Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Pagrindiniame šalies greitkelyje skelbiama ypatingoji padėtis

 
2017 07 12 15:14
Artimiausią mėnesį Vilniaus-Kauno greitkelyje laukiama tikro pragaro.   
Artimiausią mėnesį Vilniaus-Kauno greitkelyje laukiama tikro pragaro.    Alinos Ožič nuotrauka

Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) uždarymas dėl remonto liepos 14-osios vakarą taps tikru galvos skausmu policininkams ir kelininkams, prižiūrintiems pagrindinės šalies automagistralės A1 Vilnius-Klaipėda dalį nuo sostinės iki Kauno. Spėjama, kad į šio miesto Karmėlavos oro uostą perkėlus skrydžius iš TVOU, automobilių judėjimas tarp Vilniaus ir Kauno dramatiškai padidės.

Antradienį valstybės įmonės „Automagistralė“, prižiūrinčios greitkelį A1, konferencijų salėje vyko darbo susitikimas būsimiems iššūkiams ir jų sprendimo būdams aptarti. Pasitarime dalyvavo Vilniaus ir Kauno apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų, taip pat „Automagistralės“ vadovai.

Pasak Mindaugo Rinkevičiaus, l. e. VĮ „Automagistralė“ generalinio direktoriaus pareigas, kad nestrigtų eismas judriausioje pagrindinės šalies automagistralės dalyje, prireiks ne tik kelininkų, policijos, bet ir pačių vairuotojų pastangų.

„Šiandien įvykus net palyginti mažai avarijai, kai uždaroma tik viena iš keturių eismo juostų, iškart nusidriekia 3–5 kilometrų automobilių kolona. Jei vairuotojai laukia atvykstant policijos arba ilgai pildo deklaracijas, spūstyje gali tekti praleisti ne vieną valandą. Uždarius TVOU smarkiai pagausės iš Vilniaus ir atgal vykstančių lėktuvų keleivių, todėl grūstys dar labiau padidės, užtruks ir laukimas jose, ypač piko valandomis, šeštadieniais ir sekmadieniais. Padedant policijai turime padaryti viską, kad svarbiausias šalies greitkelis ateinantį mėnesį nepanirtų į chaosą“, – kalbėjo „Automagistralės“ vadovas.

Sukūrė mobiliąsias brigadas

M. Rinkevičius teigė, jog kelininkai ateinantį mėnesį, kitaip tariant, iki rugpjūčio 18 dienos, Vilniaus-Kauno greitkelyje nepradės naujų darbų, nebus ribojamas ir eismas. Vietose, kuriose jau vyksta remontas, ištisą parą bus laisvos ne mažiau kaip dvi juostos, Grigiškėse – taip pat.

Kad į nenumatytus įvykius ar nelaimes būtų reaguojama kuo operatyviau, automagistralės A1 dalį nuo Vilniaus iki Kauno ketinama padalyti į tris mažesnius ruožus. VĮ „Automagistralė“ padalinys Vievio meistrija prižiūrės kelio dalį nuo 10 iki 70 kilometro, Raseinių kelių tarnyba – nuo 75 iki 90 kilometro, arba Biruliškių sankryžos, ir nuo 90 iki 129 kilometro (Kėdainių rajono ribos). Kiekvienam ruožui bus skirtas mobiliojo telefono numeris – jais informacija apie padėtį kelyje keisis kelininkai ir policininkai.

„Birželio 16 dieną „Automagistralės“ generalinis direktorius išleido įsakymą, kuriuo vadovaujantis yra sudarytos budinčios mobilios kelininkų brigados, patvirtinti budėjimo grafikai. Grupių vadovams bus operatyviai perduodama informacija apie kelyje atsiradusias kliūtis, keliančias pavojų eismui. Vadovai privalės nedelsdami organizuoti darbą, kad jos kuo greičiau būtų pašalintos“, – aiškino M. Rinkevičius.

Jis vylėsi, jog kelininkams palaikyti sklandų eismą Vilniaus-Kauno greitkelyje efektyviai padės policija ir patys vairuotojai.

„Pirmiausia iš eismo dalyvių tikimės sulaukti operatyvios informacijos apie incidentus kelyje. Ją vairuotojai galės pranešti telefonu 112, o eismoinfo.lt tarnyba prie Lietuvos automobilių kelių direkcijos perduos jau kitiems greitkeliu Vilnius-Kaunas važiuojantiems žmonėms“, – pasakojo „Automagistralės“ vadovas.

Galvosūkis dėl vilkikų

Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Viešosios tvarkos valdybos viršininkas Dainius Daukantas ragino sostinės vairuotojus pasirūpinti kelione į Karmėlavą iš anksto, o ne tada, kai iki skrydžio liks tik tiek laiko, kiek jo reikia Kauno oro uostui pasiekti. „Siūlyčiau atsiversti tą patį eismoinfo.lt puslapį ir pasižiūrėti, kokia gali būti padėtis greitkelyje keliaujant į Karmėlavą. Gal greičiau būtų važiuoti per Ukmergę – per šį miestą irgi lengva pasiekti Kauną?“ – retoriškai klausė pareigūnas.

Kelininkai ateinantį mėnesį, kitaip tariant, iki rugpjūčio 18 dienos, Vilniaus-Kauno greitkelyje nepradės naujų darbų, nebus ir eismo ribojimų.

VĮ „Automagistralė“ laikinai generalinio direktoriaus pareigas einantis M. Rinkevičius atkreipė dėmesį, kad yra numatytos trys apylankos palei Vilniaus-Kauno greitkelį, jeigu jame nutiktų kas nors netikėta. Vienas aplinkkelis driekiasi nuo Vievio iki Elektrėnų, kitas – nuo Elektrėnų iki Kaugonių, trečias – nuo Kaišiadorių iki Rumšiškių. „Žinoma, jei pagrindiniame kelyje atsitiks kas nors nenumatyta, nereikėtų tikėtis, kad visais atvejais padės apylankos. Jose irgi gali susidaryti spūstys. Todėl ypatingu atveju vairuotojams patarčiau susiplanuoti atsarginį maršrutą, galbūt – net per Prienus. Svarbiausia, kad važiuodami juo žmonės nepavėluotų į lėktuvą“, – pabrėžė kelininkas.

Per pasitarimą buvo svarstoma, ką daryti dėl sunkvežimių, kurių vairuotojai dažnai keliuose lenktyniauja, kartais net užima iškart dvi eismo juostas, o įvykus avarijai gali ilgam aklinai uždaryti kelią. Vienas policijos atstovas net siūlė vilkikų srautus nukreipti per Panevėžį. Tačiau susirinkimo dalyviams artimesnė pasirodė Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos kelių patrulių kuopos vado Ramūno Kemzūros mintis paprasčiausiai paprašyti sunkvežimių vairuotojų judėti vien pirmąja greitkelio juosta, kad netrukdytų greičiau riedančioms transporto priemonėms.

„Taip pat galbūt vertėtų paprašyti vežėjų suplanuoti savo keliones Vilniaus-Kauno greitkeliu taip, kad nereikėtų važiuoti piko valandomis, o krovinius gabenti, pavyzdžiui, naktį, kai kelias bus laisvesnis“, – svarstė R. Kemzūra.

M. Rinkevičius savo ruožtu ragino visus be išimties vairuotojus ekstremaliomis eismo sąlygomis greitkelyje laikytis saugaus atstumo, neviršyti leistino greičio, nes kiekviena net mažiausia avarija gali sukelti niekam nenaudingą chaosą kelyje.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"