TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nuolaidos kaina - papildomi mokesčiai

2013 05 08 7:34

Ieškantieji naudoto automobilio neabejotinai atkreipia dėmesį į pigiausiai parduodamas transporto priemones, tačiau maža kaina gali slėpti netikėtą problemą - mašina registruota kaip komercinė.

Lengvasis komercinis automobilis gali būti visiškai nepanašus į krovininę transporto priemonę. Priešingai - dalis komercinių automobilių atrodo visiškai taip pat, kaip ir analogiški asmeninės paskirties modeliai, o krovininiais gali būti laikomi netgi miesto mažyliai, tokie kaip "Peugeot 206", arba nedideli vienatūriai, kaip "Fiat Panda". Skiriasi tik jų salono įrengimas. Komercinės paskirties mašinose gamintojai palieka vien priekines sėdynes, o už jų paprastai įrengia erdvę kroviniams.

Netikėtos išlaidos

Neišprusę pirkėjai tokią modifikaciją įvertina kaip pranašumą naudojant automobilį sodyboje ar vežioti didelį augintinį ir net neatkreipia dėmesio, kad mašinos dokumentuose įrašyta ne M1 klasė, reiškianti asmeninę automobilio paskirtį, o N1, nurodanti, kad mašina skirta komercinei veiklai. Kartais pardavėjai pasielgia dar apsukriau ir įmontuoja užpakalines sėdynes, kad automobilis atrodytų lygiai taip pat, kaip asmeniniam naudojimui skirti modeliai. Bet dokumentuose įrašas apie komercinę automobilio paskirtį lieka, todėl naujiems šeimininkams tenka brangiai atsieinančios prievolės.

Pirkėjai paprastai susivilioja komercinės paskirties automobiliais dėl mažesnės jų kainos, kartais žinodami, kodėl automobilis kainuoja pigiau, bet dažniausiai net nesuvokdami gresiančių išlaidų. Netgi jokiu verslu nesiverčiantys žmonės, per neapdairumą įsigiję N1 klasės mašiną, turi mokėti mokestį už naudojimąsi magistraliniais keliais, o automobilio techninę apžiūrą privalu atlikti kasmet. Beje, ji kainuoja daugiau nei asmeninio automobilio - vietoj 42 tenka mokėti 58 litus. Važiuojant magistraliniais A1-A18 automobilių keliais N1 klasės transporto priemone reikia sumokėti naudotojo mokestį - įsigyti vinjetę. Bauda už mokesčio nesumokėjimą siekia 600-2600 litų.

LŽ pašnekovas Valerijus prisiminė nepavykusį bandymą sutaupyti. "Prieš keletą metų radau skelbimą, kad pigiai parduodama "Opel Astra". Patikrinau ją servise, viskas buvo gerai, nusipirkau, užregistravau ir sėkmingai važinėjau, kol kartą sustabdė policija. Kai pareigūnai paklausė, kur kelių mokesčio vinjetė, iš pradžių nesupratau, apie ką jie šneka. Net į galvą neatėjo, kad mano mašina komercinė", - pasakojo jis. Vyras prisipažino iš karto po šio įvykio pardavęs automobilį, bet naujam šeimininkui nepasakęs apie "smulkų trūkumą".

Pakeisti paskirtį ne visada įmanoma

Kadangi automobilių klasių keitimas yra Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) darbas, VĮ "Regitra" darbuotojai keistą situaciją, kad komercinį automobilį perka privatus asmuo, paprastai praleidžia pro akis. VĮ "Regitra" atstovė Laimutė Užupė užtikrino, kad jei registruodamas transporto priemonę klientas nori pasikonsultuoti ir daugiau apie ją sužinoti, darbuotojai stengiasi atsakyti į visus jo klausimus. Tačiau pašnekovė nepatvirtino, kad registruotojai patys atkreiptų kliento dėmesį į abejotiną pasirinkimą.

Pakeisti jau įsigyto automobilio klasę nėra lengva. Pasak L.Užupės, įrašant klasę remiamasi tik oficialia, dokumentuose pateikta informacija, taigi nepavyks išprašyti registruotojų pakeisti automobilio paskirtį baksnojant į užpakalines sėdynes ar šalia stovintį lygiai tokį patį asmeninės paskirties modelį. Norint pakeisti automobilio klasę iš N1 į M1 pirmiausia reikia kreiptis į gamintojo atstovus ir išsiaiškinti, ar apskritai mašina gali būti paversta į asmeninę.

VKTI Technikos skyriaus vedėjas Justas Rašomavičius neslėpė, kad daugybei vairuotojų tenka nusivilti. "Tikrai pasitaiko, kad automobilio klasės pakeisti neįmanoma. Pavyzdžiui, komerciniame "Peugeot 206" buvo tik dvi sėdynės, o užpakalinėms sėdynėms nėra nei tvirtinimų, nei diržų. Reikėtų daryti naujus tvirtinimus, bet tai laikoma kėbulo pakeitimu, dėl to reikėtų ekspertizių, kurios labai brangiai kainuoja. Kita problema - dažnai varikliai neatitinka taršos reikalavimų", - aiškino jis.

Išlaidoms - keturženklė suma

Net jei automobilio gamintojo atstovai patvirtina galimybę pakeisti automobilio klasę, šeimininko laukia nemažai darbo ir išlaidų. Tenka ne tik susimokėti už naujas detales bei meistrų darbą, bet ir kreiptis į ekspertus. Šie turi patvirtinti, kad automobilis atitinka M1 klasę. Teisę atlikti tokias ekspertizes Lietuvoje turi 13 įmonių, jų sąrašas skelbiamas VKTI interneto svetainėje. Pasak J.Rašomavičiaus, VKTI teikiamas prašymas pakeisti automobilio klasę yra paskutinis žingsnis šiame ilgame kelyje. Be to, čia tenka piniginę atverti itin plačiai - valstybės rinkliava už automobilio klasės keitimą siekia net 700 litų.

Pernai VKTI sulaukė 194 prašymų pakeisti automobilių klasę iš N1 į M1. J.Rašomavičius pastebėjo, kad žmonės apsigauna ne vien įsigydami iš užsienio atvežtus naudotus automobilius. Priešingai, daugumą šių mašinų per ekonomikos pakilimą įmonės įsigijo Lietuvoje ir vėliau pardavė kitiems pirkėjams. Tačiau, anot pašnekovo, dažniausiai naujieji savininkai nesuvokia, ką perka. "Gaila, bet žmonės dažnai apgaunami. Pardavėjo elgesys niekaip nereglamentuojamas, taigi patariu - žiūrėkite, ką perkate, kad paskui nereikėtų sumokėti daugiau, nei sutaupėte", - įspėjo J.Rašomavičius.

Nuolaida neatsveria mokesčių

Tarp internete parduodamų transporto priemonių galima rasti nemažai komercinės paskirties automobilių - "Peugeot 307", "Ford Fiesta", mažytį "Renault Clio" ir kitokių į furgonus nepanašių modelių. Visų jų kaina gerokai mažesnė nei analogiškų asmeninių mašinų. Pavyzdžiui, 2003 metų komercinis "Peugeot 307" už asmeninės paskirties modelius pigesnis keliais šimtais litų, 2008 metais pagamintas dyzelinis "Ford Fiesta" pigesnis beveik tūkstančiu litų, o "Renault Clio" kaina skiriasi net per pusę - komercinės paskirties mašina kainuoja 4,2 tūkst. litų, o asmeninės - nuo 8,2 tūkst. litų. Toks solidus kainos skirtumas ir suvilioja pirkėjus, tačiau Autoplius.lt vystymo vadovas Viktoras Daukšas galimybę sutaupyti vertino skeptiškai. Jis pripažino atidžiai netyrinėjęs analogiškų komercinės ir asmeninės paskirties automobilių kainų skirtumo, mat tokių mašinų internetu parduodama labai nedaug. Tačiau pašnekovas spėjo, kad per ilgą laiką papildomi mokesčiai prarytų sutaupytą skirtumą, taigi neverta susigundyti net labai pigiai parduodama mašina.

Vinječių tarifai N1 klasės automobiliams

Laikotarpis Kaina (litais)

1 dienai 29

7 dienoms 60

30 dienų 140

Metams 900

Šaltinis: Lietuvos automobilių kelių direkcija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"