TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nekokybiški valytuvai žlibina vairuotoją

2014 03 10 6:00
Tyrimai atskleidžia, kad apie 80 proc. Europos keliais važiuojančių automobilių valytuvai yra susidėvėję ir kelią rimtą pavojų vairavimo saugumui. LŽ archyvo nuotrauka

Viena iš automobilio detalių, nusidėvėjusių po žiemos – stiklo valytuvai. Į juos paprastai nekreipiame dėmesio tol, kol įkyriai neterlioja priekinio stiklo. Tačiau tvarkingi valytuvai automobiliui – it trumparegiui akiniai: jei nematysi, kas vyksta toliau nei per ištiestą ranką, anksčiau ar vėliau kaktomuša stuktelėsi į prieš nosį išdygusią kliūtį.

Daugelis gamintojų rekomenduoja valytuvų šluoteles keisti kas pusę metų, tačiau realiai vairuotojai juos keičia tik tada, kai valytuvai visiškai nebevalo ar plyšta jų šluotelių gumelės.

Lemia penktadalį avarijų

Europos automobilių draudimo kompanijų asociacijos duomenimis, per mažas matomumas dėl blogai nuvalytų automobilio stiklų yra kas penktos avarijos priežastis. Įvairūs tyrimai atskleidžia, kad apie 80 proc. Europos keliais važiuojančių automobilių valytuvai yra susidėvėję ir kelią rimtą pavojų vairavimo saugumui.

Didžiausi rūpesčiai valytuvams tenka šaltojo sezono metu, kai nuo automobilio lango tenka šalinti ne tik sniegą ir purvą, bet ir keliuose barstomas druskas. Ruožai liekantys ant stiklo – pirmasis ženklas, jog laikas keisti valytuvus. Jei valytuvas nepriglunda prie stiklo, o dalinai praslenka paviršiumi ir nė kiek neužkabina purvo esančio ant stiklo, jis jau atitarnavo ir teks įsigyti naują.

Beje, neretai net ir apynaujai valytuvai ima cypauti. Dažniausia to priežastis yra nekokybiškas gaminys – Kinijoje padirbta bevardė prekė.

Kokybė atsiperka

„Perkant naujus valytuvus pirmiausia tenka atkreipti dėmesį į jų ilgį. Per daug trumpi ar ilgi automobiliu netiks. Taip pat būtina atkreipti dėmesį į valytuvų tvirtinimą. Iki 2000-ųjų metų pagamintiems automobiliams dažniausiai tinka universalus tvirtinimas. Žinoma, jei pirksite kokybišką prekę automobilių detalių parduotuvėje, o ne prekybos centre, pakaks žinoti savo automobilio markę, modelį ir gamybos metus - konsultantas parinks tinkamus valytuvus pagal gamintojų katalogą“, - sakė įmonės „Autodė“ vadybininkas Igoris Kolesnikovas.

Jeigu norite taupyti, galima keisti vien tik valytuvų gumeles. Tai nėra sudėtinga padaryti pačiam ir, žinoma, atsieis pigiau – iki dešimties litų. Bet jei rėmelis surūdijęs ir gumelių nepavyks tinkamai pritvirtinti, išmesite dešimtinę į balą. Kur kas patogiau ir paprasčiau įsigyti visą valytuvą.

„Valytuvų gamintojų yra įvairiausių. Kaina tiesiogiai lemia prekės kokybę. Pavyzdžiui, „Bosch“ valytuvai yra brangiausi, bet, tikėtina, kad ir po kelių sezonų dar valys puikiai. Tuo tarpu pigūs nepastebėsite, kada nusilups, ir teks ieškoti naujų. Jei tinka, galima rinktis valytuvus ir su spoileriu, kuris ketvirtadaliu padidina prispaudimą prie stiklo. Kokybiški valytuvai pasižymi tuo, kad valo stiklus švariai net labai sunkiomis sąlygomis ir daro tai tyliai, nebraižydami stiklo. Be to, jie kur kas atsparesni purvui, chemikalams ir plyšimams“, - paaiškino I.Kolesnikovas.

Valytuvus pakeis ultragarsas

Kad stiklas būtų išties švarus, naudokite kokybišką langų plovimo skystį. Iš dalies pasiteisina ir priekinio stiklo padengimas nanodanga, kurią galite užsisakyti daugelyje plovyklų ar įsigiję tinkamų priemonių padengti ja patys. Tačiau stebuklų tikėtis nevertėtų. Šiltuoju sezonu nuo stiklo lengviau nusivalys ištiškę vabzdžiai, greičiau nutekės ir lietaus lašai, bet jei valytuvai bus nekokybiški, stiklą vis tiek ne valysite, o terliosite.

Automobilių specialistai prognozuoja, jog po kelių dešimtmečių valytuvų automobiliuose apskritai pavyks atsisakyti. Superautomobilių gamintoja „McLaren“ praėjusių metų pabaigoje pristatė pirmą automobilio stiklą, prie kurio niekas nelimpa. Speciali technologija šiuo metu naudojama naikintuvuose, tačiau atrodo, kad gali būti sėkmingai pritaikyta ir automobilių gamyboje.

„McLaren“ inžinieriai valytuvus pakeitė aukšto dažnio garso bangomis – jas naudoja odontologai burnos ertmėje nuo dantų valydami apnašas. Montuoti naują priekinio stiklo valymo sistemą savo sportiniuose automobiliuose bendrovė ketina nuo kitų metų. Ultragarso siųstuvas generuos stiklo paviršiaus mikrovibracijas, todėl lietaus ar purvo lašai, vabzdžiai, sniegas ir kiti krituliai nuo tokio stiklo paprasčiausiai... atšoks.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"