TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Padangos ilgiau laikytų

2016 01 13 6:00
Oro slėgį reikėtų tikrinti, kai padangos atvėsusios – tada jis tiksliausias. LŽ archyvo nuuotrauka

Jei savo automobiliui įsigysite universalias arba netinkamo dydžio (bet pigesnes) padangas, nebūkite tikri, kad sutaupysite. Specialistai pažymi, jog vairuotojai, norėdami pailginti savo automobilio padangų naudojimo laiką, dažnokai daro keletą esminių klaidų, o rezultatas išeina priešingas.

Anot didmenine automobilių padangų prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ produktų vadovo Liutauro Pociaus, kad automobilių padangos ilgiau laikytų, dera prisiminti kelis esminius dalykus. „Montuokite tik automobilių gamintojų rekomenduojamų matmenų padangas. Vairuotojai turėtų atsižvelgti ir į apkrovos bei greičio indeksus, nurodytus ant šoninės padangos sienelės, šalia skersmens. Nepaisant šių gamintojo rekomendacijų, atsiranda spidometro rodmenų paklaida, suprastėja automobilio valdymas, greičiau susidėvi padangos ar važiuoklės detalės, padidėja degalų sąnaudos“, – pažymėjo L.Pocius.

Specialisto teigimu, ne mažiau svarbu palaikyti tinkamą slėgį padangose ir reguliariai tikrinti ratų geometriją. Profesionaliai subalansuoti automobilio ratai apsaugo padangas nuo netolygaus dėvėjimosi. Prastai pripūstos padangos per daug arba netolygiai dėvisi.

„Jeigu norite, kad automobilio padangos laikytų kuo ilgiau, jei nėra būtina, venkite staigaus stabdymo, saugokitėss duobių, kelio nelygumų ir atsargiai sustokite prie šaligatvio statydami mašiną. Ratams sukantis vietoje ir esant didesniam spaudimui į kelio dangą, padangos labiau kaista ir greičiau dėvisi. Taip pat siūlyčiau reguliariai keisti vietomis priekines padangas su užpakalinėmis ir įstrižai“, – sakė L.Pocius.

Pasibaigus žiemai reikėtų atminti, jog padangas ne žiemos sezonu geriausia laikyti horizontalioje padėtyje – padanga negali būti prispausta darbiniu paviršiumi (protektoriumi).

Vis dėlto ekspertas pabrėžė, jog automobilio padangų naudojimo laikas daugiausia priklauso nuo vairavimo stiliaus, o paskui nuo padangų klasės, naudojamų gamybos technologijų, medžiagų sudėties.

„Ramiau vairuojantys su vienomis padangomis paprastai pravažiuoja daugiau kilometrų. Sutaupyti padės ir atsižvelgimas į pasipriešinimo riedėjimui žymėjimą, kuris nurodomas padangos etiketėje. Remiantis ES padangų ženklinimu, raidę A turinčios padangos – labiausiai taupančios degalus, G – mažiausiai. Taigi, kuo raidė arčiau abėcėlės pradžios, tuo daugiau padangos padeda sutaupyti kuro. Apskaičiuota, kad taip galima sumažinti net iki 20 proc. degalų sąnaudų“, – pastebėjo L. Pocius.

Svarbu nepamiršti, kad šis testas su visų tipų padangomis atliekamas vasaros sąlygomis (ant sausos kelio dangos, o ne ant padengtos sniegu ar ledu), todėl pasipriešinimo riedėjimui žymėjimas labiau aktualus renkantis vasarines padangas.

Pagal šalyje nustatytas Kelių eismo taisykles žiemines padangas privalu keisti esant 3 mm protektoriaus gyliui, vasarines – 1,6 ilimetro. Naujomis padangomis reikėtų pasirūpinti ir prabėgus ilgesniam nei gamintojo suteiktam garantiniam laikotarpiui, pavyzdžiui, lengvųjų automobilių padangoms „Goodyear Dunlop“ ir „Aeolus“ taikoma 5 metų garantija, „Kumho“ – 6 metų, „Continental“ ir „Michelin“ – iki 10 metų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"