TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nepatyrusiuosius norėtų sodinti į "skardines"

2010 02 03 0:00
Buvęs lenktynininkas S.Brundza norėtų, kad ką tik iškepti vairuotojai įgūdžius tobulintų prie mažų automobilių vairo.
LŽ archyvo nuotrauka

Susisiekimo ministerijoje nebe pirmą kartą pasigirsta siūlymų būsimiems vairuotojams drausti sėsti prie galingų automobilių vairo ir pirmus dvejus metus vairavimo įgūdžius tobulinti tik mažos galios mašinose, kurias vairuotojai kartais pašaipiai dar vadina skardinėmis. Oponentai tvirtina, kad toks sumanymas nelogiškas ir prieštarauja Europos Sąjungos (ES) direktyvoms.

Nors Susisiekimo ministerijoje toks siūlymas oficialiai kol kas nesvarstomas, idėjos iniciatoriai neslepia palaikantys idėją, kad dvejų metų vairavimo stažo neturintys asmenys negalėtų vairuoti galingesnės nei 100 arklio galių ar 1,6 litro darbinio tūrio variklį turinčios transporto priemonės. Jei tokia idėja būtų įgyvendinta, būsimieji vairuotojai turėtų kur kas mažiau galimybių sėstis prie išsvajoto automobilio vairo, nes jis paprasčiausiai pasirodytų esąs galingesnis, nei leistų naujoji tvarka. Be to, neatmetama galimybė, kad priėmus tokias pataisas išloštų mažos galios automobilių prekyba besiverčiančios įmonės. Mat ką tik įgijusieji teisę vairuoti pirmus dvejus metus galės pirkti nebent mažos galios mašinas.

Siūlymą vertina atsargiai

Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio visuomeninis patarėjas, praeityje garsus lenktynininkas, verslininkas bei išskirtinių automobilių kolekcininkas Stasys Brundza ne sykį prabyla apie tai, jog dvejų metų vairavimo patirties neturinčius vairuotojus nuo chuliganiško vairavimo pagundų tramdytų draudimas vairuoti didelės galios mašinas. Taip esą būtų labiau apsidrausta nuo nelaimingų atsitikimų keliuose. Buvęs lenktynininkas tikisi, kad ne vienus metus siūloma idėja bus apsvarstyta rengiant Kelių eismo taisyklių ir kitų įstatymų pakeitimus.

Patyrusio automobilininko nuomone, dabar vos teisę vairuoti įgijęs jaunimas siekia vairuoti didelės galios automobilius, tačiau neretai pervertina savo bei mašinos galimybes ir sukelia skaudžius eismo įvykius. S.Brundza užsimena, kad pradedantieji vairuotojai, dažniausiai jaunimas, mielai perka ne pirmos jaunystės daug galios turinčius automobilius, nors tokie neretai būna techniškai netvarkingi bei nesaugūs.

Susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas LŽ patvirtino žinantis apie šią S.Brundzos idėją, tačiau teigė, kad ją įgyvendinti kol kas neskubama. "Mes vertiname kiekvieną patarėjo išsakytą mintį, kaip Lietuvoje mažinti avaringumą, tačiau į raginimą riboti teisę nepatyrusiems asmenims vairuoti didelės galios automobilius žiūrime atsargiai", - LŽ akcentavo susisiekimo viceministras ir pridūrė, kad pirmiausia šį pasiūlymą reikia nuodugniai išanalizuoti.

Sena idėja - prieštaringa

Kalbas apie galimą papildomą apynasrį nepatyrusiems vairuotojams specialistai vadina populizmu, nes net jei dvejų metų stažo neturintys vairuotojai ir važinėtų ekonominės klasės mažais automobiliais, skaudžių avarijų nesumažėtų. Jų nuomone, S.Brundza ir kiti palaikantieji jo idėją avaringumo problemas bando spręsti lengviausiu būdu - dabartiniam laikotarpiui pritaikyti 10 metų senumo idėjas.

LŽ šaltinių teigimu, siekis apribojant galimybę vairuoti didesnės galios automobilius sumažinti avaringumą yra nevykęs, be to, ir ne naujas. Tokia idėja jau buvo svarstyta prieš dešimtmetį, o Lietuvai įstojus į ES - atmesta kaip prieštaraujanti ES direktyvoms, kurios nenumato galimybės varžyti vairavimo stažo neturinčių asmenų teisę vairuoti norimos galios mašiną. Be to, siūlymas drausti nepatyrusiems vairuotojams sėstis prie didesnės galios automobilių vairo teisininkų gali būti traktuojamas kaip žmogaus teisių suvaržymas.

Lietuvos vairuotojų sąjungos valdybos narys Raimundas Buinevičius atkreipė LŽ dėmesį į tai, kad stažo neturintiems vairuotojams ir taip nuolat taikomi įvairūs draudimai bei apribojimai, tačiau teigė, kad avarijų dėl jaunų vairuotojų kaltės nemažėja. Pašnekovo nuomone, siūlymas pirmus dvejus metus drausti nepatyrusiems eismo dalyviams sėsti prie galingų automobilių vairo taip pat prasilenkia su logika. "Lietuvoje nuolat akcentuojami įvairūs draudimai, tačiau neieškoma civilizuotų priemonių išmokyti jaunąją kartą saugiai važinėti. Niekas nepaneigs, kad daugelis didesnės galios automobilių yra saugesni už ekonominės klasės mašinas, todėl nematau prasmės drausti ką tik vairuotojo pažymėjimą gavusiems asmenims pasirinkti, kokią transporto priemonę vairuoti. Ugdyti jaunimą ir skiepyti įprotį vairuoti atsakingai galima ir kitomis, kur kas racionalesnėmis priemonėmis", - kalbėjo R.Buinevičius.

Savo ruožtu susisiekimo viceministras ramina, kad artimiausiu metu apribojimai dvejų metų stažo neturintiems vairuotojams nebus taikomi. "Negalime nurodyti žmonėms rinktis mažos galios automobilius, nes tai būtų protekcija pirkti tik vienos klasės mašinas", - pabrėžė R.Vaštakas.

Pasiklydę svarstymuose

Už saugų eismą atsakingos institucijos ne vienus metus blaškosi ir negali vieningai nuspręsti, kaip skatinti nepatyrusius vairuotojus tobulinti įgūdžius. Šiuolaikinių praktinio mokymo centrų, kuriuose nepatyrusieji galėtų mokytis vairuoti ekstremaliomis sąlygomis, idėja jau palaidota, o prieš dvejus metus patvirtintą papildomo mokymo tvarką dabar siūlo keisti ir patys jos autoriai.

2008 metais įsigaliojusiose Saugaus eismo įstatymo pataisose numatyta, kad papildomas vairuotojų mokymas privalomas visiems praėjus dvejiems metams nuo laikinojo vairuotojo pažymėjimo išdavimo. Teoriškai jau šio pavasario pabaigoje papildomus mokymus praktiškai turėtų išbandyti pirmieji auklėtiniai. Tačiau iki šiol Lietuvoje nėra įsteigtas nė vienas įstatyme numatytas mokymo centras. Susisiekimo ministerija pripažįsta, kad dėl krašte susidariusios sudėtingos ekonominės situacijos tokių centrų steigimas dabar atrodo mažai tikėtinas, todėl siūlo atsisakyti pirminės idėjos, o leidimus rengti papildomus mokymus išduoti privačioms vairavimo mokykloms. Maža to, Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui atšaukti ne per seniausiai patvirtintą papildomų mokymų prievolę, o dar kartą egzaminuoti tik tuos vairuotojus, kurie du kartus per dvejus metus pažeidė eismo taisykles arba sukėlė avariją. Ar Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms bus pritarta, spręs Seimas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"