TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nuomojamas automobilis – neturinčiam pajamų gimnazistui

2016 05 03 6:00
Nuo balandžio 1 dienos išsinuomoti "CityBee" automobilį be galiojančios mokėjimo kortelės jau neįmanoma. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Vilniuje populiarėjant dalijimosi automobiliais „City Bee“ paslaugai, nutinka vis daugiau su jos teikimu susijusių incidentų. Vieną tokių „Lietuvos žinioms“ išdėstė 18-mečio sostinės moksleivio tėvas, priverstas atlyginti paslaugos teikėjai už sūnaus padarytą žalą.

Vilnietis D. T. (vardas ir pavardė redakcija žinomi) bendrovei privalės sumokėti 300 eurų baudą iš šeimos santaupų. Bet jis įsitikinęs, kad bauda jo atžalai priskaičiuota už nieką, o visus nuostolius turėtų prisiimti dalijimosi automobiliais Vilniuje paslaugą teikianti bendrovė „CityBee“, kuri esą D. T. sūnui davė važinėtis mašina, nepatikrinusi jo mokumo.

„Šis atvejis prilygtų greitųjų kreditų teikimui, dėl kurio pernai rudenį tiek laužyta iečių Seime“, – piktinosi Vilniaus gyventojas.

Tačiau „CityBee“ atstovai savo kaltės dėl incidento neįžvelgia, o priemonių apsisaugoti nuo nemokių klientų jau ėmėsi – nuo šiol tapatybei patvirtinti internete reikalaujama įvesti ir mokėjimo kortelės numerį.

Apgadino mašiną

Vilniečiai gerai žino, kad pasinaudoti dalijimosi automobiliais paslauga yra gana paprasta. Reikia turėti vairuotojo pažymėjimą ir užsiregistruoti „CityBee“ internetinėje svetainėje. Vėliau kompiuteriu ar išmaniuoju telefonu tam tikram terminui rezervuoji automobilį, ir – į kelią. Dalijimosi mašina paslauga patogi tuo, kad ją rezervuoti gali ir labai trumpam, o palikti – bet kurioje Vilniaus vietoje, kur yra „CityBee“ aikštelės.

Dalytis automobiliais ypač populiaru tapo tarp tų vilniečių, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių nenori važinėti po miestą nuosavomis mašinomis arba jų neturi. „CityBee“ mašinas nuomojasi daugiausia jauni žmonės, ne išimtis čia buvo ir D. T. sūnus.

Kaip redakcijai pasakojo D. T., iki tol jo atžala jau naudojosi „CityBee“ paslauga ne vieną kartą. Tačiau pastarąjį kartą jam išsinuomojus automobilį viskas nesibaigė taip sklandžiai, kaip anksčiau. Esą jam važiuojant mažuoju „Fiat 500“ kažkokie vaikėzai nuo pakelės kalvelės nurideno padangą, o ši pataikė tiesiai į automobilio šoną. Pasak D. T., mašinos pažeidimai nebuvo dideli – padanga apibraižė „Fiat 500“ sparną, nubraukė dažus. Bendrovė „CityBee“ pareikalavo iš jaunojo paslaugos gavėjo sumokėti visą nustatytą 300 eurų kasko draudimo išskaitą (franšizę). D. T. manymu, tokie pinigai yra per dideli, nes meistrai tokį mašinos pažeidimą būtų pašalinę ir už 100 eurų.

Nesidomėjo, ar klientas turi pajamų

Vilnietį užpykdė anaiptol ne franšizės dydis. Jis piktinosi, kad bendrovė „CityBee“ automobiliu leido naudotis jaunuoliui, lankančiam gimnaziją ir, savaime aišku, kol kas neturinčiam jokių pajamų.

„Sūnus vairuotojo pažymėjimą turi nuo praėjusių metų rudens, kai jam sukako 18 metų. Aišku, pajamų neturi, nes dar nebaigė gimnazijos. Pateko į kvailą situaciją, pats nebuvo kaltas, bet „CityBee“ iš jo vis tiek reikalauja sumokėti už automobilio remontą. Jeigu vairuojate savo automobilį ir esate apsidraudęs ne tik privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, bet ir kasko, tokia situacija problemos nekeltų“, – įsitikinęs D. T.

Vyras prisipažino, kad bandė su įmonės atstovais aiškintis, kokia logika remdamiesi jie nuomoja pajamų neturinčiam moksleiviui automobilį ir nė nepasidomi jo galimybėmis vykdyti finansinius įsipareigojimus. „Agentas („CityBee“ vadybininkas – aut.) nebuvo pajėgus atsakyti į mano klausimus, pasiūlė surašyti laišką, žadėjo, kad į jį atsakys atsakinga darbuotoja, ir kelis kartus perspėjo, kad jeigu sūnus nesumokės, jo imsis skolų išieškojimo bendrovė“, – piktinosi vilnietis.

Šeima nutarė įvykdyti bendrovės „CityBee“ reikalavimus jaunuoliui. „Dėl šventos ramybės sumokėsiu tam „CityBee“ 300 eurų, nes su skolų išmušinėtojais nenoriu turėti reikalų. Noriu tik patarti kitiems: nesusidėkite su „CityBee“ ir perspėkite savo vaikus, kad su jais nesusidėtų. Kiek man teko Europoje nuomotis automobilį, paprastai yra įšaldomas depozitas, kuris bėdos atveju garantuoja, kad klientas yra mokus. Laikantis tokių paprastų ir civilizuotų taisyklių, mano sūnus nebūtų galėjęs naudotis „CityBee“ paslauga. Tačiau šiai įmonei Lietuvoje iki civilizuotų taisyklių dar tolokai“, – griežtą išvadą darė T. D.

Padangos nerado

Bendrovės „CityBee“ rinkodaros vadovas Lukas Yla sakė, kad kelių policininkai incidento vietoje dirbo net 6 valandas ir jiems nepavyko nustatyti tikslių įvykio aplinkybių. D. T. sūnaus nurodytoje vietoje padangos, kurią esą nepažįstami paaugliai nurideno nuo kalvelės ir ji subraižė „Fiat 500“ sparną, nerasta. Nebuvo surasti ir patys piktadariai.

L. Yla nesutiko lyginti automobilių dalijimosi paslaugos su neatsakingu greitųjų kreditų dalijimu. „Prisiimamas finansinis įsipareigojimas nėra tas pat, kas naudojimasis automobilių dalijimosi paslauga. Dauguma „CityBee“ kelionių yra trumpos kelionės mieste, jos trunka iki 20 minučių, kaina už tokią kelionę gali būti nuo 3 iki 5 eurų. „CityBee“ imasi visų priemonių, kad naudojimasis paslauga būtų leidžiamas tik tiems vartotojams, kuriems vairuoti automobilį leidžia Lietuvoje galiojantys įstatymai (asmuo privalo būti pilnametis, turėti galiojantį vairuotojo pažymėjimą, sąskaitą banke ir aktyvintą e. bankininkystę bei mokėjimo kortelę). Nesame finansinė institucija, o suteikiame galimybę turėti nuosavą automobilį nuo kelių minučių iki kelių valandų ar parų. Automobilių nuoma yra trumpalaikė, jos efektyvumą lemia aptarnavimo greitis. Manome, jog aštuoniolikos metų žmogus jau yra pakankamai sąmoningas, kad galėtų pats atsakyti už savo veiksmus“, – tikino „CityBee“ rinkodaros vadovas.

Tiesa, jis turėjo patvirtinti, kad tik nuo šių metų balandžio 1 dienos registruojantis „CityBee“ sistemoje pradėta reikalauti nurodyti banko mokėjimo kortelę, taigi jau įvykus incidentui su D. T. sūnumi. Dabar bendrovė tikisi, kad tai padės iki minimumo apriboti paslaugų teikimą galbūt nemokiems klientams.

L.Yla neigė, kad „CityBee“ klientai neinformuojami dėl franšizės taikymo. „Draudžiamojo įvykio franšizės sąlygos gana aiškiai nurodytos paslaugų sutartyje, taip pat bendrovės internetiniame puslapyje. Taip pat svarbu paminėti, kad draudimo franšizė apriboja kliento riziką – patekus ir į didesnį eismo įvykį, jo atsakomybė neviršytų 300 eurų. Mokėti franšizę reikalauja ne mūsų bendrovė, o draudimo kompanija, kuri kasko draudimu draudžia automobilius. Mūsų paslauga pagal veiklos pobūdį priskiriama automobilių nuomai, pagal draudimo sąlygas automobilių nuomos verslas yra didesnės rizikos veikla, todėl draudimo franšizė taikoma didesnė nei nuosavam automobiliui. Jei neapsirinku, ilgalaike automobilių nuoma užsiimančios bendrovės Lietuvoje reikalauja mokėti 500 eurų ir daugiau siekiančią franšizę“, – sakė „CityBee“ rinkodaros direktorius.

Dr. Gediminas Navaitis: „Šeima turėtų besąlygiškai remti savo atžalas, o prireikus – ir ginti." /LŽ archyvo nuotrauka

Būtina ginti vaikus

Vienas garsiausių Lietuvos šeimos psichologų, Vilniaus M. Romerio universiteto profesorius dr. Gediminas Navaitis džiaugiasi šioje istorijoje tėvų užimta pozicija. „Šeima yra ta grupė, kuri turėtų besąlygiškai remti savo atžalas, o prireikus – ir ginti. Ir ne tėvų reikalas atlikti tyrimus, aiškintis, kas kaltas, o kas – ne. Aš irgi norėčiau, kad tuo laiku, kai dar turėjau tėvus, jie mano pusėje būtų buvę netgi tais atvejais, kai buvau neteisus“, – dalijosi įžvalgomis mokslininkas.

Kartu dr. G. Navaitis pažymėjo, kad jis neturi omenyje tų atvejų, kai aklai ginant yra pažeidžiami įstatymai. „Toks gynimas būtų neprasmingas, pavyzdžiui, kai padedama naikinti įkalčius ar panašiai. Tačiau psichologinis tėvų palaikymas būtinas. Ir netgi tuomet, kai vaikas kaltas. Nes kaipgi kitaip nusižengusiam asmeniui grįžti atgal į visuomenę, jei jo nepalaikys artimiausi jam žmonės – šeima?“ – nurodė dr. G. Navaitis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"