Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Nuo rūdžių gelbėjasi paskutinę akimirką

 
2016 11 03 6:00
Šalinti rūdis nuo kėbulo gana sudėtinga, todėl geriau stengtis jų išvengti.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Kiekviena žiema mūsų geografinėje platumoje turi neigiamų pasekmių automobilio kėbului, bet jo senėjimo procesą galima pristabdyti. Šiuo atveju „magišku“ jaunystės eliksyru tampa antikorozinis kėbulo padengimas.

Korozija – amžinas visų automobilių priešas, neaplenkiantis nė vienos transporto priemonės, net pačios naujausios. Opiausias kėbulo vietas, įsigijus tinkamų priemonių, galima bandyti padengti patiems, bet kokybiškiau ir greičiau tai padarys specialistai.

„Antikorozinis padengimas mūsų servise, iš anksto sutarus dėl laiko, trunka kiek daugiau kaip valandą. Kokybiškai atlikus darbą automobilio kėbulas nuo rūdžių apsaugomas ne vienam sezonui. Geriau tai daryti tada, kai žiema dar neprasidėjusi ir laikosi teigiama oro temperatūra. Be to, automobilio kėbulas negali turėti kiauryminių korozijos židinių. Lengvų rūdelių gali būti, bet ne kiaurai prarūdijusių vietų. Tokiu atveju dengimas neduotų jokio rezultato“, – kalbėjo autoserviso „Antikor“ savininkas Rimas Pleikša.

Jis pasakojo, kad visą automobilio kėbulo padengimo antikorozine priemone procesą galima suskirstyti į keletą etapų. Prieš pradedant darbus reikia aukšto slėgio vandens srove kruopščiai nuplauti mašinos kėbulą, arkas, kuriose nuolat kaupiasi purvas. Tam naudojamas specialus šampūnas, leidžiantis lengviau pašalinti ant paviršių susikaupusius nešvarumus. Plaunama ne tik automobilio išorė, bet ir ratų arkos bei po variklio gaubtu esantis plotas. Taip pat nuardoma dugno apsauga ir aukšto slėgio srove bei šampūnu nuplaunama visa mašinos apačia.

„Ant dugno susikaupusioms druskoms, bitumui, smalos detalėms panaikinti to nepakanka, todėl naudojame specialią kietųjų dalelių šalinimo priemonę. Nešvarumų sukaupęs paviršius nupurškiamas ir atitirpinamas per maždaug 10 minučių. Tada viskas nuplaunama aukšto slėgio vandens srove ir padengiama antikorozine medžiaga“, – aiškino R. Pleikša.

Apsaugo ne vien kėbulą

Nuplovus automobilį meistrai antikorozine danga padengia visas rūdims jautrias kėbulo dalis: priekinį ir užpakalinį gaubtus, slenksčius, statramsčius, priekines ir užpakalines mašinos dureles, sparnus, jų vidų. „Paskui imamės durų, veidrodėlių mechanizmų, langų keltuvų, stiklų valytuvų, išpurškiame visą variklio skyrių: akumuliatorių ir jo gnybtus, elektros instaliacijos laidus ir jungtis, variklį ir saloną skiriančią pertvarą, elektros generatorių, paleidimo sistemos bloką, apšvietimo sistemos elementus. Todėl tai ne tik kėbulo, bet ir kitų nuolatinį kontaktą su išorine aplinka turinčių dalių antikorozinis padengimas. Galiausiai meistrai specialia priemone nupurškia visas dekoratyvines metalines detales, veidrodėlių korpusus, įvairias suvirinimo siūles ir kitas matomas problemines ar rūdžių jau pažeistas vietas“, – pabrėžė autoserviso savininkas.

Naudojant aukšto slėgio purkštukus vidinėse ertmėse paskleidžiama dulksna, kuri pasiekia net labai sunkiai prieinamas vietas. Kad antikoroziniu sluoksniu būtų padengtas užpakalinių žibintų korpusas, prireikus jie gali būti išimami. Taip visos automobilio detalės tinkamai apsaugomos nuo korozijos.

Korozija – ilgas procesas

Pasak R. Pleikšos, antikorozinė medžiaga nedžiūsta, neskyla ir nebijo mechaninio susidėvėjimo. Kai automobilis visiškai padengiamas, jis vėl plaunamas. Bet šį kartą – tik paviršius. Plaunant ant jo paskirstomas greito poveikio vaškas, kuris atnaujina automobilio spalvą, suteikia jai blizgesio ir sukuria tvirtą apsauginį sluoksnį.

Analogišką paslaugą teikiančios įmonės „Makvis“ meistrai tikino, kad kokybiškai apdoroto metalo atsparumas korozijai padidėja beveik tūkstantį kartų, o transporto priemonės naudojimo laikas pailgėja penkeriais metais. „Mūsų šalyje automobilių savininkai nesupranta, jog rūdys – tai jau rezultatas, o korozija – ilgas procesas. Tai lemia keletas priežasčių. Viena jų – mašinos savininko šykštumas. Kelis šimtus eurų kainuojanti investicija retai atrodo protinga, kai automobilis dar visai naujas ir neturi jokių akivaizdžių korozijos padarinių. Korozija tuo ir pavojinga, kad jos rezultatai tampa matomi tuomet, kai ką nors daryti paprastai jau būna per vėlu arba labai brangu. Dar viena priežastis – įsitikinimas, jog Vakaruose gaminti automobiliai visiškai nerūdija ir jokia papildoma apsauga jiems nereikalinga. Naujų mašinų pardavėjai, patys neįsigilinę į gamintojo garantijos nuo korozijos esmę ir taikydami įvairius rinkodaros triukus (tokius kaip 12 metų kėbulo garantija nuo korozijos), taip pat formuoja netinkamą automobilių savininkų požiūrį į šią problemą“, – vardijo meistrai.

Pasitinkant žiemą – apgultis

Kaip teigia antikorozijos paslaugas teikiančių įmonių darbuotojai, Lietuvoje vairuotojai apskritai mažai linkę užbėgti problemai už akių. Net ir tie, kurie prižiūri savo mašinas, dažnai delsia iki paskutinės akimirkos. Kaip padangas keičiantys servisai, taip ir antikorozijos paslaugas teikiančios įmonės spalio-gruodžio mėnesiais sulaukia tikros apgulties, nors kėbulo padengimu kur kas geriau pasirūpinti iš anksto, šiltuoju metų laiku.

Antikorozijos specialistai ant bet kokio modelio automobilio, eksploatuoto nors dvi žiemas, gali parodyti ne vieną korozijos židinį. „Kiekvienas žiemos mėnuo mašinai yra lyg keliolika normalių mėnesių, todėl jei pavasarį nenorite pamatyti siaubą keliančių rusvų dėmių ir atsilupusių dažų ant kėbulo, būtina pasirūpinti jo antikoroziniu padengimu. Kuo anksčiau imsitės priemonių, leidžiančių atitolinti proceso pradžią, tuo didesnė tikimybė, kad gausite geresnį ir pigesnį rezultatą“, – tvirtino įmonės „Makvis“ specialistai.

Užsienio rinkos tyrimai atskleidė: žmogui, kuris perka pirmą savo gyvenime automobilį, visiškai nerūpi kėbulo atsparumas korozijai ir atitinkamai galimybė pailginti jo „amžių“. Tačiau kai įsigyjamas trečias ar ketvirtas automobilis, paprastai vienas iš keturių pirkėjų jau teiraujasi apie konkretaus modelio atsparumą korozijai, o kai perkama šešta mašina, du iš penkių pirkėjų domisi šia problema.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"