TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nebyliuosius elektromobilius siekia "įgarsinti"

2014 01 08 6:00
„Renault Zoe“ šeimininkai gali pasirinkti iš trijų skirtingų variklio garsų. Gamintojo nuotrauka

Garso inžinierių, dirbančių lengvųjų automobilių gamyklose, įprasta užduotis – sumažinti variklio skleidžiamą garsą, padaryti jį malonesnį vairuotojų ir aplinkinių ausims.

Tačiau prasidėjus elektromobilių erai jų darbas apsivertė aukštyn kojomis. Inžinieriams dabar tenka tiesiogine prasme garsinti tyliuosius elektros motorus.

Įpratome prie „vrum vrum“

„Daimler“ koncerno gamykloje plušantis ir 250 garso inžinierių komandai vadovaujantis Christophas Meieris kartu su kolegomis naujajam kompanijos „e-Smart“ elektromobiliui sukūrė aukštesnio nei įprasta tono „skardaus murkimo“ garsą. Tuo tarpu per milijoną litų kainuojantis „Mercedes-Benz SLS AMG Coupe“ elektrinis šedevras pasižymi kur kas duslesniais tonais, taip siekiama išryškinti jo galią.

„Dabartinės kartos žmonės tikisi, kad automobilis skleis savitą garsą, nes juk visi užaugome girdėdami vidaus degimo variklių skleidžiamą „vrum vrum“, - šypsojosi C.Meieris. „Daimler“ koncernas toli gražu nėra vienintelis, kuriame dirba būrys garsintojų. Štai elektrinio „Renault Zoe“ hečbeko pirkėjai gali pasirinkti pageidaujamą garsą net iš trijų tonų – „tyro“, „su charakteriu“ ir „sportinio“. Populiarėjantis „Nissan Leaf“ taip pat skleidžia dirbtinį variklio garsą.

BMW ir VW neskuba

Garsinti elektromobilius gamintojai imasi ne vien dėl šaunumo. Tyliai riedantys elektromobiliai kelia grėsmę ir sunkiau pastebimi kitų automobilių vairuotojams, o ypač žioplinėjantiems pėstiesiems bei dviratininkams. Ištaisyti šį elekromobilių trūkumą gamintojams nurodo ir kai kuriose šalyse įsigaliojančios naujos, kol kas labiau rekomendacinio pobūdžio taisyklės.

Tačiau tam pritaria ne visi. „Iš elektromobilių taip atimame vieną pagrindinių jų pranašumų. Europos didmiesčiai yra labai triukšmingi, o triukšmas neigiamai veikia miesto gyventojų fizinę ir psichinę sveikatą. Elektra varomas transportas galėtų prisidėti prie triukšmo mažinimo“, - įsitikinęs Vokietijoje įsikūrusio Transporto vadybos centro direktorius Stefanas Bratzelas.

Atrodo, kad tokiam požiūriui linkę pritarti ir vokiečių automobilių gamintojai. BMW bei „Volkswagen“ neseniai pareiškė, kad naujų jų elektrinių automobilių „BMW i3“ ir „Volkswagen e-Up!“ variklio garso imitatoriai bus įdiegti tik į toms rinkoms skirtus modelius, kur tai numatys griežtesnės taisyklės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"