TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Oro linijos "dingo" įpusėjus kelionei

2013 01 15 7:32
Juerg Vollmer nuotrauka/Intensyviai tarp Vilniaus ir Kijevo skraidinusi oro bendrovė "Aerosvit" skrydžius atšaukė staiga.

Metų pradžioje bankrutavusios Ukrainos oro linijos "Aerosvit", kurios skraidino iš Kijevo į Vilnių, sugriovė daugelio lietuvių kelionių planus ir paliko išvykusius į užsienį tautiečius likimo valiai.

"Aerosvit" lėktuvai iš Vilniaus į Kijevą ir atgal skrisdavo kasdien po du kartus per dieną, bet praėjusios savaitės pabaigoje skrydžiai į Lietuvą staiga buvo atšaukti.

Vilnietis Tomas Šiaulys kelionę namo prisimins kaip ilgiausią gyvenime. Jis su persėdimu Kijeve penktadienio popietę turėjo grįžti į Vilnių iš Muskato (Omanas), tačiau planuotas skrydis iš Ukrainos sostinės buvo atšauktas. Pašnekovas džiaugėsi, kad buvo išvykęs ne atostogauti, o darbo reikalais, todėl per kelionę organizavusią agentūrą jam buvo skubiai parūpinti nauji bilietai. "Jei būčiau keliavęs ilsėtis, net nežinau, kaip būtų reikėję grįžti. Skubiai rasti naujus bilietus nėra nei lengva, nei pigu", - sakė jis.

Grįžo per parą

Kad grįžti namo sklandžiai nepavyks, T.Šiaulys sužinojo likus kelioms valandoms iki išvykimo iš Omano. Tai jam pranešė kelionių agentūros atstovai. Prisiminęs ankstesnę patirtį su "Aerosvit" Tomas nenustebo - ir tą kartą taip pat buvo didelių nesklandumų.

T.Šiauliui buvo nupirkti nauji bilietai - su "AirBaltic" skrydžiui iš Kijevo, tik šįkart su persėdimu Rygoje. Dėl užsitęsusių formalumų lėktuvas į Rygą vėlavo pakilti ir vyras nebespėjo į skrydį Vilniaus kryptimi. Oro linijos nemokamai pakeitė bilietą į kitą reisą tą pačią dieną. Pagaliau apie 20 valandą penktadienį po daugiau nei parą trukusios kelionės Tomas pasiekė Lietuvą. Pakeliui jis sutiko likimo draugų, kuriems ne taip pasisekė. "Rygoje susipažinau su lietuve Dana. Ji taip pat turėjo jungiamąjį skrydi per Kijevą, kuris buvo atšauktas. Deja, Dana bilietus pirko savarankiškai, todėl už naujus  jai vėl teko mokėti iš savo kišenės. Bankrotas merginos taip pat nenustebino, bet pinigų atgauti bent jau artimiausiu metu ji tikrai nesitiki", - pasakojo Tomas.

Žada kompensacijas

Skolų kamuojamos bendrovės nemalonumai apogėjų pasiekė praėjusį ketvirtadienį. Ji buvo įsipareigojusi iki sausio 9 dienos atsiskaityti su Kijevo Boryspilio oro uostu, tačiau jai to nepadarius reisai į Lietuvą ir kitomis kryptimis iš Ukrainos sostinės buvo  atšaukiami, taip pat sutriko skrydžiai iš kitų oro uostų.

Didžiausia keleivių iš Lietuvos grupė, 21 žmogus, buvo užstrigusi Vietname. Užsienio reikalų ministerija vakar patvirtino, kad jie jau sėkmingai pasiekė gimtinę.

Ukrainos oro linijų bilietais prekiavusios kelionių agentūros "Zigzag Travel" rinkodaros vadovė Daiva Bartusevičiūtė ramino nukentėjusius keliautojus, esą galimybė atgauti pinigus už neįvykusius skrydžius nėra beviltiška. "Aerosvit" elgiasi gana rūpestingai, siunčia informaciją. Kiek yra buvę kitų oro linijų bankrotų atvejų anksčiau, niekas taip nesirūpino klientais", - tvirtino pašnekovė. Pasak jos, dėl pinigų grąžinimo už neįvykusius skrydžius reikia kreiptis tiesiai į "Aerosvit", mat kelionių agentūros tik tarpininkauja parduodamos bilietus.

Iš tiesų, bendrovės interneto svetainės aerosvit.com pirmame puslapyje paryškinta nuoroda į prašymo grąžinti pinigus formą, bet kaip greitai pavyktų gauti kompensaciją, nežinia. Iš keliautojų diskusijų aiškėja, kad netrūksta laukiančiųjų oro linijų atsakymo dėl pinigų grąžinimo už skrydžius, atšauktus prieš 4-5 mėnesius.

FAKTAI

Nebrangiais skrydžiais ir itin plačia maršrutų geografija garsėjusios Ukrainos oro linijos iš dalies priklauso valstybei (22,4 proc. akcijų), o likusios akcijos valdomos kelių Ukrainos milijonierių. Bendrovė jau kreipėsi į teismą dėl bankroto bylos ir nurodė, kad jos skolos praėjusių metų pabaigoje siekė 4,2 mlrd. grivinų (apie 1,3 mlrd. litų). Ji nieko nelaukdama pradėjo perdavinėti maršrutus kitoms Ukrainos oro linijoms "Ukraine International Airlines", siejamoms su vienu iš pagrindinio "Aerosvit" akcijų paketo valdytojo "Privat" grupės savininku Igoriu Kolomoiskiu.

Pirmieji ženklai, liudijantys "Aerosvit" kamuojančias problemas, pasireiškė pernai vasarą, kai buvo atšaukti arba vėlavo keliasdešimt bendrovės skrydžių įvairiomis kryptimis. Tada bendrovė tai aiškino neva vėluojančiais naujai įsigytais lėktuvais. Vėlavimas netrukus liovėsi.

Bet "Aerosvit" skrydžiai pradėjo strigti praėjusių metų pabaigoje. Gruodį ne vienas bendrovės skrydis dėl skolų ir nesumokėtų mokesčių buvo atidėtas, bendrovės atstovai žadėjo spręsti nesklandumus mažindami išlaidas ir didindami veiklos efektyvumą. Apie bankroto tikimybę tuomet nebuvo užsiminta, nors kai kurios užsienio kelionių agentūros bei oro uostai rekomendavo keleiviams vengti "Aerosvit" skrydžių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"