TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nuo visiško kracho saugojo silpstantis rublis

2014 11 17 6:00
Spalį labiausiai - net 64 proc.- Rusijoje augo "Jeep Cherokee" pardavimas.  Gamintojo nuotrauka

Europos verslo asociacijos (Association of European Businesses – AEB) duomenimis, spalį Rusijoje buvo parduota 211 365 nauji automobiliai, arba vos 9,9 proc. mažiau nei 2013-ųjų tą patį mėnesį (234 481).

Žodelis „vos“ kalbant apie beveik dešimtadalį siekusį rinkos kritimą čia tinka dėl to, kad ankstesnius keturis mėnesius naujų automobilių pardavimas Rusijoje ritosi žemyn dar įspūdingesniais tempais. Birželį nuopolis siekė 17,3 proc., liepą – 22,9 proc., rugpjūtį – net 25,8 proc., rugsėjį – 20,1 proc. Jokia paslaptis, kad Rusijos naujų mašinų rinkos pamatus drebina karinis ir ekonominis karas su Ukraina, ir to išdavoje rusams įvestos Vakarų sankcijos. Ankstesniais mėnesiais rusai nustojo pirkti automobilius dėl staigiai nusilpusio rublio JAV dolerio atžvilgiu – buvo taupoma ir tikimasi, kad Rusijos valiutos kursas greitu laiku taps stabilus.

Krizės nauda

Tačiau spalį, kaip pažymėjo AEB automobilių gamintojų komiteto pirmininkas Jorgas Shreiberis, būtent silpstantis rublis suaktyvino prekybą naujomis mašinomis Rusijoje. Kiekvienoje šalyje didelės infliacijos pasekmės yra panašios – gyventojai stengiasi kuo greičiau atsikratyti staigiai nuvertėjančia valiuta baimindamiesi, kad praras turimas santaupas.

Spalį rusai nupirko 234 481 naują automobilį, arba 15,9 proc. daugiau nei ankstesnį mėnesį (197 233). Pasak J. Shreiberio, dar vienas faktorius, paauginęs Rusijos naujų automobilių rinką, buvo utilizacijos mokesčio įvedimas rudens pradžioje. Dabar, pridavus seną automobilį ir įsigyjant naują vietos gamybos, rusų įstaigos, įmonės ir gyventojai gauna 40 tūkst. litų kompensaciją (2400 litų). Tiesa, kol rublio kursas nebuvo pradėjęs septynmyliais žingsniais šuoliuoti žemyn, kompensacijos vertė lietuviškais pinigais sudarė apie 4 tūkst. litų.

Ypač utilizacijos mokesčiu suskubo pasinaudoti Rusijos verslo įmonės. Naujų rusiškų automobilių kainos nespėjo šauti procentine išraiška aukštyn taip sparčiai, kai rudenį nuvertėjo rublis, todėl mašinos realia verte atpigo. Prie to dar pridėjus ir pinigus, gaunamus kaip kompensaciją, naują vietinės gamybos mašiną pirkti visai apsimokėjo.

Bėda ta, kad sparčiai nuvertėjant rubliui yra priverstos branginti savo produkciją ir Rusijos naujų automobilių gamintojos. Mat dauguma Rusijoje gaminamų automobilių, tarp jų – ir rusiškos kilmės, naudoja Vakaruose pagamintas programas, agregatus, mazgus. Rusai savo šalyje juos tik surenka. Brangstant JAV doleriui bei eurui stiebiasi ir importuojamų komponentų kainos. Todėl jei Vakarai nesustabdys sankcijų, spalį fiksuotas ūgtelėjęs, palyginti su rugsėju, naujų automobilių pardavimas vienetais gali būti labai trumpas.

Kracho nuojauta

Labai prasti ir per 10 mėnesių fiksuoti naujų automobilių prekybos Rusijoje rezultatai. 2014 metais nuo sausio iki spalio rusai nupirko 1 991 312 naujų mašinų, arba net 12,7 proc mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Dar metų pradžioje AEB prognozavo, jog šiais metais bus fiksuojamas 2 proc. augimas.

Anksčiau rusų analitikai žadėjo, kad dėl nuolat įvedinėjamų apribojimų sumenkus naujų ir naudotų automobilių paklausai Rusijoje, smarkiai kils rusiškų ir kinietiškų mašinų pardavimai. Nuo sausio iki spalio sėkmė lydėjo tik vieną ne vakarietišką, ne korėjietišką ir ne japonišką modelį – 150 proc. daugiau rusai nupirko kinų „Haima“. Tiesa, tebuvo realizuotas Rusijos mastais labai menkas šios markės automobilių kiekis – 691.

Kitos rusiškos ir kiniškos automobilių markės Rusijoje merdėjo – nuo sausio iki spalio kiniškų BYD pardavimas krito 95 proc., FAW 42 proc., „Geely“ 34 proc., „Great Wall“ 22 proc., „Chery“ 16 proc., rusiškų „Lada“ 16 proc., GAZ 20 proc., UAZ 9 procentais. Netgi didelės krizės akivaizdoje rusai liko ir toliau ištikimi vokiškoms markėms „Mercedes-Benz“ (+12 proc.) ir „Porsche“ (+16 proc.), itališkos "Jeep" (+64 proc.), japoniškoms „Isuzu“ (+179 proc.), „Lexus“ (+20 proc.), „Mazda“ (+11 proc.), „Nissan“ (+11 proc.), angliškai „Land Rover“ (+2 proc.).

Naujų automobilių rinkos Rusijoje pokyčiai 2013-2014 metais

MėnuoParduota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
2013 m. sausis162 077+5
2013 m. vasaris210 666+2
2013 m. kovas244 030-4
2013 m. balandis245 334-8
2013 m. gegužė229 670-12
2013 m. birželis241 346-11
2013 m. liepa234 569-8
2013 m. rugpjūtis231 915-8
2013 m. rugsėjis246 845-5
2013 m. spalis234 481-8
2013 m. lapkritis231 982-4
2013 m. gruodis161 342-5
2014 m. sausis152 662-9
2014 m. vasaris206 476-2
2014 m. kovas243 3350
2014 m. balandis226 526-8
2014 m. gegužė201 487-12
2014 m. birželis199 398-17,3
2014 m. liepa180 767-22,9
2014 m. rugpjūtis172 015-25,8
2014 m. spalis211 365-9,9

*Palyginti su atitinkamu iki tol buvusių metų laikotarpiu.

Šaltinis: AEB

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"