TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Padangų keitimas: ar yra skirtumas, kur jas montuoti?

2016 04 07 8:15
Brangesnių padangų montavimą siūloma patikėti tik specializuotiems servisams. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nuo balandžio 1 d. ieškodami, kur žieminį automobilio apavą pakeisti vasariniu, vairuotojai paprastai renkasi vieną iš dviejų: arba rinkoje gerai žinomą automobilių servisą, arba tą, kuris gali pasiūlyti mažiausią kainą. Specialistai pažymi, jog brangesnių, šiuolaikinėmis technologijomis aprūpintų padangų montavimą patikėti savamoksliams specialistams yra rizikinga.

„Padangų montavimas „bet kur“ turi keletą grėsmių. Ypač jeigu jūsų automobilis yra modernesnis ir jame montuojamos didesnio diametro žemo profilio padangos. Pirmiausia, tokias padangas lengva pažeisti ir neatidus montavimas gali tapti didelių išlaidų priežastimi. Rizikuojate pažeisti ir lengvojo lydinio ratlankius, jeigu montuotojai su jais elgsis neatidžiai“, – teigė BMW vairavimo akademijos vadovas, buvęs lenktynininkas Darius Jonušis.

Jis atkreipė dėmesį, kad dar daugiau problemų gali sulaukti žmonės, kurių automobiliuose montuojamos „run-flat“ tipo padangos, kuriomis tam tikrą atstumą galima važiuoti jas pradūrus. Joms permontuoti reikalinga specifinė įranga, kurios mažesnės dirbtuvės dažniausiai tiesiog neturi. Tai nereiškia, kad bus atsisakyta sumontuoti „run-flat“ tipo padangą – ji gali būti uždėta ant ratlankio nekokybiškai ir nesilaikant gamintojų nustatytų saugumo reikalavimų.

Tokiais atvejais taupymas remiantis skelbimu „pigiausias ratų montavimas“ gali virsti didesnėmis išlaidomis.

Dėmesys padangų slėgiui

Neužtenka padangas tik permontuoti – jas reikia prižiūrėti ir vėliau. Vieno didžiausių pasaulyje padangų gamintojo „Goodyear“ Baltijos šalių vadovas Elmantas Latkauskas patarė kuo dažniau atkreipti dėmesį į padangų slėgį, ypatingai – po jų permontavimo.

„Padangas reikia pūsti tiek, kiek rekomenduoja automobilio gamintojas. Tiek per mažas, tiek per didelis slėgis daro įtaką automobilio komfortui ir valdymo savybėms, o pačios padangos dėvisi netolygiai, trumpėja jų tarnavimo laikas“, – teigia E. Latkauskas.

Padangų specialistas siūlo jų slėgį tikrinti kartą per dvi savaites arba prieš bet kokią ilgesnę kelionę. To nauda – ne tik saugumas, bet ir ekonomiškumas: per mažas slėgis dėl subliūškusios ir prasčiau riedančios padangos verčia automobilį vartoti daugiau degalų.

„Goodyear“ specialistas paneigė mitą, kad šviežiai permontuotas padangas po tūkstančio kilometrų reikia perbalansuoti. Jeigu jos sumontuotos kokybiškai, balansuoti reikia nebent įvažiavus į duobę ar dėl kitos priežasties pajautus ratų vibraciją.

Be ratlankių – vertikaliai

Reikėtų prižiūrėti ne tik ant automobilio sumontuotas padangas, bet ir esančias garaže ir laukiančias kito sezono. E. Latkauskas pasidalijo keliais patarimais, kaip kelis mėnesius nenaudojamas padangas išlaikyti kuo geresnės būklės, juk netinkamas sandėliavimas gali paspartinti jų dėvėjimąsi.

„Visų pirma, reikalinga švara: padangas reikėtų nuvalyti su šepečiu, kad ant jų neliktų druskų, purvo. Jeigu jos saugomos su ratlankiais, nuvalyti reikėtų ir juos, o prieš padedant kelių mėnesių stovėjimui – nusausinti“, – siūlo padangų gamintojo atstovas.

Kitas svarbus dalykas – padangų laikymo pozicija. Jeigu jos vasaroja be ratlankių, turėtų būti laikomos pastatytos vertikalioje padėtyje, o jei su ratlankiais – suguldytos horizontaliai. Abiem atvejais rekomenduojama ratus įvilkti į plastikinius maišus, kad padangos išvengtų dulkių ir šviesos.

Taip pat reikėtų pasirūpinti ir aplinka – padangų laikymo vieta turėtų būti sausa ir vėsi, o į ją nepatekti tiesioginiai saulės spinduliai. Tai ypač aktualu, jeigu padangos laikomos ne plastikiniuose maišuose.

Parengė Tomas FEDARAVIČIUS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"