TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nematomas pavasarinis padangų keitimo vajus

2014 04 09 6:00
G.Žemaičio teigimu, keisti nedygliuotų žieminių padangų vairuotojai neskuba. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Iki balandžio 10 dienos privalu žiemines dygliuotas padangas pakeisti į vasarines arba universalias. Su žieminėmis nedygliuotomis padangomis vairuotojai savo mašinomis gali važinėti ir toliau, tačiau ekspertai įspėja, kad minkštos gumos automobilių "apavas" šiltuoju metų laiku greičiau dėvisi.

Trijų didžiausių padangų montuotojų – bendrovių „Dagris“ ir „Melga“, taip pat daugkartinio Lietuvos ralio čempiono Roko Lipeikio individualios įmonės „Egzotika“ - atstovai sutartinai teigia, kad pavasarį niekuomet nėra tokio padangų keitimo vajaus, koks būna rudenį. Ypač tada, kai netikėtai iškrinta sniegas. Šie metai taip pat ne išimtis.

Tačiau, kaip tvirtino „Dagrio“ mažmeninės prekybos vadovas Gintaras Žemaitis, „Melgos“ direktorius Erlandas Gintneris ir „Egzotikos“ savininkas R.Lipeikis, nėra taip, kad nebūtų eilių. „Eilės yra, tiktai jų nematyti, - paradoksalią situaciją aiškino E.Gintneris. - Vairuotojai atvažiuoja iš anksto užsiregistravę ir tiksliai žinodami laiką, kada bus pradėtos keisti jų mašinų padangos.“

Sostinėje eilės ilgiausios

Anot bendrovės „Melga“ vadovo, iš anksto užsiregistravusiųjų eilės yra ilgos. „Jei norėtumėte keisti automobilio padangas Vilniuje, savo eilės užsiregistravus jums tektų laukti keturias dienas“, - sakė E.Gintneris.

Pasak verslininko, neišvaromi ir tie vairuotojai, kurie atvažiuoja be išankstinės registracijos. „Vairuotojų neverčiame laukti, o siūlome palikti mašiną. Jos padangas keičiame tada, kai atsiranda laisvas laiko tarpas – pavyzdžiui, vienam iš anksto užregistruotam automobiliui išvykus, o kitam dar neatvykus. Kartais palikti automobilio netgi neprireikia, nes papildomai atvykęs vairuotojas tiesiog pataiko į laisvą laiko tarpą“, - pasakojo „Melgos“ vadovas.

R.Lipeikio teigimu, dėl šilto pavasario jo įmonė padangų keitimo vajų šiemet, palyginti su ankstesniais metais, paankstino dviem savaitėmis. „Todėl šiandien (antradienį – aut.) pavasarinį padangų keitimo sezoną, galima sakyti, įpusėjome. Tiesą sakant, dar daug liko vairuotojų, kurie padangas keis paskutinėmis dienomis, kada dar bus leidžiama keisti, arba net vėliau“, - sakė LŽ pašnekovas.

G.Žemaitis, UAB „Dagris“ mažmeninės prekybos vadovas, tikino, kad dauguma vairuotojų pavasarį pirmiausia keičia dygliuotas padangas. „Permontuoti nedygliuotų neskubama. Matyt, vairuotojai ieško geriausių variantų, renkasi, nes su nedygliuotomis padangomis niekas nedraus važinėti ir po balandžio 10-osios“, - kalbėjo verslininkas.

Viliojanti garantija

Kaip ir kiekvienais metais, didžiosios padangų keitimo įmonės pirkėjams yra paruošusios staigmenų. LŽ žurnalisto vertinimu, tikras jų lietus laukia „Dagryje“. Pasak aukščiausios kategorijos padangomis prekiaujančios įmonės mažmeninės prekybos vadovo G.Žemaičio, „Goodyear“ ir „Dunlop“ paskelbė ypač viliojančią akciją. Kompanijos garantuoja, kad vairuotojai, nuo kovo 1-osios įsigiję šių prekes ženklų padangų, iki pat gruodžio 1-osios gaus šimto procentų garantiją jų netyčinio sugadinimo važiuojant atveju.

Įgudę padangų keitėjai visas keturias automobilio padangas sugeba kartais pakeisti ir per ketvirtį valandos.

„Dažnai vairuotojai padangas netyčia praduria. Padangos sugadinamos atsitrenkus į šaligatvius, užvažiavus ant betoninės ar paprastos kliūties, įlėkus į duobę. Jokia paslaptis, kad Lietuvos keliams, o ypač - gatvėms, dar toli iki vakarietiškų standartų. Dažna gatvė yra tiesiog nusėta duobių, neretai į jas įlekiama dideliu greičiu, o padangai atsitrenkus į duobės kraštą pramušti skylę jos korpuse – vieni juokai. Patekusiems į bėdą vairuotojams kompanijos „Goodyear“ ir „Dunlop“ siūlo pakeisti pažeistą padangą į naują nemokamai“, - kalbėjo G.Žemaitis.

Pasak „Dagrio“ atstovo, gali būti pakeistos visos keturios padangos, kurių vienos kaina prasideda nuo kelių šimtų litų. „Tokiu atveju vairuotojams atsiranda galimybė sutaupyti 2 tūkst., 3 tūkst. ar netgi daugiau litų“, - tikino G.Žemaitis. "Tiesa, - pažymėjo LŽ pašnekovas, - tokia galimybe vairuotojai galės pasinaudoti tik vieną kartą.

Kainos faktorius

„Melga“ pasidžiaugė visiškai nauja padanga „Yokohama Bluearth AE01“. Pasak bendrovės vadovo E.Gintnerio, pasaulyje ši padanga jau yra vadinama sensacija. Toks apibūdinimas radosi pirmiausia dėl ypatingo padangos protektoriaus, kuris padeda tausoti gamtą. „Dėl to padanga į orą pakelia daug mažiau dulkių ir žmonių sveikatai kenksmingų kietųjų dalelių nei „Yokohama Bluearth AE01“ konkurentės. Dar svarbiau, kad važiuojant padanga dėl maždaug 20 proc. mažesnio pasipriešinimo oro srautams labai padeda taupyti degalus“, - kalbėjo „Melgos“ vadovas.

Viename internetiniame portale teigiama, kad bandant 95/65 R15 dydžio „Yokohama Bluearth AE01“ padangas, degalų sąnaudos automobiliui, kuris įprastai sunaudodavo 7,2 l/100 km, sumažėjo iki 6,9 l/100 kilometrų.

„Egzotikos“ vadovas R.Lipeikis dėl technologinių naujovių buvo skeptiškas. „Visos pažangiausios technologijos jau yra senokai sudėtos į padangas. Todėl dabar beveik viską lemia kaina“, - kalbėjo verslininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"