TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ne visiems keliai reikalingi

2008 03 05 0:00
Visureigio savybės geriausiai atsiskleidžia ten, kur nėra kelių.
Reili Keibald nuotrauka

Vasario pabaigoje "Toyota Baltic" pakvietė Lietuvos, Latvijos ir Estijos žurnalistus į naujo visureigio "Land Cruiser V8" bandymus. Per dvi dienas vaizdingame Estijos Valgamos regione visureigiai buvo išbandyti ir sudėtingomis bekelės, ir kasdienių kelių sąlygomis.

Ne veltui Europoje šis modelis pirmiausia buvo pristatytas Rusijoje. Vakarų Europoje būtų sunku pasinaudoti visomis jo galimybėmis. Vien pažvelgus į didžiulį visureigį tampa aišku, kad miesto gatvėse jam ne vieta. Būtų iššūkis rasti stovėjimo vietą tokiam beveik 5 metrų ilgio, 2 metrų pločio ir apytikriai 1,9 metro aukščio kelių monstrui, kurio degalų sąnaudos proporcingos automobilio dydžiui. Nors gamintojas deklaruoja, kad modelis, turintis dyzelinį variklį, 100 kilometrų kelio vidutiniškai sudegina 10,3 litro degalų, per bandymus net ekonomiškai važiuojant užmiesčio keliais kompiuterio rodmenys nenukrito žemiau nei 12 l/100 km. Kad ir kaip ten būtų, iš pustrečios tonos sveriančio visureigio 4,5 l 265 AG dyzeliniu arba 4,7 l 288 AG varikliu būtų naivu tikėtis taupumo.

Bekelės automobilis

Nuo pat pirmųjų modelių visureigiai "Land Cruiser" buvo kuriami bekelei, tad ir šis V8 geriausiai atskleidžia savo savybes būtent tokiame kelyje. Automobilyje sumontuota tiek įvairiausių pagalbos sistemų, kad ir pirmą kartą į sudėtingą situaciją patekęs vairuotojas neprapuls. Visureigyje benzininiu varikliu įdiegta "Crawl Control" sistema, leidžianti palaikyti nuolatinį 1-5 km/h greitį, kad neprasisuktų ir neužsiblokuotų ratai. Dyzelinė V8 versija turi važiavimo nuokalne pagalbos sistemą DAC, kuri net be vairuotojo įsikišimo stabdo automobilį ir palaiko vienodą greitį važiuojant nuo kalno. Daugiausia naujovių įdiegta į pakabą. Prisitaikanti kintanti pakaba, visų ratų aukščio kontrolė ir nauja kinetinė dinaminė pakabos sistema, kai stabilizatoriai sumontuoti ant hidraulinių kontrolės cilindrų poros, važiavimą bekele paverčia gana komfortišku.

Vairuotojo ir keleivių patogumui skirta itin daug dėmesio. Keturių zonų klimato kontrolė ir minkštos šildomos sėdynės, ypač jei tenka ilgai keliauti, yra didelis pranašumas. Sulankstomos trečios eilės sėdynės gana patogios net aukštam žmogui, bet kai naudojamasi šia sėdynių eile, praktiškai nebelieka vietos kroviniams.

Naujasis "Land Cruiser V8" nepretenduoja tapti nei pirmu, nei antru automobiliu šeimos garaže, tačiau pasiturintys išvykų į gamtą mėgėjai, pasiryžę atiduoti pustrečio šimto tūkstančių litų už visureigį, atkreips dėmesį į šį modelį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"