TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nenugalima vairo trauka

"Kokios markės ir modelio automobiliukai yra iki 550 kg svorio?", "Kaip priregistruoti palengvintą (iš stiklo pluošto pagaminti variklio gaubtas, sparnai, bagažinės dangtis) iki 550 kilogramų automobilį kaip tinkamą B kategorijai?", "Ar galima būtų įregistruoti 1991 metų "Daihatsu Cuore" kaip B1 kategorijos automobilį, nors jo svoris 640 kg? Daugelis sako, kad registruoja."

Tai tik keli iš tų dešimčių klausimų, kuriuos VĮ "Regitra" gauna iš 18 metų nesulaukusių jaunuolių, trūks plyš siekiančių prie vairo sėsti jau dabar, nelaukdami, kol galės mokytis vairuoti "tikrus", t. y. B kategorijos automobilius.

Registracijos tvarka

Automobiliai registruojami, jei jie turi tipo pripažinimą, išduotą Lietuvoje ar kurioje nors Europos Sąjungos šalyje, kuriame nurodyti jo techniniai duomenys. Jei automobilis perdirbamas, prieš tai reikia suderinti šitai, o prieš perregistruojant - papildomai atlikti jo techninę ekspertizę ir nustatyti, ar jis atitinka techninius reikalavimus naudojamoms transporto priemonėms, kartu, aišku, ir nustatyti jo naują svorį. Šiuos reikalavimus, automobilių perdirbimo tvarką ir techninės ekspertizės taisykles nustato Susisiekimo ministerija, vykdymą kontroliuoja Valstybinė kelių transporto inspekcija (žiūrėkite internete www.vkti.lt). Tik po to galima kreiptis į "Regitros" padalinį.

"Taburetės su ratukais"

"Daihatsu Cuore" yra B kategorijos automobilis, tad "Regitroje" jo kaip B1 reikalavimus atitinkančio neregistruos. B1 kategorijai priskiriamos transporto priemonės (liežuvis neapsiverčia jų vadinti automobiliais) yra dar mažesnės, nei šis japoniškas automobiliukas. Todėl šiandien jos Europos Sąjungos šalyse nepopuliarios, išskyrus galbūt Prancūziją, kur egzistuoja ilgametės tokių mikroautomobilių naudojimo tradicijos.

Primename - ir ten jais važinėjantieji privalo turėti B1 kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Pažymėjimo prancūzai kol kas nereikalauja tik iš asmenų, važinėjančių itin lėtaeigėmis transporto priemonėmis, kurių varikliai mažesni nei 50 kub. cm darbo tūrio, prilyginamomis mopedams. Visi svarbiausi šios klasės automobiliukų gamintojai taip pat registruoti Prancūzijoje. Rinkoje žinomiausi firmų "Aixam", JDM, "Ligier", "Microcar", "Secma" gaminami B1 kategorijos mikroautomobiliai, turintys 125-500 kub. cm darbo tūrio variklius. Kitose šalyse į šias prancūziškas "taburetes su ratukais" niekas rimtai nė nežiūri ir nesistengia jomis važinėti.

Norintieji įgyti B1 kategorijos transporto priemonės vairuotojo pažymėjimą turi atminti, kad vėliau, norint tapti visaverčio (B kategorijos) automobilio vairuotoju, jiems teks vėl baigti vairavimo mokykloje B kategorijos mokymosi kursą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"