TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Neapdairiuosius mirtis užklumpa ant bėgių

2008 11 05 0:00
Susidūrimo akimirką traukinys "nepasigaili" automobilio, o jame sėdinčio žmogaus kūnas tampa bejėgis atlaikyti milžinišką smūgį.
LŽ archyvo nuotraukos

Tragiškų automobilių avarijų sparčiai mažėja, tačiau žmonės pamiršta saugotis eidami per geležinkelio bėgius. Šiemet Lietuvoje įvyko ne viena kraupi traukinio ir žmogaus akistata.

Didžiausias traukinių greitis mūsų šalyje siekia 120 km/val., o krovininiai sąstatai važiuoja lėčiau - iki 90 km/val. Nors toks greitis, palyginti su automobilių galia, gali pasirodyti nedidelis, dėl milžiniškos vagonų masės traukinio neįmanoma sustabdyti staiga. Net maksimalia jėga stabdant pakrautą, apie 4 tūkst. tonų sveriantį krovininį sąstatą, traukinys nuvažiuoja dar 1,5-2 kilometrus, kol visiškai sustoja. Be to, žmogus ant bėgių matomas gerokai mažesniu atstumu, tad mašinistas neturi jokių galimybių greitai sustoti, o juo labiau - pasukti į šoną.

Viešosios policijos valdybos vadovas Renatas Požėla tvirtino, kad visų nelaimių būtų galima išvengti, jei žmonės paisytų kelio ženklų ir būtų atsargesni. "Sunku suvokti, kaip galima nepastebėti traukinio. Mašinistas signalizuoja visais įmanomais būdais, bet traukinio sustabdyti negali. Žmonės turi tai suprasti", - teigė jis.

Lemtingos priežastys

Kiekvieną tragediją lemia skirtingos aplinkybės, tačiau jos visos įvyksta dėl to, kad žmonės neatsargiai elgiasi ir nekreipia dėmesio į draudimus vaikščioti geležinkelio bėgiais.

Vasaros pabaigoje netoli Kretingos mirtis ištiko ant bėgių miegojusį vaikiną. 22 metų Kretingalės gyventojas sėdėdamas snaudė ir nematė artėjančio traukinio. Kai mašinistas pastebėjo jauną vyrą, jau buvo per vėlu sustabdyti sąstatą. Nuo patirtų traumų žmogus žuvo iškart.

Vėliau liudininkai tvirtino, kad vaikinas prieš nelaimę girtavo su draugais, o šie linksmybėms pasibaigus paliko bičiulį sėdėti ant

geležinkelio bėgių. Tėvo neteko mažametis vaikas.

Dar viena tragedija, aptemdyta alkoholio šešėlio, įvyko pirmąją vasaros dieną. Ant geležinkelio bėgių, po cisterna, aptiktas pusamžio vyro lavonas. Tiriant įvykio aplinkybes paaiškėjo, kad jis buvo visiškai girtas. Vyriškio kraujyje rasta 3,14 promilės alkoholio, o šlapime - net 4,25 promilės, todėl tikėtina, jog žmogus nesilaikė saugos reikalavimų ir gulėjo ant bėgių, kai motorvežis stūmė cisterną.

Dėl neatsargumo nukenčia ne tik suaugusieji, bet ir vaikai. Keistomis aplinkybėmis apipinta nelaimė įvyko rugsėjo pabaigoje Kaišiadorių rajone, Žaslių stotyje. Vėlų vakarą maršrutu Radviliškis-Vaidotai važiavęs krovininis traukinys partrenkė ir mirtinai sužalojo staiga priešais išbėgusį trylikametį berniuką. Buvo svarstomos įvairios įvykio versijos, net savižudybė, tačiau greičiausiai vaikas neįvertino atriedančio sąstato greičio.

Nelaimių daugėja

Praėjusį mėnesį nelaimių, kai žuvo traukinių partrenkti žmonės, nutiko ypač daug. Spalio pradžioje Telšių rajone, geležinkelio pervažoje, nutrūko moters gyvybė. Tragedija įvyko susidūrus automobiliui, kuriuo ji važiavo, ir keleiviniam traukiniui Klaipėda-Vilnius. Dar dvi keleivės ir mašinos vairuotojas liko gyvi.

Priešpaskutinę spalio savaitę nutiko net dvi nelaimės. Gali būti, kad naktį Jonavos rajone žuvęs maždaug 18 metų jaunuolis sąmoningai pasirinko mirtį. Vaikinas pribėgo prie bėgių ir atsisėdo ant jų likus vos 25 metrams iki traukinio. Žmogus nereagavo į garsinį signalą, o sąstatas nebespėjo sustoti.

Po poros dienų žuvo 45 metų vyras, neišgirdęs artėjančio traukinio. Palangiškis ėjo per bėgius kalbėdamas mobiliuoju telefonu ir visiškai nekreipė dėmesio į atriedantį sąstatą. Vyrui trūko vos akimirkos - jis buvo beveik perėjęs bėgius, kai motorvežis kliudė kampu.

Padeda tik atsargumas

Kadangi galimybė išvengti nelaimės praktiškai nepriklauso nuo traukinio mašinisto pastangų, geležinkelio bėgiais einantiems žmonėms svarbu saugotis patiems. Atsargumo būtina mokyti ir vaikus, nes mažieji nesugeba tiksliai įvertinti atriedančio traukinio greičio ir atstumo iki jo.

Jei įmanoma, geriausia visai nesiartinti prie geležinkelio bėgių tuose ruožuose, kur traukiniai važiuoja didžiausiu greičiu. Žmogus, kad ir pastebėjęs artėjantį traukinį, baimės akivaizdoje gali elgtis neadekvačiai - iš išgąsčio neįstengti net pajudėti.

Gali atsitikti ir kitų nenumatytų dalykų: susipainioti drabužiai bandant skubiai perbėgti geležinkelį, tarp konstrukcijos įstrigti koja. Be to, žmogus rizikuoja paslysti ir pargriūti. Būtent tokios iš pažiūros visai lengvai išvengiamos aplinkybės, apie kurias daugelis pagalvoja: "Man niekada taip neatsitiks", dažniausiai ir tampa skaudžių nelaimių priežastimi.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"