TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Navigatorių rinkoje - agonijos požymiai

2013 02 18 6:03
LŽ archyvo nuotrauka/Šalies vairuotojai mobiliuosius GPS navigatorius dažniausiai perka važiuodami į Vakarų Europą.

Prieš kelerius metus Lietuvoje prasidėjęs automobiliams skirtų GPS (Global Positioning System - visuotinės buvimo vietos nustatymo sistemos) navigatorių bumas baigėsi - šiuo metu prietaisus aktyviau perka tik į Vakarus poilsiauti ar verslo reikalais keliaujantys Lietuvos gyventojai, taip pat krovinių vežimo įmonės.

Lietuvoje prekiaujama maždaug dvidešimt penkių pasaulio kompanijų gaminamais mobiliaisiais GPS navigatoriais. Žinomiausi prekių ženklai - amerikietiški "Garmin", "TomTom", kiniški "Prestigio". Parduodami ir prietaisai "Navio", kuriems pavadinimą neva sumanė lietuviai. Tiesa, šiuo ženklu pažymėti GPS navigatoriai gaminami ne Lietuvoje, bet Kinijoje. Ten jie ir sukurti. Taigi

"Navio" - ne kas kita, o mūsų rinkai adaptuotas prekės ženklas. Toks pat kaip, tarkime, parduotuvių tinkle "Maxima" parduodamų "Favorit" ar "Optima" prekių.

Anot reklamų, GPS navigatoriai ne tik leidžia orientuotis vairuotojui, kur važiuoti nežinomoje vietovėje, bet atlieka ir kitas funkcijas. Kai kurios jų vertinamos gana prieštaringai. Pavyzdžiui, ne vieno GPS navigatoriaus reklamoje skelbiama, kad jis gali laiku perspėti vairuotoją apie kelyje veikiantį greičio matuoklį. Tai leidžia akimirksniu sumažinti greitį ir išvengti baudos. Tačiau pastaruoju metu nebepadeda ir šis viliotinis - mobiliųjų GPS navigatorių Lietuvos gyventojai šiandien perka vis mažiau.

Stacionarūs prietaisai - ne konkurentai

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad mobiliųjų GPS navigatorių paklausą slopina iš Vakarų Europos šalių masiškai vežami apynaujai automobiliai. Daugelyje jų yra sumontuoti stacionarūs GPS įrenginiai, todėl mobilieji lyg ir tampa nereikalingi.

Tačiau Mykolas Treigys, Vilniuje veikiančios prekybos elektroniniais prietaisais įmonės "InfoEra" GPS produktų vadybininkas, dienraščiui LŽ sakė, jog tai netiesa. "Problema ta, kad neatnaujinus žemėlapių navigatoriai neveikia. O nupirkus važinėtą mašiną, pavyzdžiui, Vokietijoje ar Prancūzijoje, jos GPS navigatoriai dažniausiai būna pritaikyti tik tenykštei rinkai. Be to, žemėlapių atnaujinimas kainuoja labai didelius pinigus - kartais gal net lygiai tiek pat, kiek naujas mobilusis GPS prietaisas. Todėl Lietuvoje kažin ar rasite bent vieną įmonę, kuri tuo užsiimtų", - dėstė pašnekovas.

Gali būti, kad dalį rinkos iš mobiliųjų GPS navigatorių pardavėjų paveržia prekiautojai visiškai naujais automobiliais, kuriuose jau yra įrengti stacionarūs prietaisai. Tačiau menkas naujų mašinų pardavimas mobiliųjų GPS navigatorių prekybos apimčiai tikriausiai daro labai mažą įtaką. Pavyzdžiui, 2012 metais Lietuvoje buvo nupirkta, portalo Autoplius.lt duomenimis, 143,9 tūkst. lengvųjų automobilių, iš jų visiškai naujų - tik 13,8 tūkstančio.      

Bangą slopina siekis taupyti

Kauno UAB "Kraitis", turinčios internetinę parduotuvę Autokraitis.lt, vadybininkas Liudvikas Kiškis dienraščiui LŽ tvirtino, kad prieš kelerius metus buvo tikras mobiliųjų GPS navigatorių prekybos bumas. Juos masiškai pirko taksi vairuotojai, picų išvežiotojai, įvairių sričių vadybininkai, krovinių vežėjai. Bendrovės nenustojo šių prietaisų pirkti ir dabar, tačiau pasikeitė privatūs pirkėjai. "Mobiliuosius GPS navigatorius šiandien dažniausiai įsigyja į Europą keliaujantys žmonės. Juk ten kelių inžinerinė įranga tokia sudėtinga, kad netyčia pravažiavus kokį posūkį tenka papildomai sukti keliasdešimt kilometrų. Prietaisų prireikia ir tiems žmonėms, kurie darbo reikalais važinėja į kitus Lietuvos miestus. Tačiau tokių pirkėjų nėra daug, todėl pardavimas ir smuko", - aiškino LŽ pašnekovas.

L.Kiškio nuomone, šiuo metu mobiliųjų GPS navigatorių perkama mažiau pirmiausia dėl vairuotojų noro taupyti. "Manau, visi, kuriems jų labiausiai reikėjo, jau apsirūpino šiais prietaisais. O turint navigatorių užtenka atnaujinti jame esantį žemėlapį, ir įrenginys vėl veiks kaip kadaise, kai buvo naujas. Čia kaip kompiuteris. Gali turėti labai seną, lėtoką kompiuterį, bet jeigu jums užtenka, pavyzdžiui, interneto naujausioms žinioms pasiskaityti, periodiškai atnaujindamas prietaisą gali jį naudoti dar labai ilgai. Svarbiausia - taip taupomi pinigai, nes atnaujinti žemėlapį kainuoja pigiau, negu įsigyti kitą navigatorių", - dalijosi patirtimi L.Kiškis.

Navigatorius išstumia telefonai

Prekybos elektroniniais prietaisais įmonės "InfoEra" GPS produktų vadybininkas M.Treigys nurodė, kad mobiliųjų GPS navigatorių paklausa smunka dėl to, jog pastaruoju metu jiems didelę konkurenciją sudaro išmanieji telefonai, kuriuose įmontuota navigacijos įranga.

Tačiau pašnekovas atkreipė dėmesį, kad išmaniuosius telefonus su GPS navigatoriais naudojantys vairuotojai gali atsidurti ir nepavydėtinoje situacijoje. "Telefonai dar nėra labai tobuli, todėl negali priimti didelio kiekio iš palydovų siunčiamos informacijos tiksliai buvimo vietai nustatyti ir kartu atlikti kitas funkcijas. Girdėjau, kad tuomet, kai vairuotojui kas nors paskambina, neretai GPS navigatorių darbą atliekančių telefonų darbas sutrinka, dingsta vaizdas. Galbūt Lietuvoje tai nesukelia problemų, bet išvykus į užsienį jų gali atsirasti, ir didelių", - pasakojo M.Treigys.

Dar vienas išmaniųjų telefonų trūkumas, anot "InfoEros" atstovo, yra tas, kad veikiant GPS navigacijai jų baterijos išsikrauna dukart greičiau nei mobiliųjų GPS navigatorių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"