TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Oranžinių dviračių vairuotojams – įstatymo pinklės

2014 07 09 6:00
Kol kas oranžinių dviračių savitarnos vietose niekas neįspėja, kad naktį važinėjant Vilniaus gatvėmis nusidriekusiais dviračių takais tik su šviesomis, bet nevilkint ryškiaspalvės liemenės gresia bauda. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotraukos

Jeigu tamsiu paros metu Vilniuje išsinuomosite oranžinį dviratį ir važiuosite juo nevilkėdami ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais, nenustebkite dėl to, kad galite būti sustabdytas ir nubaustas bauda.

Nuo liepos 1 dienos įsigaliojusios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos gali smogti Vilniaus pasididžiavimo – oranžinių dviračių, dabar nuomojamų keliose dešimtyse sostinės savitarnos vietų, vairuotojams. Tamsiu paros metu ryškiaspalvių liemenių nevilkinčius dviratininkus turės teisę stabdyti pareigūnai. Vasarą tamsus paros metas, skaičiuojamas nuo saulėtekio iki saulėlydžio, nėra ilgas, todėl ir besimėgaujančių// kelionėmis oranžiniais dviračiais mažai kas važinėja. Tačiau atėjus rugsėjui ir iki oranžinių dviračių sezono pabaigos spalio viduryje pareigūnų skiriamos baudos gali paploninti nuomotojų kišenes. „Žinoma, nuo pat pirmos dienos aklai tikrai visų pažeidėjų nebausime. Pirmiausia vyks aiškinamasis darbas. Tačiau anksčiau ar vėliau vis tiek būsime priversti taikyti ir administracines priemones, juk įstatymus privalu vykdyti“, - dienraščiui LŽ sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Rytis Vosylius.

Gedimino prospekto pinklės

Ekologiško transporto - oranžinių dviračių, kuriais dažniausiai važinėjama sostinės senamiestyje, nuo praėjusių metų liepos vykdo Vilniaus miesto savivaldybė ir lauko reklamos paslaugų bendrovė „JCDecaux“. Tačiau nei atsakingi savivaldybės, nei užsienio kapitalo kompanijos darbuotojai nežinojo apie gresiančias sankcijas naujų įsigaliojusių reikalavimų nesilaikantiems dviratininkams. Atrodo, apie tai nežino ne tik oranžinių dviračių vairuotojai, bet ir savo dviračiais po miestą važinėjantys sostinės gyventojai.

Paskambinus į Vilniaus miesto savivaldybę jos valdininkai dėl detalesnės informacijos patarė kreiptis į „JCDecaux“: „Esame girdėję apie įstatymo pakeitimus, bet geriausiai padėtį žino ši kompanija.“ Bendrovės „JCDDecaux“ technikos ir plėtros direktorius Darius Jasiukaitis irgi buvo įsitikinęs, kad oranžinių dviračių vairuotojams Vilniuje administracinis persekiojimas negresia. „Juk dviračių takais važinėjantiems dviratininkams nereikia vilkėti nei liemenių, nei būti įjungus žibintų“, - sakė LŽ pašnekovas.

Naujos redakcijos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos iš tikrųjų numato, kad važiuojant dviračių takais, kelkraščiais arba šaligatviais nėra privalu nei dėvėti šviesą atspindinčios liemenės, nei važiuoti įjungus dviračio žibintų. Vilniuje dviračių eismas dažniausiai vyksta tam reikalui skirtais takais, kurių nemaža dalis nusidriekę šaligatviais. Visai kas kita, jei dviratininkas mina pedalus dviračio taku, kuris sutampa su važiuojamąja kelio ar gatvės dalimi. Pavyzdžiui, viena ilgiausių tokių dviračių eismui skirtų atkarpų sostinėje yra svarbiausioje šalies gatvėje – Gedimino prospekte. Čia važiuojantiems dviratininkams jau reikia dieną vilkėti liemenes arba būti įsijungus žibintus, o naktį – būti ir su liemenėmis, ir su įjungtais žibintais. Kitose sostinės gatvėse irgi yra daugybė vietų, kur dviratininkams skirti takai šauna gatvėmis.

„Įstatymas numato, kad iš šaligatvyje esančio dviračių tako įsukus į taką važiuojamojoje kelio dalyje jau būtina laikytis griežtesnių reikalavimų“, - tvirtino ir R. Vosylius.

Rytis Vosylius: "Taikant įstatymą niekam išimčių nebus daroma, tarp jų - ir oranžinių dviračių vairuotojams."

Išimčių nebus

Tačiau „JCDecaux“ atremia, kad pradėjus važiuoti jų prižiūrimais oranžiniais dviračiais „CycloCity Vilnius“ šviesos dviračio užpakalyje ir priekyje užsidega automatiškai. Vis dėlto D. Jasiukaitis nė nebandė slėpti nustebęs, kai iš LŽ žurnalisto sužinojo, jog gali būti nubausti tie dviračių vairuotojai, kurie tamsiu paros metu nors ir važiuos su įjungtais žibintais, bet neturės ryškiaspalvės liemenės. „Įstatymų reikalavimams privalu paklusti. Bet tai, kad liemenes vilkėti būtų reikalaujama ir iš oranžinių dviračių vairuotojų, patiems dviratininkams ir apskritai Vilniaus viešajam transportui nėra gerai“, - pažymėjo „JCDecaux“ atstovas.

Savo ruožtu R. Vosylius leido suprasti, kad jokių išimčių, tarp jų – ir oranžinių dviračių nuomotojams, kurie pažeis įstatymą, nebus taikoma. „Prieš įstatymus lygūs visi“, - pakartojo pareigūnas.

Galimas daiktas, kad jau netrukus jų reikalavimų kirtį pajus ir vilniečiai, po sostinę važinėjantys nuosavais dviračiais. Nesunku pastebėti, kad dauguma jų net dieną nejungia nei šviesų, nei vilki ryškiaspalvių liemenių. Matyt, yra įsitikinę, kad važiuojant dviračių takais pakeisto Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos jų neliečia.

Vienas į redakciją paskambinęs ir prisistatyti nepanoręs Vilniaus gyventojas tikino jau buvęs sustabdytas pareigūnų ir įspėtas. „Baudos dėl važiavimo dieną be šviesų ir be liemenės negavau tik dėl to, kad, kaip man paaiškino pareigūnai, iki šiol yra pakeistas tiktai įstatymas ir nėra pakeistos Kelių eismo taisyklės (KET). Smagu sutaupyti pinigų negavus baudos. Bet kaip piliečiui kyla klausimas, kodėl per metus nuo to laiko, kai 2013 metų birželį buvo priimtos nuo liepos pradžios įsigaliojusios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, niekas nesusiprotėjo pakeisti KET? Ar čia nėra valdininkų aplaidumo?“ - savo pilietinę poziciją dėstė LŽ skaitytojas.

R. Vosylius priminė, kad dviratininkams, važinėjantiems dieną be ryškiaspalvių liemenių ar neįsijungus dviračio šviesų, gali būti skirta bauda nuo 20 iki 40 litų. Tamsiu paros metu pažeidusiesiems reikalavimą važinėti dviračiu vilkint liemenę ir įsijungus šviesas bauda jau bus didesnė ir sieks nuo 70 iki 120 litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"