TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Neterš aplinkos

2006 12 21 0:00
Naujų "Modus" ir "Clio" automobilių 1,2 litro TCE 100 variklis, sudegindamas vidutiniškai 5,9 litro 100 km kelio, išsaugo savybes, būdingas didesnio tūrio jėgos agregatams.
LŽ archyvo nuotrauka

Prancūzijos "Renault" kompanija paskelbė pagal "Renault Commitment 2009" programą gaminsianti elektra varomus automobilius, kurie visiškai neterš aplinkos

"Renault Commitment 2009" programos technologija kuriama drauge su kompanija "Nissan". Pirmos elektra varomos mašinos turėtų pasirodyti 2010 metais. Iki 2008-ųjų "Renault" ketina parduoti milijoną automobilių, išmetančių mažiau kaip 140 g dujų vienam kilometrui. Siekiama, kad trečdalis jų išmestų dar ir mažiau nei 120 g teršalų. Šiam tikslui įgyvendinti "Renault" kuria keletą alternatyvių technologijų ir žada jas plačiai taikyti. Viena jų - elektros energijos vartojimas.

"Renault" drauge su "Nissan" kuria ličio jonų (Lithiun-Ion) baterijų technologiją, elektros variklį ir jo valdymui būtiną programinę įrangą. Taip pat ieško sprendimų, kaip susigrąžinti stabdant automobilį nepanaudojamą energiją.

Mažins šiltnamio efektą

Viena efektyvesnių "Renault" siūlomų strategijų - tobulinti įprastus variklius. Kompanija jau įrodė, kad galima sumažinti variklio darbo tūrį neprarandant jo galios ir taip mažiau išmesti į aplinką šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Naujuose "Modus" ir "Clio" automobiliuose montuojamas 1,2 litro TCE 100 jėgos agregatas pasiekia 1,4 litro varikliui būdingą 100 AG galią ir 1,6 litro varikliui būdingą 145 niutonmetrų maksimalų sukimo momentą. Vidutinis šio variklio degalų sudeginimas mišriu ciklu - tik 5,9 litro 100 km kelio.

Naudos bioetanolį

2009 metais "Renault" taip pat ketina pasiūlyti rinkai visą seriją automobilių, varomų biodegalais. Jie kainuos tiek pat, kiek benzininiai ar dyzeliniai modeliai. 50 proc. Europoje parduodamų benzinu varomų "Renault" automobilių 2009 metais galės naudoti bioetanolį, o kiekvienas dyzelinis "Renault" variklis - degalus, kuriuose yra 30 proc. biodyzelino (B30). Tokiais degalais šiuo metu varomi "Trafic" ir "Master" mikroautobusai. 2007 metų pavasarį "Renault" pasiūlys automobilį "Megane", į kurio baką bus galima pilti bioetanolį E85.

"Renault" ir "Nissan" aljansas ketina kurti hibridinius modelius ir degalų elementų (fuel cell) technologijas. "Renault" ir "Nissan" turimos pozicijos skirtingose rinkose suteiks galimybę prekiauti elektromobiliais įvairiose šalyse. 2010 metais "Renault" daugiausia dėmesio skirs Prancūzijos ir visos Europos rinkoms.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"