TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Oro uostas nešeimininkauja parkavimo aikštelėse

2014 01 29 6:00
G.Almanto teigimu, Vilniaus oro uostui pačiam valdyti stovėjimo aikštelių neapsimoka. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Šešias prie Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) esančias ilgalaikio mašinų stovėjimo aikšteles artimiausius penkerius metus valdys bendrovė „Stova“, žinoma „Unipark“ prekės ženklo vardu. Laimėjusi konkursą ji iš viso valdys 1500 mašinų stovėjimo vietų Vilniaus oro uosto prieigose.

Nemažai keliautojų į oro uostą atvažiuoja savo automobiliais, taigi neišvengiamai moka už stovėjimo paslaugą. Šiuo metu Vilniuje prie oro uosto mokamo stovėjimo paslaugas teikia „Stova“ ir „DK Investicijos“ (ADCParking aikštelė).

Pastaruoju metu pasaulio oro uostose vis labiau populiarėja sistema „parkuokis ir skrisk“ (angl. "park and fly“): kartu su lėktuvo bilietu klientas įgyja ir galimybę parkuoti automobilį kelionės laikotarpiu.

Šiuo metu vykdomą Vilniaus, Kauno ir Palangos tarptautinių oro uostų reorganizaciją planuojama baigti iki metų vidurio. Kauno ir Palangos oro uostai bus prijungti prie sostinės oro bazės ir sukurta viena valstybinė įmonė. Tačiau, kaip LŽ aiškino oro uostų reorganizacijai vadovaujantis TVOU direktorius Gediminas Almantas, nepaisant oro uostų sujungimo, bendros parkavimo prie oro uostų sistemos kurti Lietuvoje nenumatyta - aikštelių prie sostinės oro uosto valdymas liks privatiems operatoriams.

„Kad pats Vilniaus oro uostas teiktų šią paslaugą, reikėtų samdyti papildomą personalą ir investuoti į techninę įrangą. Apskaičiavome, kad naudingiau patikėjimo teise leisti veikti privačiam operatoriui. Šis ne tik susirenka pinigus už stovėjimą, bet ir plėtoja paslaugą bendradarbiaudamas su kelionių agentūromis. Toks modelis nėra kokia nors naujovė, oro uostai patys pasirenka eiti vienu ar kitu keliu“, - paaiškino G.Almantas.

Jo požiūriu, šiuo metu Vilniaus oro uoste taikomi stovėjimo paslaugų įkainiai yra racionalūs. Oro uostas yra palyginti netoli miesto centro, tad, G.Almanto teigimu, į jį atvykti taksi nemažai daliai keleivių yra pigiau ir patogiau.

Nors TVOU žemės nuomos sandorio kainos neatskleidė, konkurso sąlygose numatyta, kad ji neturėtų būti mažesnė nei 150 tūkst. litų per mėnesį (be PVM). Pajamos už neaviacines paslaugas pernai sudarė 39 proc. įmonės pajamų.

Baudos mokėti nereikės

Bendrovei „Stova“ penkeriems metams išnuomotos šešios stovėjimo aikštelės iš viso užima 23 tūkst. kv. m plotą. Jose yra įrengtos 836 stovėjimo vietos. „Stova“, be šių šešių aikštelių, taip pat valdo nuosavas aikšteles prie TVOU. Skelbto konkurso sąlygose pažymima, kad jei nuomininkas tvarkingai vykdys visus įsipareigojimus, nuomos terminas vėliau gali būti pratęstas dar penkeriems metams.

„Veikiame ne tik Vilniaus, bet ir Kauno oro uoste, kur turime vieną mums priklausančią aikštelę. Manau, kad mūsų taikomi parkingo įkainiai atitinka realybę“, - pabrėžė bendrovės „Stova“ direktorius Marius Blagnys.

Bendrovės valdomose „Unipark“ aikštelėse šiuo metu stovėjimas iki vienos valandos kainuoja 6 litus, centrinėje aikštelėje priešais TVOU pastatą – 10 litų. Paros stovėjimo kaina priklauso nuo aikštelės ir svyruoja nuo 22 iki 60 litų. Centrinėje aikštelėje kartą iki 15 minučių stovėjimas yra nemokamas (užsukus pirmą kartą per parą).

Tiesa, pasigirsta TVOU lankytojų skundų, kad aikštelėje praleidus trumpiau nei 15 minučių tenka mokėti, o pametus įvažiavimo bilietą prašoma sumokėti 300 litų baudą. „Iki 15 minučių stovėjimas tikrai nemokamas. O bauda dėl pamesto bilieto yra labiau drausminanti. Kol veikė tik bilietų sistema, buvo daug apsukruolių, kurie "pamesdavo" bilietą ir nenorėdavo mokėti už stovėjimą. Tačiau nuo pernai pavasario įdiegėme automobilių numerių nuskaitymo techniką, tad matome, kada įriedėjo automobilis, ir apskaičiuojame, kiek vairuotojas turi sumokėti už stovėjimą. Kilus nesklandumų, visada siūlyčiau skambinti į mūsų skambučių centrą, kuris veikia 24 valandas per parą“, - patarė M.Blagnys.

Vyksta arši kova

Prie TVOU mokamo stovėjimo paslaugas teikia ir bendrovė „DK Investicijos“, valdanti privačią šešiaaukštę ADCParking aikštelę. Bendrovė buvo ir viena iš trijų pretendenčių išsinuomoti šešias TVOU aikšteles. ADCParking aikštelėje šiuo metu para kainuoja 20 litų. Aikštelė yra įsikūrusi už 250 metrų nuo TVOU.

Tiesa, keliautojams verta pasidomėti parkingo pasiūlymais. ADCParking, pavyzdžiui, turi metams išsipirkusi ir 20 vietų VIP aikštelėje, vos už 7 metrų nuo oro uosto. Šiuo metu joje paros parkingo kaina tik penkiais litais didesnė nei įprastoje aikštelėje.

„Stengiamės orientuotis į taupumą ir patogumą, tai yra į kokybę, o ne kiekybę. Tarp mūsų ir „Stovos“ vyksta atkakli konkurencinė kova. Uždarą daugiaaukštę aikštelę atvėrėmė 2012 metų gegužę, šiuo metu jos užimtumu nesiskundžiame, investicijos pasiteisina“, – teigė bendrovės „DK Investicijos“ direktorius Tadas Baraišis.

Nuomininkų nepageidauja

Kauno oro uostui (KOU) priklausančias dvi stovėjimo – trumpalaikio ir ilgalaikio – aikšteles valdo pats oro uostas. „Pajamos keliauja į oro uosto kišenę, niekam mums priklausančių aikštelių nesame išnuomoję. Veikia automobilių numerių nuskaitymo, paslaugos užsakymo internetu sistema. Taip yra patogiau ir lankytojams, ir oro uostui. Ketinimų išnuomoti aikšteles nebuvo ir šiuo metu tikrai nėra“, - sakė KOU direktorius Jonas Gurskas.

Paros stovėjimas Kauno oro uostui priklausančioje aikštelėje kainuoja 13 litų. Kiek atokiau įsikūrusioje privačioje „Unipark“ aikštelėje para, rezervuojant vietą internetu, kainuoja 12 litų, mokant vietoje – 16 litų.

Pigiausiai automobilio stovėjimas šiuo metu atsieitų prie Palangos oro uosto: valanda – 3 litai, para – 10 litų. Palangoje, kaip ir Kaune, veikia dvi oro uostui priklausančios trumpalaikio ir ilgalaikio stovėjimo aikštelės. Jos net neužtvertos, susimokėjęs žmogus automato išduotą kvitą užkiša už automobilio stiklo. Tiesa, Palangos oro uostui, ypač turizmo sezonu, sulaukiant vis daugiau keleivių, bus modernizuota ir parkingo sistema.

„Moderni stovėjimo aikštelė su užkardu, automobilių numerių nuskaitymo sistema ir galimybe už stovėjimą sumokėti internetu turėtų atsirasti jau šį pusmetį. Pačios aikštelės nuomoti neketiname, pajamos keliaus oro uostui, samdysime tik rangovą“, - LŽ patikino POU Aviacijos saugumo ir klientų aptarnavimo skyriaus viršininkas Stanislovas Jomantas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"