Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Neįtikimi žiemos siurprizai reikalauja dvigubo atsargumo

 
2016 12 20 6:00
Žiemą pavojingu užsiėmimu keliuose tampa netgi techninių eismo įvykių deklaracijų pildymas.
Žiemą pavojingu užsiėmimu keliuose tampa netgi techninių eismo įvykių deklaracijų pildymas. Alinos Ožič nuotrauka

Nuo lapkričio prasidėjęs tikras žiemos sezonas vairuotojams pažėrė daugybę išbandymų, kai buvo permainingos oro sąlygos ir temperatūra kartais net kelis kartus per parą svyravo apie nulį, sniegą keitė lietus, šį – šlapdriba ar lijundra.

Sudėtingi gamtos reiškiniai iš vairuotojų pareikalavo dvigubo atsargumo. Šalies keliai lapkričio, gruodžio mėnesiais keliskart per parą dengėsi ledu arba sniegu, todėl juos prižiūrinčios tarnybos kaskart stodavo į kovą su neįtikimais žiemos siurprizais.

Priežiūros technikos – keturis kartus daugiau

Valstybinius kelius prižiūrintys kelininkai šio žiemos sezono darbą pradėjo visa turima technika. Anot kelininkų, Lietuvoje praėjusių metų šaltuoju laikotarpiu keliuose dirbo 33 kelių priežiūros mechanizmai, o šiais metais, palyginti su pernykščiu tuo pačiu sezonu, jų jau keturis kartus daugiau – 121.

Kalbėdamas su „Lietuvos žinių“ žurnalistu valstybės įmonės (VĮ) „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Rinkevičius nuogąstavo, kad dauguma vairuotojų galbūt keiksnoja kelininkus nematydami jų technikos, tačiau egzistuoja fizinės ribos, kai neįmanoma valant sniegą nuveikti daugiau, nei yra nuveikiama dirbant pačiu intensyviausiu režimu, kokį tik leidžia pasiekti tą akimirką turimi technologiniai ir žmogiški resursai. Kartu jis pažymėjo, jog pradėjus gausiai snigti ar dėl kitų priežasčių smarkiai pablogėjus kelių sąlygoms šalies kelininkai stengiasi padėti vairuotojams, kad vairavimo sąlygos būtų kuo geresnės.

„Tarkim, gruodžio 11 dieną, sekmadienį, Rytų Lietuvoje snigo ypač gausiai. Sniego valytuvai automagistralėje Vilnius-Panevėžys triūsė visu pajėgumu. Mechanizmai sukėsi be paliovos, vis užsukdami pasipildyti druskos, tačiau, gausiai sningant, jų darbą gamta greitai ir paslaptingai paslėpdavo po sniego sluoksniu taip, jog važiuojančiam vairuotojui atrodė, kad kelias nevalytas. Nė viena pasaulio valstybė nėra pajėgi akimirksniu susidoroti su gamtos siurprizais. Vienu metu negalima nuvalyti nei visų kelių, nei, juolab, priešais kiekvieną automobilį paleisti po sniego valytuvą. Vairuotojas turi vertinti besikeičiančias oro, važiavimo sąlygas ir kiekvienąkart rinktis saugų greitį. Ne veltui kelininkai akcentuoja ne maksimaliai leistiną, bet saugų greitį, nuo kurio priklausys sėkmingai pasiektas kelionės tikslas“, – teigė „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

Kaprizingos žiemos eismo ypatybės

Svarbiausias Lietuvos automobilių kelių transporto arterijas prižiūrinti VĮ „Automagistralė“ daugelį metų atlieka prevenciją, kad pažabotų kaprizingos žiemos keliamą pavojų.

„Plikledis labai klastingas, nes jis paspendžia pinkles. Kartais vairuotojams gali keistai atrodyti, kai esant teigiamai temperatūrai šlapias kelias barstomas druska. Bet tai ir yra prevencija. Druskos barstymo mechanizmai išvažiuoja į kelią vos pradėjus snigti ar temperatūrai artėjant prie nulio. Dažnu atveju be šių darbų plikledžio išvengti nepavyks. Kelias nepabarstomas akimirksniu, tam reikia laiko, barstymo darbai užtrunka mažiausiai pusantros valandos, todėl barstant druską skubėjimas gali tik sugadinti kelionės nuotaiką“, – dienraščiui pasakojo M. Rinkevičius.

Pasak jo, apie nulį besisukiojanti oro temperatūra yra pati nepalankiausia. „Esant tokiai temperatūrai vairuotojai gal ir nemato didelių pavojų. Žiūrint per automobilio langą kelias paprastai atrodo šlapias ir drėgnas lyg rudenį, bet čia slypi kaprizingos žiemos klasta. Temperatūrai svyruojant apie nulį, ypač tada, kai krinta krituliai, susidaro plikledis, kurio plika akimi dažniausiai nematyti. Vairuotojas staiga užvažiuoja ant ledo ir automobilis tampa nevaldomas, todėl ne veltui akcentuojamas saugus greitis, kad galima būtų suvaldyti automobilį“, – tvirtino M. Rinkevičius.

Vieno „Automagistralės“ vadovų teigimu, žiemą privalu laikytis saugaus greičio ir labai atsakingai elgtis kelyje ne tik sėdintiems prie vairo, bet ir tiems vairuotojams, kurie po avarijos išlipa iš automobilio pildyti eismo įvykio deklaracijos. Tai pažymėjo ir Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Antanas Serapinas. Jis atkreipė dėmesį į tai, kad automagistralėse mašinų greičiai dideli, todėl būtina imtis visų atsargumo priemonių įvykus eismo įvykiui. „Pagal Kelių eismo taisyklių reikalavimus, deklaracijų pildymas turi būti sprendžiamas operatyviai, ypač tokiuose keliuose kaip automagistralės. Eismo dalyviai, vertindami aplinkybes ir tarpusavyje sutarę dėl kaltininko, turi kuo greičiau pasitraukti nuo važiuojamosios kelio dalies į kelkraštį ar netgi į poilsio stovėjimo vietą. Tokiu atveju bus išvengta skaudesnių pasekmių, kai iš paskos važiuojantieji automobiliai netikėtai atsitrenktų į deklaracijas pildančius vairuotojus“, – sakė A. Serapinas.

Parengta bendradarbiaujant su VĮ „Automagistralė“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"