TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nuniokotoje Ukrainoje atgimsta naujų automobilių rinka

2016 06 29 6:00
Čekų "Škoda" Ukrainos gamykloje "Eurocar" automobilius gamina jau dešimt metų.  LŽ archyvo nuotrauka

2016 metų sausį-gegužę ukrainiečiai nupirko 61,7 proc. naujų lengvųjų automobilių daugiau nei pernai per tą patį laiką. Tai rodo, kad gerėja Ukrainos žmonių lūkesčiai dėl šalies ekonomikos ateities.

Ekspertai gerai žino, kad prekybos naujais lengvaisiais automobiliais augimas arba kritimas mažai tepriklauso nuo valstybės ekonomikos būklės. Naujų lengvųjų mašinų rinka kur kas jautresnė gyventojų lūkesčiams. Jei pirkėjai tiki savo šalies ekonomikos ateitimi, net ir esant blogai ūkio padėčiai, naujų automobilių pardavimas vis tiek auga.

Šiuo požiūriu labai skiriasi padėtis Ukrainoje ir Rusijoje, kuri 2014 metais okupavo Ukrainos Krymą. Praėjus dvejiems su puse metų nuo nepaskelbto karo prieš Ukrainą pradžios, rusai perka vis mažiau naujų automobilių (gegužę, palyginti su tuo pačiu 2015 metų mėnesiu, rinka dar kartą krito 14,7 proc.) ir mažiau jų gamina. Ukrainoje nuo šių metų sausio – priešingas vaizdas.

Pamėgo „Toyotą“

Ukrainos automobilių gamintojų asociacijos „Ukrautoprom“ duomenimis, 2016 metų sausį-gegužę ukrainiečiai nupirko 22 430 naujų automobilių, arba 61,7 proc. daugiau nei per pirmus penkis praėjusių metų mėnesius.

Blogiausias augimo požiūriu šių metų mėnuo buvo sausis, kai, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, naujų automobilių rinka Ukrainoje išaugo 22,6 procento. Vėliau ji jau augo labai sparčiai. Anot „Ukrautoprom“, vasarį ukrainiečiai įsigijo 43,7 proc., kovą – 117 proc., balandį – 86,4 proc., gegužę – 48,5 proc. daugiau naujų automobilių negu tais pačiais 2015-ųjų mėnesiais.

Nepaisant didelio augimo, Ukrainos naujų lengvųjų automobilių rinka vis dar yra tris ar keturis kartus mažesnė, nei buvo prieš užpuolant Rusijai. „Ukrautoprom“ duomenimis, 2013 metais ukrainiečiai buvo nupirkę 213 322 naujus automobilius. Tai buvo bene geriausi metai ir Ukrainos naujų automobilių pardavėjams, ir jų gamintojams. Tačiau rusams pradėjus agresiją Kryme, o vėliau – ir Luhansko bei Donecko srityse, jau 2014 metais Ukrainoje buvo parduota 54,5 proc. mažiau naujų lengvųjų mašinų, o 2015-aisiais tas skaičius sumažėjo katastrofiškais 71,6 procento.

Tiesa, praėjus dvejiems su puse metų, kai Ukraina pasirinko Vakarų vystymosi kelią, jos piliečiai tapo kur kas išrankesni pirkdami mašinas. Iki konflikto su Rusija Ukrainoje patys populiariausi nauji lengvieji automobiliai buvo rusų gamybos „VAZ-Lada“, kiniški „Geely“ ir vietos gamybos ZAZ („Zaporožec“), o per pirmus 2016 metų mėnesius ukrainiečiai daugiausia nupirko japoniškų mašinų „Toyota“ (2595 mašinas), prancūziškų „Renault“ (2151) ir vokiškų „Volkswagen“ (1740).

Praėjusią gegužę kiniškų „Geely“ Ukrainoje nupirkta vos 51 (23-ioji vieta), rusiškų „VAZ-Lada“ – 212 (16-oji vieta). Į populiariausių naujų automobilių markių dešimtuką (užėmė 9 vietą) sugebėjo prasibrauti tik ukrainietiški ZAZ, kurių Ukrainoje paskutinį pavasario mėnesį registruota 203.

Gamybą gelbėja „Škoda“

Ne tokia giedra kaip naujų automobilių pardavėjų yra Ukrainos gamintojų padangė.

Sovietų Sąjungoje Ukraina garsėjo kaip šalis, gaminanti labai mažus „Zaporožec“ su motociklų motorais. Ukrainai atgavus nepriklausomybę, šioje šalyje buvo pradėti rinkti „Bogdan“, VAZ, „Kia“, kitų markių mašinos. 2012-ieji buvo geriausi vienuolikai tuo metu dirbusių Ukrainos automobilių gamintojų. Tais metais jie nuo konvejerių nurideno 69 687 naujas lengvąsias mašinas.

Tačiau 2013 metais ukrainiečiai surinko jau tik 45 758, o po Krymo okupacijos 2014 metais – vos 28 751 naują lengvąjį automobilį. Atrodo, tragiškas gamybos kritimas buvo sustabdytas tik šiemet. Pasak „Ukrautoprom“ statistikos, nuo sausio iki birželio 1 dienos Ukrainoje nuo konvejerių nuriedėjo 1288 nauji lengvieji automobiliai, arba 2,2 proc. daugiau nei pernai per tą patį laiką (1260).

Įdomu, kad beveiki visos naujos lengvosios mašinos pagamintos Ukrainos vakarinėje dalyje įsikūrusio Užgorodo miesto gamykloje „Eurocar“. Čia pagal sutartį su Čekijos gamintoju „Škoda Auto“ gaminami to paties pavadinimo sedanai „Octavia“. Bendrovės „Eurocar“ interneto puslapyje teigiama, kad gamyklos projektinis galingumas yra 120 tūkst. automobilių per metus. Atrodo, būtent čekų „Škoda“ bus tas lokomotyvas, kuris artimiausiais metais temps Ukrainos naujų automobilių pramonę.

Dešimt populiariausių naujų lengvųjų automobilių markių Ukrainoje 2016 m. I-V mėn.

VietaMarkėParduota automobilių (vnt.)
1.„Toyota“2595
2.„Renault“2151
3.„Volkswagen“1740
4.„Škoda“1273
5.„Nissan“1254
6.BMW1190
7.„Kia“1186
8.„Hyundai“1175
9.„Ford“1068
10.„Mazda“ 903

Šaltinis: „Ukrautoprom“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"