TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nematoma ranka padeda sukti vairą

2014 08 27 6:00
Nepaklusnus vairas signalizuoja apie galimus stiprintuvo gedimus. LŽ archyvo nuotrauka

Automobilio vairo mechanizmas yra ta mašinos dalis, su kuria geriau nejuokauti - atsiradus pirmiems gedimo požymiams, reikia skubiai imtis tinkamai taisyti.

Kartą per metus, o jei pageidaujate – ir dažniau, kaip ir stabdžius bei variklį, derėtų tikrinti mašinos vairo stiprintuvo sistemą. Prireikus būtina laiku pakeisti jo mechanizme cirkuliuojantį hidraulinį tepalą, filtrą.

Vairo stiprintuvo siurblį diržine pavara suka tas pats vidaus degimo variklis, todėl automobilį užvedus iškart ima veikti ir vairo stiprintuvas.

Besisukdamas siurblys sukuria slėgį hidraulinėje sistemoje. Kai vairas nesukamas, siurblys hidraulinį skystį varinėja ratu, per vairo skirstytuvą ir tepalo bakelį. Kai vairą sukame į kurią nors pusę, skirstytuvas per tam tikras ertmes nukreipia skystį į tą vairo kolonėlės hidrocilindro pusę, kuri padeda stumti vairalazdę mūsų norima kryptimi. O vairalazdė per traukes stumdo ratų stebules.

Nukenčia per avarijas

Pagrindinė senesnės laidos stiprintuvų bėda ta, kad ar sukame vairą, ar jo nesukame – siurblys nuolat veikia ir šis jo sukimasis atima dalį vidaus degimo variklio galios bei didina degalų sąnaudas.

„Naujieji vairo stiprintuvai sukonstruoti gudriau. Gedimų gama platesnė, nes problemų gali kilti ir dėl mechaninės dalies, ir dėl elektronikos. Tačiau statistiškai problemų pasitaiko rečiau, nes čia pritaikytos naujosios technologijos. Paprastai sakant, naujieji elektroniniai siurbliai veikia tik tada, kai reikia“, - paaiškino automobilių vairo kolonėles remontuojantis mechanikas Raimondas Papinigis.

Elektroninis stiprintuvas pasižymi tuo, kad tinkamą vairo veikimą reguliuoja kompiuteris – valdymo blokas. Jutikliais jis akimirksniu nustato, kada atsiranda papildomo slėgio poreikis vairo sistemoje. Vos pradėjus sukti vairą, kompiuteris duoda komandą elektriniam stiprintuvo siurbliui įsijungti. Taigi, hidraulinės sistemos siurblys sukamas elektrinio variklio, ir jis sukasi tik tada, kai sukamas vairas. Dėl tokio valdymo bloke įdiegto algoritmo taupoma pagrindinio variklio galia ir degalai.

„Naujų stiprintuvų gedimų problematika panaši kaip ir senesnės laidos vairo stiprintuvų sistemų, tik atsiranda keli papildomi subtilumai. Elektronikos gedimų naujų automobilių vairo stiprintuvuose pasitaiko retai ir dažniausiai tai susiję su avarijų padariniais. Apie gedimą galima įtarti prietaisų skydelyje įsižiebus simboliui P/S“, - sakė R. Papinigis.

Didžiausias peilis vairo kolonėlei – stiprus smūgis į priekinę važiuoklės dalį. Taip pat problemų su elektroniniais vairo stiprintuvais kyla dėl pažeistų elektros sistemos laidų, dingus 12 V įtampos maitinimui arba jutiklių signalui. Kartais problemų gali sukelti nesandarūs siurblio viduje esantys riebokšliai. Per juos hidraulinis skystis gali užlieti ir sugadinti valdymo bloką.

Pripūskite padangas

Jei vairą nuolat ar kartais sunkiau pasukti į vieną ar kitą pusę ir nėra kito akivaizdaus gedimo, mechanikas pirmiausia rekomenduoja alyva, pavyzdžiui, WD-40, patepti vairo kryžmę, esančią tarp vairo ir stiprintuvo skirstytuvo. Jei nepadės tokia procedūra, ieškokite kitų galimų gedimų arba keiskite vairo kolonėlę, jeigu įmanoma – remontuokite.

Jei nustatoma, kad „leidžia“ vairo kolonėlė arba siurblys, juos teks restauruoti. „Tai nėra paprastas darbas, nes būtina šlifuoti vairalazdę, tekinti naujas įvores, sudėti kokybiškus naujus riebokšlius. Tiems, kurie gerai neišmano, nesiūlyčiau pirkti pirmos pasitaikiusios vairo kolonėlės iš automobilių laužynų - rizikuojate nusipirkti ne geresnės nei turite būklės vairo kolonėlę ir tik vėjais paleisti pinigus“, - nuomonę pareiškė R. Papinigis.

Dažniausiai pasitaikantys tradiciniai vairo stiprintuvų gedimai susiję su tuo, kad vairas ima sunkiai suktis arba atsiranda per didelis laisvumas, taip pat iš sistemos dingsta hidraulinis skystis.

„Pastebėję problemų dėl vairo, pasitikrinkite, ar pripūstos priekinės padangos. Juokai juokais, bet buvę atvejų, kai atrieda klientai tuščiais ratais ir skundžiasi, kad vairas sugedo. Jei bėda ne ta, tuomet reikia tikrinti, ar neatsipalaidavęs vairo stiprintuvo siurblį sukantis diržas. Būna, kad hidraulinis skystis prasisunkęs per siurblio riebokšlius aptaško diržą. Ant diržo patekęs tepalas sumažina trintį, todėl sumažėja siurblio našumas. Jis gali sumažėti ir dėl siurblio išdilimo“, - teigė mechanikas.

Putos praneša apie mirtį

Nesandarios hidraulinės sistemos žarnos ir riebokšliai siurblyje ar kolonėlėje gali iš sistemos „pradanginti“ hidraulinį skystį. Pastebėjus gedimą, būtina iškart jį šalinti ir sistemą užpildyti nauju skysčiu. Važinėdami be hidraulinio skysčio, siurblį galite visiškai sugadinti ir po šimto kilometrų.

„Tvarkingas siurblys sistemoje turi sukelti iki 110 barų slėgį. Seni, susidėvėję siurbliai kartais pasiekia vos pusę to. Be to, su apkrova, sukant vairą, jie kelia didelį triukšmą. Jei patikrinę hidraulinės sistemos tepalo bakelį randate suputojusį skystį – tai diagnozė, kad siurblys yra mirtininkas“, - pažymėjo R. Rapinigis.

Pagrindiniai kaltininkai, dėl kurių vaire gali atsirasti trikdantis laisvumas, yra išdilusi vairo kryžmė arba pakabos elementai: vairo traukės antgaliai, lankstai, guminės atramos, vairalazdės arba skirstytuvo krumpliaračiai.

Anot mechaniko, retai pasitaiko, kad išdiltų vairo kolonėlės vairalazdės arba skirstytuvo krumpliaračiai. Tačiau tokio gedimo atveju telieka keisti vairo kolonėlę - senosios restauruoti bus neįmanoma.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"