TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nematomi žmonės

2008 02 20 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Šių metų sausio mėnesį avaringumas valstybės keliuose sumažėjo. Per sausį Lietuvoje užregistruotos 435 avarijos, per kurias žuvo 40 žmonių, 510 buvo sužalota. Žuvusiųjų skaičius sumažėjo trečdaliu, avarijų - penktadaliu.

Nerimą kelia pėstieji, kurių žuvo daugiausia - 25, sužalota 216. Kone dešimt žmonių kasdien tampa avarijų aukomis. Dauguma nelaimių įvyko tamsiu paros metu. Per pirmąjį metų mėnesį pėstieji pateko į 213 avariją, kurių didesnioji dalis (149) įvyko naktį. Didžiausia problema, kad tamsiais drabužiais vilkintys pėstieji neįpranta prie drabužių tvirtinti atšvaito, nesineša žibinto ar kito šviesą atspindinčio daikto. Įvykti nelaimėms keliuose tamsiu paros metu vis dažniau "padeda" ir nenormalios besniegės žiemos. Snieguotame kelyje kur kas lengviau tamsoje pastebėti pėsčiąjį nei kelyje be sniego.

"Švieski man vėl"

Įvairių tarnybų darbuotojai kelyje dirba dėvėdami drabužius, turinčius šviesą atspindinčius antsiuvus, kurių paskirtis tokia pat, kaip ir atšvaitų. Tad kodėl prie mūsų kasdienių drabužių, kuriais apsirengus tenka išeiti į gatvę ar kelią tamsoje, negalima prisiūti antsiuvų?

Lietuvoje veikia apie 170 tekstilės ir tekstilės gaminių, drabužių siuvimo, kailių išdirbimo, odos ir jos dirbinių įmonių, kurios susijungusios į Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociaciją. Pabendravus su šios asociacijos viceprezidentu Vidmantu Vikšraičiu tapo aišku, kad tekstilininkai mielai siūtų bet ką, kas tik turėtų paklausą. Taip pat ir buityje naudojamus drabužius su šviesą atspindinčiais antsiuvais. Teisinių ar kitokių norminių trukdžių nėra.

Naujus drabužių modelius kuria dizaineriai, o bet kokie reikalingi priedai gali būti įterpiami negadinant gaminio koncepcijos, kartais net ją papildant. Tad ko gi reikia, kad parduotuvėse galima būtų pamatyti striukę, kelnes ar kitokį drabužį su tinkamoje vietoje prisiūtu šviesą atspindinčiu atšvaitėliu, kuris visiškai negadina madingo modelio? Pasirodo - paprasčiausio užsakymo.

Beje, tamsiu paros metu kelyje sustabdytas pėsčiasis, neturintis atšvaito ar žibinto, gali būti nubaustas kaip KET 86 punkto pažeidėjas.

Galų gale, ar reikia keisti rūbą, dar tinkamą dėvėti, ir pirkti naują, prie kurio prisiūti šviesą atspindintys antsiuvai? Siuvimo įmonės, siuvančios specialius rūbus, naudoja medžiagą, atspindinčią šviesą tamsoje. Tokios medžiagos, pasirodo, esama, tad kodėl ji nepardavinėjama parduotuvėse kaip cigaretės? Nusipirkus gabalėlį tokios medžiagos, namuose nesunkiai galima jį pritvirtinti prie dar dėvimo drabužio.

Bet kokį gaminį vartotojas perka iš prekybininkų. Ar prekybininkai suinteresuoti pardavinėti striukes, prie kurių prisiūti iš šviečiančios medžiagos pagaminti antsiuvai? Turint galvoje, kad kiekvienoje didesnėje parduotuvėje dabar matome tūkstančius smulkmenų, galime manyti, jog ten vietos atsirastų ir minėtoms prekėms. Anot "Plastos" specialistų, šviečiantis atšvaitas kainuoja apie 1,5 lito, uždėjus prekybinį antkainį - 2 litus. Tad kaime gyvenančiam žmogui reikėtų turėti ne vieną atšvaitą, o jį nešiotis kiekvieno rūbo, dėvimo tamsiu paros metu, kišenėje. Žmonės atšvaitus pirktų, jei jie būtų pardavinėjami. Tačiau ir "Plastos" vadybininkai galėtų nors didžiosioms prekybos įmonėms pasiūlyti savo produkcijos, kurios taip reikia žmonėms.

Savivaldybės

Jeigu Mahometas neina pas kalną, kalnas eina pas Mahometą. Kas šiuo atveju yra Mahometas, o kas yra kalnas? Ko reikia, kad prasidėtų judėjimas, nesvarbu kieno iniciatyva?

Postūmio. Jį gali ir privalo padaryti struktūros, esančios arčiausiai žmogaus, darbuotojai.

Eismo saugumo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 8 punkte apibrėžiamos savivaldybių administracijų funkcijos eismo saugumo gerinimo srityje. Be eismo organizavimo klausimų miestų ir kaimų gyvenamosiose vietose, vietinės reikšmės keliuose, rūpinimosi gatvių ir kelių priežiūra, švietėjiškos mokomosios veiklos eismo saugumo srityje, minėtos struktūros atlieka ir kitas funkcijas, susijusias su eismo saugumo užtikrinimu savivaldybės teritorijoje. Taigi Mahometą ir kalną turėtų judinti kiekvienoje seniūnijoje esantis vienas atsakingų darbuotojų, kad ir eismo reikalus išmanantis socialinis darbuotojas, kuris lanko senukus ir jais rūpinasi. Reikia, kad tas darbuotojas pastebėtų nulaužtą ar trūkstamą kelio ženklą, matytų, ar parduotuvėse yra reikalingų atšvaitų ir antsiuvų, padėtų susiorientuoti, kokių ir kiek prekių reikia.

Kas kelerius metus keičiasi kelių eismo taisyklės, tačiau su pataisomis vairuotojų niekas nesupažindina. Vilniaus rajono Zujūnų seniūnijoje, Zujūnų-Suduvių sankryžoje, nepažymėtoje jokiais kelio ženklais, vairuotojai, važiuojantys Suduvių gatve, kurios danga yra žvyras, sustoja praleisti važiuojančiųjų Zujūnų gatve, kurios danga asfaltas, iš kairės, nes mano, kad jų gatvė yra šalutinė. Tuo tarpu, pagal jau seniai galiojantį KET 29 punktą, tiek žvyras, tiek asfaltas, skalda ar grindinys yra vienodai pagerintos dangos, ir ši sankryža laikoma lygiareikšme. Šioje seniūnijoje yra ne viena lygiareikšmė sankryža, tačiau vairuotojai per jas važiuoja laikydamiesi savo taisyklių. Kol įvyksta nelaimė.

Vilniaus miesto Buivydiškių gatvės pėsčiųjų perėją užstoja didokas erškėtrožių krūmas, trukdantis vairuotojams matyti prie perėjos artėjančius pėsčiuosius.

Laisvės prospekte, priešais troleibusų žiedą, prieš sankryžą gyvatvorė užstoja artėjančius lengvuosius automobilius. Kelio ženklai kartais slepiasi lapuose.

Atsakingas asmuo

Ne vien policininkai turi rūpintis eismo priežiūra. Seniūnijų vadovai kartais patys net nevairuoja automobilių, tad jiems reikalingas eismo reikalus išmanantis pagalbininkas.

Ar ne laikas į problemą pažvelgti rimčiau? Kiekvienoje seniūnijoje turėtų būti įdarbintas išsilavinęs, vairavimo patirties turintis žmogus. Etatinis. Jis galėtų prižiūrėti teritorijos gatves, kelius ir įrenginius, organizuoti vietos vairuotojų, pėsčiųjų mokymus kaip saugiai dalyvauti eisme, organizuoti budėjimus prie mokyklų. Kiemuose rūdija daugybė nenaudojamų automobilių. Tokių automobilių savininkų paieška taip pat turėtų būti viena iš minėto darbuotojo pareigų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"