TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nuo duobių pasiūlė draudimą

2016 03 18 6:00
Privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu transporto priemonę apdraudę gyventojai, patyrę nuostolių dėl nesutvarkytų kelių, dėl žalos atlyginimo taip pat gali kreiptis į įmonę ar savivaldybę, prižiūrinčią kelio ruožą. LŽ archyvo nuotrauka

Duobės kelyje – peilis automobilio pakabai, o vienas neatsargus manevras gali baigtis nepigiai kainuojančiu pakabos remontu ar rato keitimu. Bendrovės „Lietuvos draudimas“ specialistai pernai užregistravo daugiau nei 600 draudžiamųjų įvykių, kurių priežastis buvo kelio duobė, o vidutinė tokios žalos kaina siekė 560 eurų – maždaug tiek, kiek vidutinis į rankas gaunamas atlyginimas Lietuvoje.

„Matome, kad pavasarį vairuotojus vargina duobės gatvėse. Nors gatvės kasmet taisomos, jų vis atsiranda dėl mūsų klimato ypatumų. Tad nusprendėme savo klientams pasiūlyti „pagalvę“ – draudimą nuo duobių. Jis padengs duobėje sugadinto automobilio remonto išlaidas, jeigu įvažiuosite į duobę arba atvirą šulinio angą asfaltuotame kelyje Lietuvoje ir dėl to nukentės automobilio važiuoklė bei ratlankiai. Įprastai dėl sugadinto automobilio išsireikalauti žalą iš duobėto kelio savininkų reikia kantrybės ir laiko, neretai tokie ginčai sprendžiami teismuose“, – teigė draudiko Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Daugiausia didmiesčiuose

Tai – naujiena draudimo rinkoje, nes iki šiol nuostoliai, atsiradę dėl duobių, buvo atlyginami tik kasko draudimu apsidraudusiems klientams.

„Įlėkus į duobę automobilis gali būti apgadintas taip, kad tęsti kelionę būtų nesaugu. Tokiu atveju apsidraudęs automobilio savininkas turėtų iškviesti kelių policiją eismo įvykiui užfiksuoti, o techninės pagalbos tarnyba pagal galimybes arba suremontuotų automobilį vietoje, pavyzdžiui, pakeistų prakirstą padangą, arba, jeigu automobilis sugadintas rimčiau, nugabentų jį į servisą“, – paaiškino A. Juodeikis.

Daugiausia tokių įvykių užfiksuojama didmiesčiuose, trečdalis incidentų dėl duobių įvyksta važiuojant užmiesčio keliais.

Kvietė kas dvidešimtas

Tai, kad vairuotojai vertina draudikų pastangas suteikti daugiau vertės, parodė „Lietuvos draudimo“ praėjusių metų patirtis. Pernai nemokamomis techninės pagalbos tarnybos paslaugomis pasinaudojo kas dvidešimtas vairuotojas, automobilį apdraudęs privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu.

Techninės pagalbos tarnybą draudėjai nemokamai gali kviesti užgesus varikliui arba nepavykus jo paleisti, užklimpus, pradūrus padangą, pasibaigus degalams arba pametus ar užtrenkus automobilių raktelius. Eismo įvykyje apgadintas automobilis nemokamai transportuojamas iki serviso arba vairuotojo pasirinktos vietos.

Labiausiai kenčia įvorės

Nuo duobių kenčiančius pakabos elementus po žiemos vertėtų patikrinti ir profilaktiškai, kol pakaba nevirto bildančių svirčių, traukių ir gumų laužu. Dažniausiai dėl susidėvėjusių guminių atramų atsiranda pakabos laisvumas. Kelyje mašina pasidaro nestabili, kai susidėvi, išplyšta guminės įvorės. Jei važiuojant didesniu greičiu ir laikant automobilio vairą tiesiai jis vis tiek šiek tiek vingiuoja, aišku, kad svirčių įvorėms atėjo galas. Jos dažniau išplyšta priekinėse pakabos detalėse, apatinėse šakėse.

Tuomet pakaba ima skleisti bildesius, o jei automobilio savininkas greitai netvarko gedimo, vėliau pažeidžiamos ir kitos jos dalys. Tvarkant ir keičiant svirčių įvores labai svarbu patepti gumas – tepalas jas suminkština. Taip pat būtina naudoti tokį tepalą, kurio neišplauna vanduo.

Beje, daugelis meistrų nesivargina patepti šakių varžtų, todėl vėliau atliekant remonto darbus jie neišsitraukia, nes dažnai būna prikepę. Keičiant svirčių įvores būtina tinkamai jas užveržti. To negalima daryti pakėlus automobilį, nors būtent taip servisuose paprastai ir dirbama. Mat nuleidus mašiną atsiranda tempimas ir nauja detalė laiko trumpiau, nei turėtų. Profesionalūs mechanikai pabrėžia, kad keičiant svirčių įvores geriausia naudoti hidraulinį presą.

Lankstai per žiemą taip pat greitai dėvisi, todėl atliekant pakabos profilaktiką reikėtų patikrinti ir jų laisvumą, įvertinti amortizatorių, kurie mėgsta „numirti“ būtent pavasarį, būklę. Greitai važiuoti, kai amortizatoriai leisgyviai, nei saugu, nei malonu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"