TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Netipiška staigmena – „Fiat Tipo“

2016 05 24 6:00
Naujasis "Fiat Tipo" raumeningomis kėbulo linijomis primena sportinius automobilius. Vidmanto Užusienio nuotrauka

Italijos koncernas „Fiat“ savo modeliais daug metų stengėsi kariauti su Europos rinkos pirmūnais „Volkswagen Golf“, „Ford Focus“, „Opel Astra“, kol galiausiai atšipo nagus ir metėsi į pačių pigiausių automobilių rinką, priverstas atgaivinti senąjį „Fiat Tipo“.

Dabar naujasis italų sedanas iš esmės turi tik vieną konkurentą – čekų „Škoda Rapid“. Tiesa, kompaktiniai „Volkswagen Golf“, „Ford Focus“ ar „Opel Astra“ irgi nėra brangūs. Tačiau nė vieno jų kaina neprasideda nuo beveik 11 tūkst. eurų, kaip standartinės versijos sedanas „Fiat Tipo“ su benzininiu 1,4 l ir 95 AG motoru. Norintiems daugiau patogumo „Fiat“ gerbėjams italai siūlo dar 13 „Tipo“ skirtingo lygio įrangos versijų, kuriuos varo 1,3, 1,4 ir 1,6 l darbinio tūrio, įvairios galios (95–120 AG) benzininiai ir dyzeliniai motorai; jų sukimo momentas ratams perduodamas per 5 ir 6 laipsnių mechanines, taip pat – per 6 laipsnių automatines pavarų dėžes.

Automobilis jaunoms šeimoms

„Lietuvos žinių“ žurnalistui „Fiat“ įgaliotoji atstovė Baltijos šalyse bendrovė „Autobrava“ davė išbandyti „Fiat Tipo Lounge“ versiją. Jos ratus suka 1,6 l ir 120 AG dyzelinis motoras, kurio varoma mašina gali pasiekti maksimalų 199 km/h greitį, o iki 100 km/h įsibėgėti per 9,7 sekundės. Sėdint prie kompaktiško 4,5 metro ilgio automobiliuko vairo nuolat sukosi mintis – ar ši mašina gali sužavėti dėl vokiškų, švediškų ir prancūziškų automobilių pamišusius lietuvius? Atrodo, kad taip.

"Fiat Tipo" iki 100 km/h gali įsibėgėti per 9,7 sekundės. /LŽ archyvo nuotrauka

Prisipažinsiu, iki naujojo „Fiat Tipo“ pasirodymo į nekomercines, asmeniniam naudojimui skirtas itališkas lengvąsias mašinas žiūrėjau gana skeptiškai. Komforto jų viduje lyg ir netrūko (juk lenktyniavo su „Golf“ ar „Astra“), bet atstumia neįtikėtinai mažais gabaritais, nelogiškais vidaus dizaino sprendimais ir pernelyg įmantriu, šiaurės europiečiams sunkai suprantamu išorės dizainu.

Naujasis „Fiat Tipo“ nepakeitė požiūrio į „Fiat“ automobilius, tačiau žymiai jį pagerino. Naujasis italų sedanas neabejotinai turi ateitį. Pavyzdžiui, juo labai patogu važinėti su šeima po miestą, be to, jis taupus. Bandyto modelio vidutinės deklaruojamosios degalų sąnaudos sudaro 4,2 l/100 km, nors važinėjant netaupiai borto kompiuteris rodė, jog motoras vidutiniškai naudojo 5,7 l/100 km dyzelino.

Žavi mažam automobiliukui labai talpi bagažinė, kurios tūris siekia 520 litrų. Tiesa, išnaudoti visą jos erdvę yra gana komplikuota dėl labai siauros bagažinės angos. Tačiau patalynės ir kitų lengvai sulankstomų daiktų bagažinėje telpa labai daug.

Primena BMW

Vietos naujojo „Fiat Tipo“ viduje keturiems suaugusiems žmonėms – per akis. Ant galinės sėdynės gali keliauti vaikas, jei jo ūgis nesiekia suaugusiojo. Bandytoje mašinos versijoje kaip kompaktiniam automobiliui gausu ir multimedinės įrangos. Nors ir mažas, tačiau labai informatyvus kompiuterio ekranas. Netgi radijo stotis galima rinktis pasinaudojant net keliais paieškos keliais.

Kelyje naujasis „Fiat Tipo“ pakankamai dinamiškas, stabilus posūkiuose. Tačiau labiausiai patiko „Fiat Tipo“ pakabos veikimas, kuri gerai sugėrė duobes netgi važiuojant žvyrkeliu. Erzinti gali nebent garso izoliacija, kuri praleidžia didesnį triukšmą.

Jei nekreiptume didelio dėmesio į oficialiai pateikiamus naujojo „Fiat Tipo“ gabaritų dydžius, užmetus akį mašina atrodo ne blogiau už vidutinės klasės sedanus. Netgi galima įžvelgti prabangių BMW sportinių automobilių bruožų. Tokį įspūdį kuria sportiškai žemėjanti stogo ir aukšta langų linija su elegantišku galinio statramsčio įlinkiu, nuožulnus variklio gaubtas, chromuoti langų apvadai. Tačiau pakeisti pačios „Fiat“ markės įvaizdį, aišku, prireiks dar daug laiko.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"