TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Netinkami žibintai akina kelyje

2015 12 02 6:00
Netinkamai sumontuotos lempos akina priešpriešiais važiuojančius vairuotojus. LŽ archyvo nuotrauka

Techninės apžiūros įmonių specialistai pažymi, kad vairuotojai, norėdami ryškesnio kelio apšvietimo ir pigesnio sprendimo, dažnai naudoja ksenonines lemputes, nors jos nepritaikytos automobilių žibintams. Ekspertai įspėja, kad tokia praktika pavojinga. Ji ne tik negarantuoja kokybiško kelio apšvietimo, bet ir akina kitus vairuotojus.

Specialistų teigimu, norint geresnio apšvietimo nebūtina keisti žibintų sistemų. Tiesiog derėtų žinoti keletą paprastų dalykų apie dažniausiai naudojamas halogeninės lemputes.

Automobilių žibintų lemputes gaminančios įmonės „Philips“ atstovas Tarekas Hamedas pasakojo, kad rinkoje galima rasti trijų tipų lempučių: halogeninių, ksenoninių (dar kitaip vadinamų didelio išlydžio (HID) lemputėmis) ir LED. Halogeninės – pačios populiariausios ir pigiausios. Ksenoninės lemputės gali būti iki dešimt kartų brangesnės už halogenines, be to, jos reikalauja specialių automobilio ir jo žibintų modifikacijų, tačiau skleidžia ryškesnę šviesą.

Kita vertus, yra halogeninių lempučių, kurios pasižymi dvigubai didesniu ryškumu už gamyklinius halogenus. Apšviečiamo kelio dalį jos gali padidinti net keliasdešimt metrų, o pagal ryškumą beveik prilygsta standartinėms ksenoninėms lemputėms.

LED lemputės dažniausiai montuojamos gamyklose į naujus automobilius. Dėl itin didelės kainos ir sudėtingos konstrukcijos jų neapsimoka ar tiesiog neįmanoma pritaikyti senesnėms mašinoms.

Konvertavimo rinkinius įsigiję ir savarankiškai į automobilio žibintus ksenonines lemputes sumanę įmontuoti vairuotojai dažnai tai daro netinkamai ir vėliau kelyje akina važiuojančiuosius priešpriešiais./Gamintojo nuotrauka

Po metų ima blankti

Neatsakingi vairuotojai, tikėdamiesi ryškesnio apšvietimo, neretai vietoj halogeninių lempučių nusprendžia naudoti ksenonines. Tačiau svarbu žinoti, kad jos tinka tik specialios modifikacijos automobilių žibintams. Juose privalo būti pritaikyti šviesos reflektoriai, kurie nukreiptų šviesos kampą reikiama linkme. Būtinos ir žibintų apipurškimo bei jų automatinio reguliavimo sistemos, o visa tai gali kainuoti net kelis šimtus eurų.

Todėl siekdami sutaupyti vairuotojai perka vadinamuosius ksenoninių lempų konvertavimo rinkinius, kurie įrengiami be privalomų automobilio modifikacijų. Galutinis rezultatas – nėra jokio ryškesnio apšvietimo, negana to, keliama grėsmė eismo saugumui, nes netinkamai sumontuotos lempos akina priešpriešiais važiuojančius vairuotojus.

Pasak „Philips“ atstovo, siekiant tamsiuoju paros metu keliauti saugiau nebūtina investuoti didelių pinigų į naujų žibintų sistemas – pakanka paprasčiausiai pasikeisti senas žibintų lemputes. „Daugiau kaip metus naudojamos halogeninės lemputės pradeda blankti, praranda pradinį ryškumą. Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad nusipirkus naują mašiną ir susimontavus naujas lemputes galima išgauti daug ryškesnį kelio apšvietimą, mat naujuose automobiliuose naudojamos halogenines lemputės yra orientuotos į ilgesnį gyvavimo laiką, o ne į ryškumą“, – pabrėžė T. Hamedas.

Pagal poreikį

Renkantis lemputes derėtų atkreipti dėmesį ne vien į tai, kokio jos ryškumo, kiek valandų švies, bet ir tinkamai įvertinti savo poreikius. Vidutinis halogeninių lempučių gyvavimo laikas – iki 500 valandų. Tačiau rinkoje yra silpnesnio ryškumo lempučių, kurios šviečia kone du kartus ilgiau. Jeigu automobiliu daugiausia važiuojama apšviestais keliais, vertėtų rinktis ne pačius galingiausius halogenus. Visų pirma, ryškaus apšvietimo nereikia, tad perkant silpnesnes lemputes galima nemažai sutaupyti. Jos pigesnės, be to, ilgiau laiko. Antra, kai lemputės itin didelio ryškumo, pastebėti, jog vienas žibintas nešviečia, galima tik tamsiame kelyje. Tokiais atvejais būtina nepamiršti kartkartėmis patikrinti, ar kuri nors lemputė nėra perdegusi.

Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad prastam kelio apšvietimui turi įtakos ne tik silpnos lemputės, bet ir apsiblausę žibintų gaubtai. Laikui bėgant jie pasidaro matiniai, tad nepadeda ir senų lempučių keitimas naujomis. Pastebėjus, kad žibintai tapo gelsvi ar matiniai, rekomenduojama juos atnaujinti – nupoliruoti. Šią paprastą procedūrą gali lengvai atlikti ir patys vairuotojai, naudodami žibintų restauravimo rinkinius, arba patikėti šį darbą automechanikams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"