TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nuo patogaus kuklumo iki ekstravagancijos

2012 11 28 9:53
Gamintojai stengiasi kuo plačiau išnaudoti turimas technologijas, todėl partnerių modeliai vis mažiau skiriasi, tačiau bandoma įtikti skirtingų poreikių turintiems vairuotojams.

Naujų automobilių gamintojai šįmet Lietuvos rinkai pristatė per 38 naujus modelius. Tarp jų yra įvairioms situacijoms tinkamų, pigių ir beveik 10 kartų brangesnių - naujienų gamos tikrai negalima pavadinti nuobodžia.

Prieš keletą metų automobilių gamintojai savo naujienas rikiavo viena kryptimi - didyn, brangyn ir visomis kitomis prasmėmis geryn. Naujus modelius buvo bandoma prikimšti kuo daugiau naujų prietaisų, prabangos priedų ir įvairių funkcijų, iš kurių vairuotojui kasdien reikia vos keleto. Po išbandymo ekonomikos krize kurti modeliai gerokai įvairesni - dabar didelis sedanas nebūtinai primena prabangią svetainę, o mažas miesto automobilis retai vadinamas "kibiru".

Automobilių kūrėjai stabtelėjo apsižiūrėti, ko iš tiesų nori vairuotojai, ir labiau atskyrė įvairių poreikių bei galimybių žmonėms skirtus modelius.

Dalis šįmet į Lietuvą atgabentų automobilių naujienų negali pasigirti pažangiomis technologijomis, bet kainuoja pigiau nei panašūs senesni modeliai. Taip pat aiškiai matoma, jog gamintojai pagaliau suprato, kad dažniausiai žmonės važinėja po vieną ar du, todėl kompaktinės klasės modeliai turi ne prastesnę įrangą nei erdvūs sedanai. Trečioji tendencija - bandymas patraukti dėmesį kardinaliomis dizaino ir technologijų naujienomis.

Atsirado pigesnių

Paprastuose modeliuose, tokiuose kaip "Dacia Lodgy", "Škoda Rapid", "Peugeot 208" ir 301, nėra jokių itin modernių technologijų, tačiau pagrindinę savo funkciją jie atlieka gerai, juose yra visos būtinos saugumo ir patogumo sistemos. Tiesa, draugų ar merginos tokiu pasirinkimu nepavyktų nustebinti, bet paprasti automobiliai bent prieinami lietuvio kišenei - daugiausia Azijos ir Afrikos šalims skirtas "Peugeot 301" kainuoja nuo 30 tūkst. litų, o pasiryžus išleisti iki 50 tūkst. litų, galima rinktis iš bemaž trečdalio šįmet mūsų šalyje pristatytų modelių.

Bendrovės "Žibintas" rinkodaros vadovė Eglė Jedzinskienė patvirtino, kad žmonėms vis dar labai svarbi kaina. "Žmonės bijo. Jie seka naujienas apie krizę Pietų Europoje, svarsto apie antros sunkmečio bangos tikimybę ir vis dar tikisi tokių nuolaidų, kaip prieš keletą metų, kai visi pardavėjai valėsi sandėlius", - pastebėjo ji.

Anot pašnekovės, žmonės vis dar "perka nuolaidas" ir nepuola žavėtis pačiais naujausiais modeliais. "Pirkėjų pasirinkimą lemia inercija. Kai pasirodo naujas modelis, žmonės pirmiau palaukia atsiliepimų, paskaito, kaip jis vertinamas, ar patikimas, ir tik tada apsisprendžia", - tvirtino ji.

Dvynių bumas

Taupyti nusprendę automobilių gamintojai ne tik ėmė atsisakyti brangių nebūtinų priedų, bet ir dalytis darbą su partneriais. Ne paslaptis, kad šiais laikais įmonės susibūrusios į du, tris ar daugiau prekės ženklų vienijančius koncernus, kaip "Hyundai - KIA", "Ford - Mazda", "Peugeot - Citroen" bei daugybę prekės ženklų turinčios "General Motors" ir "Volkswagen" grupė.

Vienodos detalės jau seniai naudojamos skirtinguose modeliuose, bet dabar gamintojai iš partnerių ėmė ne tik skolintis dalis, technologinius sprendimus ar dalytis platformomis, jie nebesidrovi pristatyti beveik identiškus skirtingų prekės ženklų automobilius. Ryškiausia šįmet išleista pora - "Toyota GT 86" ir "Subaru BRZ". Juose net penkis skirtumus rasti būtų sunku - kompaktiški sportiniai automobiliai skiriasi tik priekinių bamperių linijomis ir prekės ženklais. "Hyundai i30" ir "KIA cee'd" išoriškai turi daugiau skirtumų, tačiau technologiškai automobiliai taip pat beveik vienodi. Be to, abiejų versijos universalo kėbulu išleistos kaip atskiri modeliai savo pavadinimais - "Hyundai i30 wagon" ir "KIA cee'd sportswagon", kad naujienų atrodytų dar daugiau.

"Inchcape Motors" rinkodaros vadovė Miglė Makauskaitė atskleidė, kad naujų automobilių pirkėjai vis dėlto daugiausia dėmesio skiria įvaizdžiui, o kaina ir degalų sąnaudos nustumiamos į antrą vietą, todėl pasiteisina skirtingų prekės ženklų modelių išleidimas. "Tai leidžia sutaupyti gamybos išlaidų, o vartotojui lieka galimybė rinktis", - sakė ji.

Pašnekovės manymu, miesto visureigių populiarumas taip pat didėja dėl įvaizdžio.

Prabanga traukiasi

Pačius brangiausius modelius šįmet Lietuvoje pristatė "Audi" ir "Lexus". Puikiai valdomas praktiškas universalas "Audi A6 Allroad" ir sportiškas hibridas "Lexus GS 450h" sulaukė nemažai automobilių gerbėjų dėmesio, tačiau gerai sukomplektuoti šie modeliai kainuoja apie 280 tūkst. litų, taigi juos sau gali leisti tik vienetai. Supratę, kad kosminę sumą automobiliui gali suploti vos saujelė pirkėjų, "premium" segmento automobilių gamintojai šįmet daugiausia dėmesio skyrė nedideliems modeliams.

Mūsų šalyje pasirodė nauji "Audi A3", trečios klasės BMW, "Mercedes A", "Volvo V40" ir septintos kartos "Volkswagen Golf". Mažiems automobiliams anksčiau atitekdavo tik trupiniai nuo tos prabangos, kokia spinduliuodavo didieji sedanai, tačiau kuo toliau, tuo daugiau prabangos elementų siūloma ir kompaktiškuose modeliuose. "Volvo V40" net buvo pristatytas visiškai naujas saugumo elementas - oro pagalvė pėstiesiems.

Negalintys pasigirti aukščiausio lygio technologijomis, bet ir nenorintys kovoti vien kaina gamintojai nusprendė vairuotojus nustebinti. Novatoriškomis idėjomis garsėjantis "Citroen" pristatė kosminį laivą primenantį hečbeką DS5, o "Fiat" nusprendė išpūsti miesto mažylį 500 iki nemažo vienatūrio dydžio ir, negana to, sugalvojo itališka dvasia persmelktą privalumą - į automobilį įmontavo kavos aparatą.

Vis dėlto, kad ir kiek daug naujienų būtų rinkoje, lietuviai neskuba pirkti naujų automobilių. Per 10 šių metų mėnesių Lietuvoje buvo įregistruoti 11 574 nauji lengvieji automobiliai, tai 8 proc. mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį, ir tik apie penktadalį naujų mašinų įsigijo privatūs pirkėjai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"