TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Padangos – ne pagal grožį, o pagal saugumą

2015 11 17 6:00
Sniegas Lietuvoje jau vis retesnis svečias, tad padangas keisti dygliuotomis didžiajai daliai automobilių vairuotojų tampa beprasmiška. LŽ archyvo nuotraukos

Rinkdamiesi žiemines padangas savo automobiliui Lietuvos vairuotojai kaip svarbiausią kriterijų nurodo saugumą. Tačiau ne mažiau svarbi padangų kaina, o taupumas dažniausiai reikalauja padangų kokybės išlygų.

Pasak didmenine automobilių detalių prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ produktų grupės vadovo Liutauro Pociaus, viena pagrindinių klaidų, kurią dažnas vairuotojas daro rinkdamasis padangas – jų būklę įvertina tik išoriškai. Nors specializuotuose leidiniuose arba internete nesunku rasti naujausių padangų testų rezultatų, neretai šie ir gamintojų siūlomos naujovės lieka antrame plane.

„Kita dažna vairuotojų klaida – improvizacija pasirenkant padangų matmenis, t. y. jų plotį ir aukštį. Padangos turi būti montuojamos tik tokių matmenų, kokius rekomenduoja gamintojas konkrečiam automobilio modeliui. Svarbu atkreipti dėmesį ir į lengvųjų automobilių padangų mišinio kietumą, ir ant padangos nurodytą greičio indeksą. Kuo greičio indeksas mažesnis, tuo padanga minkštesnė“, – sakė L.Pocius.

Dar vienas itin svarbus rodiklis – tinkamas padangų oro slėgis. Jis lemia tolygų padangų dėvėjimąsi. Slėgis turi būti būtent toks, kokį rekomenduoja automobilio gamintojas, atsižvelgiant į jo apkrovas. Rekomendacijos padangų slėgiui dažniausiai nurodomos etiketėje ant degalų bako dangtelio vidinės pusės, ant statramsčio, atidarius vairuotojo duris, ir automobilio techniniame vadove. Svarbu įsidėmėti, kad tam pačiam automobiliui gali būti rekomenduojami skirtingi slėgio rodikliai, atsižvelgiant į padangų matmenis.

Viena pagrindinių klaidų, kurias dažnas vairuotojas daro rinkdamasis padangas – jų būklę įvertina tik išoriškai, nors internete nesunku rasti naujausių padangų testų rezultatų.

Dygliuojamos – be dyglių

Vairuojant sudėtingomis sąlygomis slidžiame kelyje svarbiausia vengti staigių manevrų. „Automobilio padangos, liesdamosi su asfaltu, užima tik A5 formato popieriaus lapo dydžio plotą. Todėl labai svarbu išsaugoti ratų sankibą su šiais svarbiais kelio dangos taškais. Geriau pradžioje tuščiame kelyje, kai nėra kitų automobilių, pabandyti staigiai stabdyti ir įvertinti kelio sąlygas“, – patarė garsus Lietuvos lenktynininkas Antanas Juknevičius.

Savo ruožtu jis pažymėjo, kad važinėjantiems mieste asfaltuotais keliais geriausia rinktis nedygliuotas padangas. O dygliuotos padangos užmiestyje – geresnis pasirinkimas, nes jos pagerina sankibą su keliu.

Klaidinga manyti, kad dygliuojamos padangos privalo būti tik su dygliais. Dalis padangų gamintojų atlieka įvairius bandymus, o daugiau komforto norintiems vairuotojams rekomenduoja ir dygliuojamas padangas be dyglių. Taip pat dygliuojamos padangos be dyglių dažnai gaminamos lengvajam komerciniam transportui, kurio apkrovos yra didesnės nei lengvųjų automobilių.

„Manoma, kad dygliuotos padangos būna kietesnės nei nedygliuotos, tačiau tai netiesa. Pirmiausia reikia atsižvelgti į ant padangos nurodomą greičio indeksą, palyginti kelis padangų modelius. „Run flat“ tipo padangos dėl sustiprintų šonų dažniausiai bus kietesnės nei kitų tipų padangos“, – tvirtino L. Pocius.

Protektorius dyla nevienodai

Jei ruošiatės automobilį „apauti“ jau kelis sezonus naudojamomis padangomis – svarbiausia, pamatuokite protektoriaus gylį. Jis Lietuvoje turėtų būti ne mažesnis nei 3 milimetrų. Dažnas padangų gamintojas rekomenduoja nelaukti ir žiemines padangas keisti naujomis, kai protektoriaus gylis siekia 4 milimetrus.

Pasak „AD Baltic“ specialisto, didelė taupių vairuotojų klaida – susidėvėjusias žiemines padangas naudoti vasarą. Tai nesaugu, nes gaminant padangas skirtingiems metų laikams naudojami skirtingi gumos mišiniai.

Beje, nebe pirmą sezoną naudojamų padangų protektorius gali netolygiai susidėvėti, jeigu vairuotojas kas sezoną neapkeičia priekinių padangų su užpakalinėmis bei įstrižai (naudojant kryptines padangas, įstrižas keitimas neatliekamas). Tokiu atveju ne tik protektorius netolygiai dėvisi – kartais padangos „susilaiptuoja“ ir nebetinkamos naudoti.

Renkantis nenaujas padangas, verta atkreipti dėmesį į jų pagaminimo metus. Padangų gamintojai suteikia skirtingą garantinį laiką gamykliniam brokui. Būtina sąlyga – minimalus protektoriaus gylis 3 mm žieminėms padangoms ir 1,6 mm vasarinėms padangoms.

Minimalus garantinis laikas naujoms padangoms pagal valstybės taikomus reikalavimus – 2 metai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"