TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nuo dangaus iki greitkelių

2012 07 11 8:56

Iš paukščio skrydžio atrodantis kaip gigantiškas įmonės logotipas, BMW muziejus šiuo ženklu simboliškai pažymi visą Miuncheną. Jo ekspozicijos pasakoja per vargus iškilusios sportiškų, prabangių automobilių gamintojos istoriją.

specialiai LŽ iš Miuncheno (Vokietija)

BMW muziejus simboliškai įsikūręs greta pagrindinio gamyklos administracinio pastato pamatų. Eidami klaidžiais, susikertančiais, belangiais koridoriais turistai gali sužinoti visą markės istoriją - nuo pat užuomazgų iki šių dienų superautomobilių, taip pat apie kitas įmonės veiklos sritis.

Muziejuje galima apžiūrėti ne tik įvairių laikotarpių automobilius ir motociklus, bet ir variklius, lenktynių įrangą, senovinių reklamų plakatus bei klipus. Be to, dėl įdiegtų interaktyvių sprendimų, rankų mostais galima sklaidyti ant sienų transliuojamą informaciją.

Atrakcijos salone

Monolitinis BMW muziejaus pastatas viaduku sujungtas su kitoje gatvės pusėje esančiu įspūdingos šiuolaikinės architektūros "BMW pasauliu" (BMW Welt).

Moderniame, sūkurio formos pastate - viena erdvė, kurioje įrengti tik balkonai ir kabantys takai. Iš esmės šis pastatas yra milžiniškas BMW prekybos salonas, bet vokiečių rinkodaros specialistai pavertė jį atrakcija netgi neketinantiesiems įsigyti naujo automobilio. "BMW pasaulyje" ne tik eksponuojami beveik visi šiuo metu gaminami BMW automobiliai ir motociklai, - čia organizuojamos ekskursijos, per kurias gidai išsamiai papasakoja apie įmonės veiklą. Taip pat čia galima pasivažinėti pačiu mažiausiu BMW automobiliu "Isetta", pasivažinėti automobiliais virtualioje erdvėje bei stebėti, kaip labiausiai dėl šios markės pamišę pirkėjai specialiame balkone atsiima naujai įsigytus automobilius ir stebint aplinkiniams išdidžiai išvažiuoja jais iš prekybos salės.

Pradėjo nuo lėktuvų

Vis dėlto labiau besidomintiems technikos istorija nei naujienomis verčiau daugiau laiko skirti apsilankymui BMW muziejuje.

Vos įėjusius lankytojus pasitinka Miuncheno motyvais išpuoštas lenktyninis BMW M1, o praėjus bilietų tikrinimo automatą apsupa minimalistinė, preciziškai tvarkinga atmosfera.

Pirmiausia balkšvai švytintis koridorius veda prie BMW ištakų - lėktuvo variklio. Mat įmonė, dabar geriausiai žinoma kaip automobilių ir motociklų gamintoja, buvo įkurta restruktūrizavus lėktuvų variklių gamintoją "Rapp Motorenwerke", o orlaiviais su pirmaisiais BMW ženklu pažymėtais motorais buvo pagerinti keli pasaulio rekordai. Lėktuvų variklius įmonė gamino vos metus, nes po Pirmojo pasaulinio karo jai buvo uždrausta verstis šia veikla. Tačiau trumpas istorijos tarpsnis buvo įamžintas BMW logotipe, su nedideliais pakitimais išlikusiame iki šių dienų - žydrame danguje besisukančio lėktuvo propelerio atvaizdas, kartu atspindintis Bavarijos regiono spalvas.

Pergalė neįtikino

Pamažu BMW persiorientavo į gerokai mažesnių transporto priemonių - motociklų - gamybą. Nuo pat pirmojo modelio R32 BMW tapo pripažinta motociklų gamintoja, nes vietoj užpakalinį ratą sukančios grandinės sugalvojo įtaisyti kardaną. Ši technologija iki šiol naudojama gaminant vokiškus motociklus, kurie nepamirštami net prasidėjus automobilių bumui.

Patys įvairiausi BMW motociklai - nuo pirmųjų, dviratį primenančių modelių iki šiuolaikinių gatvės monstrų - sukabinti lyg trofėjai stiklinėje vitrinoje, besitęsiančioje per tris muziejaus aukštus.

Trečiajame dešimtmetyje BMW ėmė eksperimentuoti kurdama automobilius. Pirmieji modeliai "Dixi" buvo ne itin vykę, bet ketvirtajame dešimtmetyje sukurti trijų skaičių kombinacijomis pavadinti sedanai ir pagal juos pagaminti kabrioletai buvo gerokai prašmatnesni. Galingiausias modelis "328 Roadster" turėjo net 80 AG, o 1940 metais nacistinės Vokietijos komanda su juo laimėjo garsiausias istorines ištvermės lenktynes "Mille Miglia". Nepaisydamas tokio rezultato, Adolfas Hitleris neįtraukė BMW į automobilių pramonės plėtojimo programą ir per Antrąjį pasaulinį karą įmonė vėl buvo priversta dirbti karo pramonei - grįžti prie lėktuvų variklių gamybos bei rinkti karinius motociklus.

Išgelbėjo mažylis

Imtis kurti automobilius įmonė galėjo tik po karo. Paradoksalu, tačiau tada išsunktai ir sugniuždytai BMW, dabar žinomai dėl prabangių modelių, atsitiesti padėjo vos didesnis už motociklą, pigus, itališko dizaino "Isetta" automobilis. Ne veltui šiam mažyliui, pravardžiuotam burbulu, BMW muziejuje skirta atskira niša.

Išbridusi iš sunkmečio Bavarijos automobilių gamintoja pasinaudojo staiga išaugusia paklausa ir ėmė leisti didesnius, patogesnius, nebeprikimštus prabangos detalių modelius, bendrai vadintus "Naująja klase". Jie tapo pirmtakais 1972 metais pasirodžiusių penktosios klasės, už trejų metų išleistų trečiosios klasės ir 1977 metais pristatytų septintosios klasės modelių. Tokiomis klasėmis BMW automobiliai skirstomi iki šiol, o skirtingų kartų modeliai, muziejuje išrikiuoti greta vienas kito, atskleidžia dizaino, technologijų ir klientų perkamosios galios pokyčius bėgant laikui.

Greitis ir vaizduotė

Greta trijų pagrindinių įmonę maitinančių klasių BMW dar nuo prieškario skyrė dėmesio ir sportiškiems automobiliams bei įvairių rūšių lenktynėms nuo "Formulės-1" iki ralio. Sportiškumas visuomet buvo akcentuojamas ir serijiniuose modeliuose. 1972 metais BMW įkūrė atskirą automobilių sporto padalinį, kurio pradinė užduotis buvo prižiūrėti lenktynines mašinas. Netrukus jis ėmė pildyti modelių gamą pagal standartinius modelius leidžiamais M klasės automobiliais.

Standartinio "brolio" neturėjo tik pats pirmasis šios klasės modelis M1. Su "Lamborghini" pagalba kurtas modelis iki šiol laikomas vienu įspūdingiausių BMW automobilių. Muziejuje jis stovi simboliškai atgręžtas į stilingų Z klasės roudsterių salę, o jį supa spiralės formos takas, papuoštas užrašu "There is no limit to imagination" ("Vaizduotei nėra ribų").

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"