TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Norvegai elektrinį keltą įkrauna per 10 minučių

2015 06 06 6:00
Pirmasis pasaulyje elektrinis keltas 6 kilometrus įveikia per 20 minučių. Gamintojo nuotraukos

150 kilovatvalandžių. Tiek, kiek elektros energijos per tris dienas suvartoja ir vidutinis išsivysčiusios šalies namų ūkis, vartoja pirmasis pasaulyje elektrinis keltas. Jis automobilius ir keleivius kelia gamtą tausojančių transporto priemonių populiarumu garsioje Norvegijoje. Dar įdomiau tai, kad laivo akumuliatoriai įkraunami, panaudojant vandens energiją.

Keltą statė Norvegijos laivybos kompanija „Fjellstrand“ kartu su technologijų bendrove „Siemens“, kuri įdiegė elektrinę varymo sistemą ir sumontavo įkrovimo stotis prieplaukose. Gamintojų teigimu, tradiciškai naudojamą dyzeliną pakeitus elektros energija, sutaupoma apie 60 proc. degalams skirtų išlaidų.

Elektra gaminama iš vandens energijos

Keltui naudojami trys ličio-jonų akumuliatorių blokai: vienas įmontuotas pačiame kelte, kiti du – prieplaukose esančiose įkrovimo stotyse. Vieno bloko galia prilygsta 1600 standartinių automobilių akumuliatoriams. Kiekvieną kartą keltui sustojus prieplaukoje, jam reikalinga elektros energija perduodama per dešimt minučių. Keltui išvykus, įkrovimo stotyse įmontuoti akumuliatoriai iš naujo įkraunami, naudojant vandens energiją (hidroenergiją).

Pasak „Siemens“ atstovų, Norvegijoje plaukiojantis keltas per metus sunaudos apie 2 mln. kWh elektros energijos, į aplinką visiškai neišskirdamas teršalų. Tuo tarpu dyzelinu varomas keltas per tą patį laikotarpį sunaudoja mažiausiai 1 mln. litrų kuro ir išskiria 570 tonų anglies dioksido bei 15 tonų azoto oksidų.

„Džiaugiamės, galėję prisidėti prie pirmojo pasaulyje elektrinio kelto kūrimo. Žengtas svarbus žingsnis, siekiant sumažinti oro taršą jūrų pakrantėse, todėl tikimės, kad tai paskatins ir kitas šalis prisidėti prie ekologiško jūrų transporto vystymo“, – komentavo „Siemens“ Naftos, dujų ir jūrų verslo departamento vadovas Mario Azaras.

Paskatins naudoti mažiau dyzelino

Laivybos bendrovei „Norled“ priklausantis 80 metrų ilgio ir 20 metrų pročio keltas pagamintas iš aliuminio, todėl jo svoris yra dvigubai mažesnis nei įprasto plieninio kelto. Aliuminis laivo korpusas taip pat pasižymi dvigubai ilgesniu tarnavimo laikotarpiu ir mažesnėmis priežiūros sąnaudomis. Juo galima plukdyti 360 keleivių ir 120 transporto priemonių.

Elektriniu keltu keleiviai plukdomi kasdien tarp Laviko ir Opedalo miestų, Norvegijos vakarinėje pakrantėje, šešių kilometrų maršrutą įveikiant per 20 minučių. Įmonė „Norled“ elektrinį keltą įsigijo laimėjusi Norvegijos vyriausybės paskelbtą konkursą. Planuojama, kad per ateinančius keletą metų keltams skirti akumuliatoriai taps gerokai efektyvesni ir pigesni, todėl tai paskatins laivybos įmones naudoti mažiau dyzelino.

Kiekvieną kartą keltui sustojus prieplaukoje, jam reikalinga elektros energija perduodama per 10 minučių.
DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"