Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Netikėtas amerikiečių elektrinis vilkikas

 
2017 03 28 6:00
Kartą užpildžius sunkvežimio "Nicola One" bakus vandeniliu, jis galės įveikti iki 1900 kilometrų.  Deseretnews.com nuotrauka

Lengvųjų elektromobilių gerbėjai laukia šiais metais pasirodysiančio „Tesla Model 3“, kuris dėl palyginti mažos kainos žada tam tikrą proveržį M1 klasės mašinų rinkoje. Tačiau „elektros“ proveržio laukiama ir vilkikų rinkoje.

2016 metų gruodžio viduryje mažai kam žinoma Jutos (JAV) valstijoje veikianti bendrovė „Nicola Motors Corp.“ vietinei rinkai pristatė elektra varomą vilkiką „Nicola One“. Jam pasaulio žiniasklaida iš pradžių teikė nedaug reikšmės. Juk vilkikų su elektrinėmis pavaromis kūrimu užsiima ir kelios garsios pasaulio gamintojos, tarp jų – Prancūzijos bendrovė „Renault“, Švedijos ir Kinijos „Volvo“, Vokietijos „Mercedes-Benz“, MAN ir BMW.

Tada nedaug kas atkreipė dėmesį, kad mažoji Amerikos gamintoja būsimiems klientams iškart pasiūlė naujieną ir išbandyti, ir užsakyti. Kai per kelis mėnesius buvo užsakyta 7 tūkst. naujųjų „Nicola One“, tapo aišku, kad į sunkvežimių gamintojų rinką atėjo nauja rimta žaidėja.

„Nicola One“ vilkikas pagal Europos skirstymą yra priskiriamas prie 16 tonų ir daugiau sveriančių sunkvežimių, o pagal Amerikos klasifikaciją – prie aštuntos klasės vilkikų, galinčių vežti pačius sunkiausius krovinius. Pasaulinė jo premjera įvyks 2017 metų viduryje, o serijinės gamybos pradžia žadama po trejų metų – 2020-aisiais.

Kuo naujasis „Nicola One“ patraukė potencialius vartotojus? Akivaizdu, kad tikrai ne kaina. Elektrinį sunkvežimį Jutos gamintoja siūlo pirkti išsimokėtinai, mokant 72 mėnesius po 5 tūkst. JAV dolerių (4,6 tūkst. eurų). Kitaip sakant, krovininis elektromobilis kainuoja 360 tūkst. JAV dolerių (333 tūkst. eurų), o tai yra dideli pinigai net ir vilkikų rinkoje. Tiesa, pirmiesiems klientams siūloma įvairių nuolaidų.

Bet „Nicola One“ privalumai yra susiję anaiptol ne su finansinėmis nuolaidomis. Gamintojų teigimu, naująjį sunkvežimį varo elektrinė pavara su ypač talpia elektros baterija. Tiesa, ji nebus įkraunama, o energiją gaus iš vandenilinių elementų bloko. Dėl to keista, kad gamintojai naująjį sunkvežimį vadina ne vandeniline, o elektrine mašina. Nors, pasak vandenilinių automobilių entuziasto, Šiaulių universiteto Aplinkotyros ir fizikos katedros docento dr. Alfredo Lankausko, iš esmės – tai vienas ir tas pats. „Vandeniliui sąveikaujant su oru gaminama elektra, kuri ir suka elektrinius motorus“, – komentavo mokslininkas.

Kartą pripildžius „Nicola One“ bakus vandenilio, bus įmanoma nuvažiuoti 1300–1900 kilometrų. Mašinos ratus suka keletas elektros variklių, kurių bendra galia yra 1000 AG, maksimalus sukimo momentas – 2000 Nm. Anot „Nicola Motors Corp.“, naujoji mašina į aplinką neišmes nė gramo anglies dioksido.

Mažai žinomos amerikiečių bendrovės konkurentų pasiekimai sunkvežimių elektrifikavimo sektoriuje – daug kuklesni. Antai BMW tikina jau sukūrusi 40 tonų elektromobilio, galėsiančio vežti sunkius krovinius, prototipą. Kartą įkrauta ši mašina galės nuvažiuoti 100 kilometrų.

2016 metų gegužę švedai pristatė koncepcinį „Volvo Concept Truck“, kurį jau spėjo patobulinti. Tačiau konstruktoriai kalba, kad krovinius gabenant tolimais atstumais konceptas vidaus degimo variklio nenaudoja tik iki 30 proc. važiavimo laiko.

Ekologišką sunkvežimį kuria ir Italijos gamintoja „Iveco“, tačiau jo ratus varys ne elektra, o biodujos.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"