TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nori liberalizuoti techninę apžiūrą

2009 12 30 0:00
Dabar net ir dėl smulkaus trūkumo eksploatuoti automobilį draudžiama. Tokią tvarką siūloma supaprastinti.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Daugelį vairuotojų gluminančią valstybinės automobilių techninės apžiūros sistemą siūloma supaprastinti ir kartu sumažinti galimybę techninių centrų darbuotojams bei pareigūnams piktnaudžiauti tarnybine padėtimi.

Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacija "Transeksta" Valstybinei kelių transporto inspekcijai (VKTI) teiks pasiūlymų, kaip patobulinti automobilių techninės apžiūros sistemą. Tikimasi, kad tai vairuotojams padės sutaupyti ir pinigų, ir laiko, ir nervų.

Nepatenkintieji

LŽ kalbinti kauniečiai lengvųjų automobilių vairuotojai pasakojo, kad, jų nuomone, valstybinė techninė automobilių apžiūra šiuo metu vykdoma itin subjektyviai. "Mašiną apžiūrintis darbuotojas turi teisę nustatyti, kad, pavyzdžiui, žibintų lemputės šviečia nepakankamai ryškia spalva. Nejaugi jo akis gali įvertinti spalvos intensyvumą?" - stebėjosi kaunietis Eduardas Vaitkus. Jis pažymėjo, kad rūko žibintai mašinai yra neprivalomi. Bet jeigu jie yra, tada turi veikti. "Pasakiau, kad rūko žibintais nesinaudoju ir galiu juos išjungti. Tačiau taip daryti neleistina, juos reikia uždengti specialiomis medžiagomis, o tai kainuoja nemenką sumą", - piktinosi vairuotojas.

E.Vaitkus stebėjosi ir tuo, kaip vertinami pažibinčiai. Automobilyje jų privalo būti keturi. Tačiau jei yra įmontuoti aštuoni, o vienas jų nedega - transporto priemonės valstybinės techninės apžiūros talono negausi. "Taisyklėse yra labai daug galimybių mašinos būklę įvertinti subjektyviai", - sakė E.Vaitkus. Anot jo, neįveikęs techninės apžiūros barjerų rizikuoji, kad vos išvykęs iš vietos, kur atliktas transporto priemonės vertinimas, būsi sustabdytas policijos pareigūnų ir "užsidirbsi" baudą.

Kauniečio vairuotojo nuomone, netobulos Kelių eismo taisyklės ir jas lydintys dokumentai suteikia galimybę techninės apžiūros darbuotojams ir pareigūnams piktnaudžiauti tarnybine padėtimi.

Siūlo keisti

Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" direktorius Gintautas Šlėderis LŽ teigė, kad išvengti subjektyvios mašinų apžiūros neįmanoma. "Kai kurių dalykų, ypač tokių, kaip lempučių spalvos ryškumas, jokiais prietaisais nepamatuosi. Tai įvertinti galima tik akimi", - tvirtino G.Šlėderis. Jo teigimu, šiuo metu kaip tik baigiami rengti pasiūlymai, supaprastinsiantys techninės apžiūros procedūrą.

G.Šlėderis pasakojo, kad nustačius tik nedidelių apžiūrimos mašinos trūkumų transporto priemonę leidžiama eksploatuoti, tačiau juos reikia kuo skubiau pašalinti. "Dabar galiojančiuose dokumentuose nurodyta tik dvylika nedidelių ir dešimtys didelių trūkumų. Jei pastarųjų pastebima, vairuotojui techninės apžiūros talonas neišduodamas. Jis turi vykti į servisą, pašalinti trūkumus ir dar sykį atvykti į apžiūrą", - teigė "Transekstos" vadovas.

Trūkumų sąrašas - per ilgas

Asociacija siūlo VKTI peržiūrėti trūkumų sąrašus ir juos pakoreguoti. Nedidelį jų rinkinį rekomenduojama papildyti 66 punktais.

Pavyzdžiui, jeigu automobilio rūko žibintai šviečia per aukštai, dabar tai laikoma dideliu trūkumu. "Tačiau mašinai pakanka užvažiuoti ant šaligatvio ir žibintai gali išsiderinti. Be to, jie tikrai šviečia neryškiai, todėl priešinga kelio puse važiuojančio vairuotojo neakina. Tad ar tai - tikrai didelis trūkumas?" - svarstė G.Šlėderis.

"Transekstos" direktorius pažymėjo, kad daugelyje automobilių sumontuoti dvigubi gabaritiniai žibintai. Todėl jei viena iš dviejų lempučių nedega, tai irgi reikėtų laikyti nedideliu trūkumu.

"Mes rekomenduojame prie nedidelių trūkumų priskirti ir ratų guolių laisvumą, sunkiai atidaromas kairės mašinos pusės dureles bei daugelį kitų dalykų. Didelių trūkumų sąrašas tikrai per ilgas ir nepagrįstas", - sakė G.Šlėderis.

Anot jo, nustačius tik nedidelių transporto priemonės trūkumų prie techninės apžiūros talono išduodamas papildomas juos išvardijantis sąrašas. Tokį automobilį galima eksploatuoti. Tačiau trūkumus pašalinti būtina. Jeigu vairuotojas to nepadarys ir bus sustabdytas kelių policijos pareigūnų - gaus baudą.

Šiuo metu Lietuvoje veikia dešimt techninės apžiūros įmonių, turinčių 78 sertifikuotus centrus. Pernai techninės apžiūros talonus jie išdavė daugiau nei 728 tūkst. automobilių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"