TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Padangų keitimo karštligė

2012 10 24 6:09
LŽ archyvo nuotrauka/Specialistai žiemą Lietuvoje rekomenduoja važinėti tiktai dygliuotomis padangomis.

Kiekvienais metais paskutinėmis spalio ir pirmomis lapkričio dienomis prie padangų keitimo punktų nusidriekia automobilių eilės - Kelių eismo taisyklės draudžia nuo lapkričio 1-osios iki balandžio 10-osios važinėti vasarinėmis padangomis.

Sinoptikai žada, kad jau poryt sulauksime pirmojo sniego, taigi pats metas žvilgtelėti į savo ratus.

Šiemet vairuotojų laukia toks padangų pasirinkimas, kokio dar nėra buvę Lietuvos istorijoje. Rinką labiausiai sujudino žieminių padangų 27 naujienos. "Žvelgiant iš šalies, iš tikrųjų gali atrodyti, kad dar prieš Europos finansų krizę gamintojai patikėjo pasaulio ekonomikos atsigavimu ir nutarė vairuotojams pasiūlyti daugiau visiškai naujų padangų. Tačiau taip nėra. Ir tai, kad į Lietuvą vienu metu atkeliavo beveik trys dešimtys naujienų, tėra atsitiktinumas. Paprasčiausiai į Lietuvą atsivedėme naujų gamintojų, o jie mūsų vairuotojams siūlo padangas, kurios iki šiol pas mus nebuvo pardavinėjamos", - LŽ sakė garsus lenktynininkas Rokas Lipeikis, kurio įmonė "Egzotika", registruota Panevėžyje, siūlo šio sezono naujienų.

Prisiviliojo ir taivaniečius

Lietuviška "Egzotika" šįmet pradėjo atstovauti devintai pagal dydį pasaulyje Taivano padangų gamybos kompanijai "Maxxis", kurios produkcija prekiaujama daugiau nei 170 šalių. Ši kompanija labiausiai  garsėja visureigių bekelės padangomis, be kurių neapsieina nė vienos visureigių varžybos.

Lietuvoje visureigiams siūlomi trys padangų modeliai - minkšto mišinio, dygliuotos ir kieto mišinio. Dar trys modeliai skirti komerciniams automobiliams. Lengvosioms mašinoms, be žieminių ir dygliuotų, siūlomos universalios padangos.

Dar vienas naujas padangų gamintojos vardas Lietuvoje - "Petlas". Šio gamintojo produkcijos kokybę rodo ir faktas, kad Vokietijos krašto apsaugos ministerija ir Gynybinės pramonės sekretoriatas sertifikavo "Petlas" gaminti karinei ir aviacijos technikai skirtas padangas.

Lietuvos vairuotojams siūlomi du "Petlas" modeliai - lengviesiems automobiliams skirtas "Snoumaster W651" bei "Full Grip PT925" mikroautobusams ir lengviems krovininiams automobiliams.

Naujų modelių pasiūlė ir jau žinomi mūsų šalyje padangų gamintojai. Tarkim, šįmet galima rinktis du naujus lietuvių vairuotojų pamėgto "Roadston" padangų gamintojo modelius - minkšto mišinio "Winguard Ice" ir dygliuotas "Win-Spike". Pastarųjų išskirtinė ypatybė - nauja dyglių technologija, gerinanti trauką važiuojant sniegu bei ledu apdengtu keliu, o specializuota 12 eilių išdėstymo tvarka gerokai sumažina padangų riedėjimo triukšmą.

Iš vidutinės kainos segmento kaip vienas geriausių siūlomas naujas "Fireston" dygliuotų padangų modelis "Winterforce". Naujienų turi ir "Michelin", "Marangoni", "Dayton", kiti gamintojai.

Dygliuotos ar universalios?

Šiuo metu labai daug vairuotojų renkasi universalias padangas. Pirmiausia dėl to, kad tokias norminiai aktai leidžia naudoti ir žiemą, ir vasarą. Jei neturi pinigų įsigyti vasarinėms padangoms, gali važinėti universaliomis. Tuo tarpu dygliuotas padangas privalai pakeisti vėliausiai iki balandžio 10-osios, antraip nespėsi mokėti baudų.

Tačiau R.Lipeikis rekomenduoja Lietuvoje vairuotojams žiemą naudoti tik padangas su dygliais. Tokios padangos, verslininko įsitikinimu, vienintelės yra vertos būti vadinamos žieminėmis.

"Smarkiai klysta tie vairuotojai, kurie mano, kad dygliuotos padangos blogai sukimba su asfalto danga. Tokios padangos užtikrina net geresnį sukibimą negu minkšto mišinio žieminės padangos", - tvirtino R.Lipeikis.

Saugumo siekiantys mūsų šalies vairuotojai dažnai linkę rinktis minkšto mišinio žiemines padangas.

R.Lipeikis neprieštarauja: lietuviškos žiemos sąlygomis jos labiau tinka negu kieto mišinio padangos. Tik svarbu, kad jų protektoriaus gylis nebūtų mažesnis nei 3 milimetrų, nes toks reikalavimas įrašytas Kelių eismo taisyklėse. Bet kai kelyje yra daug sniego, nedygliuotos padangos nepadeda net ir esant pakankamam rašto gyliui - tokiu atveju jos nesukimba su kelio danga, tiesiog plaukia per sniego košę, dėl to automobilis tampa nevaldomas.

Kaip tvirtino pašnekovas, dygliuotos padangos dažnai tampa išsigelbėjimu, kai reikia per suplūktą sniegą užvažiuoti ant kalniuko esant plikledžiui ar lijundrai. Ypač tai aktualu vairuotojams, kurie gyvena užmiestyje, kolektyviniuose soduose. Todėl, anot R.Lipeikio, kuo daugiau automobilių, kurių vairuotojai važinėja dygliuotomis padangomis, tuo didesnis ir bendras eismo saugumas.

"Skandinavijoje apledėję keliai yra šiurkštinami. Mūsų užmiesčių keliuose man tik kartą Ignalinos rajone teko matyti tokį priedą prie traktoriaus - šis ledą ant kelio kapojo kvadratukais. O dygliai šiurkština ledą tiek miesto kelyje, tiek kiemuose, tuomet sukibimas su danga tampa geresnis ir tiems, kurie tais pačiais keliais važinėja nedygliuotomis padangomis", - sakė lenktynininkas.

Šykštus moka du kartus

R.Lipeikis nepataria žiemą taupyti saugumo sąskaita. Juo labiau naudotis restauruotomis arba kinų pagamintomis pigiausiomis padangomis. "Restauruotos ir nežinia kiek sveriančios padangos yra nesaugios, be to, jos pasižymi dideliu pasipriešinimu riedėjimui, - teigė R.Lipeikis. - Todėl žmogus, vietoj žinomo gamintojo padangų rinkdamasis restauruotas arba nežinomų gamintojų padangas, bet kuriuo atveju pralošia."

Tyrimais nustatyta, kad modernios ir lengvai riedančios garsaus gamintojo žieminės padangos, palyginti su nežinomų gamintojų naujomis sunkiai riedančiomis padangomis, leidžia sutaupyti iki 5 proc. degalų. Važinėjant restauruotomis padangomis degalų išeikvojama dar daugiau.

Pasak R.Lipeikio, didieji gamintojai į padangų gamybą daug investuoja, todėl geba sukurti daug lengvesnes ir turinčias ypač mažą pasipriešinimą riedėjimui padangas. Tai lemia ir didelę degalų ekonomiją. "Maži gamintojai didelių pinigų investuoti neišgali. Dažnai jie tik nukopijuoja gražų protektorių ir "kepa" pačias pigiausias padangas. O jos nuo gerų padangų skiriasi kaip diena nuo nakties. Šykštus pirkėjas visuomet sumoka du kartus", - aiškino R.Lipeikis.

Sezono padangų naujienos  

"Roadstonbe Winguard Ice"

Naujoji minkšto gumos mišinio "Roadstone" padanga "Winguard Ice" yra sukurta saugiai važinėti atšiauriausiomis žiemos sąlygomis ir pirmiausia skirta Skandinavijos šalių vairuotojams. Naujas protektoriaus piešinys išsiskiria keturiais plačiais išilginiais grioveliais, skirtais nepriekaištingai apsaugai nuo akvaplanavimo (slydimo šlapia danga, kai ratai praranda sukibimą su kelio danga - aut.) užtikrinti. Status padangos krašto blokelių kampas ir daugybė smulkių lomelių garantuoja saugų ir tvirtą vairavimą žiemos keliais. Lomelės ir standūs didesni krašto blokeliai - optimalus sukibimas važiuojant sniegu. Ryklių danties formos blokeliai ir tankus lomelių tinklas visame protektoriaus plote padeda užtikrinti saugų važiavimą ledu bei privažinėtu ir puriu sniegu.

"Roadstone Win-Spike"

Žieminės dygliuotos padangos lengviesiems automobiliams. "Roadstone Win-Spike" protektoriaus piešinys efektyviai išstumia vandenį, o padanga pasižymi minimaliu pasipriešinimu riedėjimui. Centrinė dyglių eilė užtikrina stabilumą, o Z pavidalo grioveliai padidina padangos patikimumą važiuojant per sniegą ar ledą.

Griovelių sistema leidžia efektyviai pašalinti vandenį, purų ir šlapią sniegą iš padangos, taip pat neleidžia "Roadstone Win-Spike" slysti ar akvaplanuoti. Tankios lomelės lemia puikų padangos sukibimą apledėjusiuose keliuose, o dvylikos eilių dyglių efektyvumas itin juntamas ledu apsidengusiame kelyje.

"Petlas SnowMaster W651"

Vidutinio kietumo gumos mišinio padangos, skirtos lengviesiems automobiliams. Platūs šoniniai grioveliai ir kraštiniai blokai padeda stabdant ant sniego ir ledo, o Z formos lomelės pagerina kontrolę ant sniego ir ledo. V formos protektoriaus raštas vidinėje pusėje gerai apsaugo nuo akvaplanavimo, mažina triukšmą ir gerina komfortą. Platūs padangos išilginiai ir šoniniai grioveliai pašalina vandenį ir padeda lengvai važiuoti, kai kelio danga šlapia, maksimaliai sumažina akvaplanavimo riziką. Mišinys su kvarcu leidžia gumai išlikti lanksčiai net esant itin žemai temperatūrai ir užtikrina geriausias stabdymo ir kontrolės ypatybes važiuojant per  sniegą ir ledą.

"Maxxis MA STL"

Pažangus šių lengviesiems automobiliams skirtų padangų gumos mišinys užtikrina vairavimo saugumą apledėjusiame kelyje. Pjūklo formos blokeliai ir ypač tankios lomelės gerina sukibimą važiuojant sniegu ir ledu. Moderni padangų konstrukcija lemia stabilumą ir ilgesnį naudojimo laiką. "Maxxis MA-STL" padangos rieda tyliai, o modernių technologijų ir šiuolaikinio dizaino protektorius užtikrina nepriekaištingą valdymą ir sukibimą visomis žiemos sąlygomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"