TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Oro uoste verslininkų daugėja, tačiau ateitis baugina

2015 10 12 6:00
Pigių skrydžių bendrovės užima stambią dalį Lietuvos skrydžių rinkos. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nuo praėjusių metų spalio verslo keleivių skaičius pagrindiniame šalies Vilniaus oro uoste išaugo 8 proc. Verslo klientai yra labai svarbi viso keleivių srauto dalis, todėl siekiama pasiūlyti jų poreikius ir lūkesčius atitinkančias paslaugas.

„Šiuo tikslu praėjusiais metais buvo atnaujintas Verslo klubas. Aukščiausia paslaugų kokybė išvykstantiems ir atvykstantiems keleiviams yra vienas prioritetinių oro uosto uždavinių, o augantys keleivių srautai – ženklas, kad dirbame tinkama linkme“, – pažymėjo Vilniaus oro uosto direktorius Artūras Stankevičius.

Praėjusių metų spalį buvo atlikti Vilniaus oro uosto Verslo klubo atnaujinimo darbai, o jo valdymas patikėtas prabangos prekės ženklui „IDW Esperanza Resort“, kuris Lietuvoje valdo ir penkių plius žvaigždučių poilsio rezidenciją, esančią šalia Trakų. Pastaroji yra garsaus „Small Luxury Hotels of the World“ tinklo, vienijančio prabangiausius vienetinius viešbučius visame pasaulyje, narė.

„Džiaugiamės, kad Verslo klubo idėja pasiteisino. Mums svarbu kokybiškai reprezentuoti Lietuvą pasauliniu mastu, todėl ir ateityje galvosime, kaip čia užsukantiems keleiviams pasiūlyti kuo geresnes sąlygas, kad laikas iki skrydžio būtų kuo malonesnis“, – sakė „IDW Esperanza Resort“ direktorius Tomas Maknickas.

Taiko spaudimą

Kol Vilniaus oro uostas džiaugiasi išaugusiu verslo keleivių srautu, Kauno oro uoste bazę turinti pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ prašneko apie galimą pajėgumų perkėlimą iš Kauno į Vilnių. Pastaraisiais metais išskirtinėmis sąlygomis besimėgavusias „Ryanair“ ir „Wizzair“ bendroves suerzino Lietuvos oro uostų sprendimas nuo 2016 m. suvienodinti mokesčius visoms oro uoste veikiančioms oro bendrovėms.

Anot susisiekimo viceministro Arijando Šliūpo, būdama vienintele Kaune veikiančia bendrove, tokiu būdu ji daro spaudimą valdžiai, šiai planuojant naikinti mokesčių lengvatas sostinėje. Plėstis planuojančios „Ryanair“ atstovas sako, kad lengvatų panaikinimas užkirs kelią plėtrai.

„Jie žino, kur mums skauda, nes, deja, Kauno oro uoste yra vienintelė aviakompanija, kuri vykdo veiklą – tai „Ryanair“ ir jie žino turbūt, kad taip gali mus paspausti“, – sakė A. Šliupas.

Pagal 2011 metų sutartį abi bendrovės Vilniuje moka 5 kartus mažesnius mokesčius nei kitos aviakompanijos. Penkerius metus galiojančios sutartys kitąmet nebus pratęstos.

„Manyčiau, kad čia šiek tiek, na, negaliu pavadinti šantažu, bet yra tam tikri įspėjimai, grasinimai, nes Vilniaus oro uoste tiek „Wizzair“, tiek „Ryanair“ oro kompanijos turėjo išskirtines sąlygas, kurios buvo įtvirtintos penkerių metų sutartimis, pagal kurias tik šios kompanijos pretendavo į visai kitą kainodarą ir kaina buvo 5 kartus mažesnė nei visų kitų oro kompanijų mokami mokesčiai Vilniaus oro uoste“, – aiškino viceministas.

Tačiau, anot jo, įmonės gali skraidinti iš Kauno, kur oro uosto mokesčiai yra 10 kartų mažesni nei Vilniuje.

„Kauno oro uoste jie turi sąlygas, kurios ženkliai geresnės negu Vilniaus oro uoste, ir tos sąlygos išlieka, bet nežinau, ko „Ryanair“ siekia – ar mus paveikti, ar įtakoti, bet mes nuosekliai aiškiname, kad tos sąlygos Kaune yra tikrai patrauklios – 10 kartų geresnės nei Vilniaus oro uoste, ir jeigu kainodara Vilniuje jiems yra per brangi, jie visada yra laukiami plėsti veiklą Kauno oro uoste“, – BNS teigė A.Šliupas.

Įspėjo dėl mokesčių politikos

„Ryanair“, kuri nuo kitų metų iš Vilniaus ir Kauno skraidins trimis naujomis kryptimis, komercijos direktorius Davidas O'Brienas teigė, kad įmonė Lietuvoje ketina plėstis, tačiau įspėjo, kad tam kelias būtų užkirstas, jeigu Lietuva pakeistų mokesčių politiką. Anot jo, tokiu atveju skrydžiai gali būti perkelti iš Kauno į Vilnių.

„Šiuo metu Susisiekimo ministerija ir oro uostų valdžia kalbasi su skrydžių bendrovėmis apie ateities mokesčius oro linijoms Lietuvoje ateityje. Manau, jog labai svarbu, kad jie tai padarytų teisingai. Pavyzdžiui, yra rizika, kad neteisingi sprendimai kels grėsmę eismui Kaune, tarkime, nukreips judėjimą iš Kauno į Vilnių. Bet kol kas jie viską darė gerai. Aš tik tikiuosi, kad šį kartą jie visko nesugadins“, – LRT radijui pareiškė D. O'Brienas.

Anot jo, kiekvienas naujas maršrutas yra rizikingas, tačiau turint 100 mln. klientų per metus, ši rizika sumažėja. Kita vertus, anot jo, bendrovei reikia „priežasties, kadangi turime žemiausiais kainas Europoje, tai reiškia, kad kiekvienas egzistuojantis ir kitai oro linijai sėkmingas maršrutas neišvengiamai bus sėkmingas ir mums. Reikia priežasties tą daryti, o ne imtis maršrutų, kuriuos vykdo brangių oro linijų bendrovės“.

„Wizzair“ iš Vilniaus pradėjo skraidinti 2001 metų balandį, o „Ryanair“ – tų pačių metų gegužę. Pastaroji nuo 2005 metų rugsėjo dirbo tik Kauno oro uoste.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"