoje. Kasybos darbai čia baigti tik prieš dešimtmetį. Kasykla eksploatuota nuo 1937 metų.

Specialiai įrengtos trasos pradžia neatrodė sudėtinga - keletas statesnių šlaitų bekelės dalyviams didesnio įspūdžio nepaliko. Ekstremalūs pokyčiai prasidėjo įpusėjus maršrutui. Čia teko įveikti ne tik purvo ir vandens "vonias", bet ir stačias įkalnes, nuokalnes, kurios įkandamos ne kiekvienam šiuolaikiškam visureigiui.

Padeda kompiuteris

Naujasis "Land Cruiser" pranoksta savo pirmtaką technologiniais sprendimais, nes važiuojant bekele žmogiškasis faktorius beveik išnyksta. Daugelį veiksmų vietoj vairuotojo atlieka kompiuterinės sistemos. Tiesa, kai kuriuos bekelės mėgėjus "Land Cruiser 150" valdymas važiuojant ekstremaliomis sąlygomis gali šiek tiek nuvilti. Mat bandant įveikti sunkiai išvažiuojamus kelius tereikia sukioti visureigio vairą, pasirinkti norimą vairavimo stiliaus režimą ir žiūrėti į monitoriaus ekraną. Visa kita atlieka kompiuteris.

Naujojo visureigio pravažumo savybes gamintojas patobulino: pritaikė "Multi-terrain Select" sistemą, keturių kamerų "Multi-terrain" monitorių, posūkio kampo ekraną, "Crawl Control" - pagalbinę važiavimo bekele sistemą. Be to, inžinieriai atnaujino priekinį nepriklausomą trikampį balansyrą, o daugiasvirtę užpakalinę pakabą sumontavo kartu su elektroniniu būdu moduliuojama kinetine dinamine pakabos sistema.

Dyzelinas ar benzinas

Naujajame "Land Cruiser" montuojami du varikliai: benzininis ir dyzelinis. Tačiau, LŽ duomenimis, Baltijos šalyse galingesnės benzininės versijos visureigis beveik neturi paklausos. Pirkėjai dažniausiai renkasi ne tokį galingą, tačiau ekonomišką dyzelinį variantą. Toks automobilis šimtui kilometrų kelio sudegina apie 9 litrus degalų. 3 litrų darbo tūrio dyzelinis variklis pasiekia 173 AG, savo ruožtu benzininis 4 litrų agregatas - 282 AG. Gamintojui pavyko sumažinti ir į aplinką išmetamų kenksmingų medžiagų kiekį. Vidutinis dyzelinio visureigio CO2 rodiklis yra mažiausias tarp tokios klasės automobilių - 214 g/km.

"Per keletą pastarųjų metų žmonių požiūris į visureigius gerokai pasikeitė. Ekonomikos sunkmečiu pirkėjų simpatijas dažniau užkariauja mažesnės galios, tačiau taupesni ir "švaresni" visureigiai. Mašinos galia nebėra svarbiausias pasirinkimo kriterijus, daug svarbiau - kokios šiuolaikiškos technologijos įdiegtos viduje", - kalbėjo bendrovės "Toyota Baltic AS" generalinio direktoriaus pavaduotojas Alaras Metssonas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"