TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Painūs dvejopi draudimo standartai

2009 07 01 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Automobiliai identiški, bet draudimo sąlygos - visiškai skirtingos? Tai stebina amerikinių transporto priemonių savininkus, o paini ir nevienoda draudimo įmokų skaičiavimo sistema padeda dar daugiau klaustukų.

LŽ skaitytojas Tomas pasakojo, kad norėdamas kasko draudimu apdrausti iš JAV įvežtą automobilį pateko į aklavietę. Dėl jam nesuprantamų priežasčių įvairios draudimo bendrovės nesutikdavo apdrausti apynaujo 5 klasės BMW arba savininkui pateikdavo brangiai kainuojančius pasiūlymus, kurie gerokai skirdavosi nuo skirtų mašinoms iš Vakarų Europos. "Mano mašina lygiai tokia pati, kaip ir kitos, gamintos Europoje, todėl nesuprantu, kodėl niekas nenori jos drausti arba prašo kur kas didesnių įmokų nei už tokių pat automobilių, tik atvežtų iš Vokietijos, draudimą", - piktinosi skaitytojas. LŽ kalbinti trijų krašto draudimo bendrovių atstovai patvirtino, kad draudžiant automobilį iš JAV tikrai kyla tam tikrų keblumų.

Rinkos vingrybės.

Bendrovės "Ergo Lietuva" Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius tvirtino, kad jo atstovaujamoje bendrovėje nėra svarbu, iš kur automobilis įvežtas, nes apskaičiuojant įmokos sumą yra vertinama tik ankstesnė tokių automobilių patirta žala, tačiau patvirtino, kad įmonės, nustatančios įmokas pagal procentinę mašinos vertę, patenka į keblią padėtį. Automobiliai iš JAV dažnai atvežami prastos būklės, todėl jų deklaruojama rinkos vertė yra mažesnė nei europinių modelių. Todėl, skaičiuojant įmokos dydį pagal kainą rinkoje, amerikiniams modeliams priskiriama mažesnė įmoka nei identiškoms mašinoms, pagamintoms Europoje. Dėl šios priežasties draudimo bendrovės gali atsisakyti drausti transporto priemones iš JAV, nes realios remonto išlaidos nesiskiria nuo europinių.

Bendrovės "BTA draudimas" Transporto draudimo departamento vadovas Marius Riauba pripažino, kad jo atstovaujama bendrovė yra ne kartą atsisakiusi apdrausti automobilį iš JAV. "Vienas atvejis buvo visai neseniai - atsisakėme drausti iš JAV atvežtą automobilį, nes jis akivaizdžiai anksčiau buvo daužtas. Tokios mašinos reali vertė yra keliskart mažesnė už tokių modelių kainą rinkoje", - aiškino jis.

"PZU Lietuva" Produktų ir rizikos valdymo departamento direktoriaus pavaduotojas Mangirdas Skačkauskas taip pat patvirtino, kad mašinoms iš JAV yra taikomos kitokios sąlygos. "Draudimo kainai tai įtakos neturi, draudžiame ir europinius, ir iš JAV įvežtus automobilius, tačiau automobilius, importuotus iš JAV, įvertiname gerokai pigiau", - neslėpė specialistas.

Skaičiavimo skirtumai

Nesvarbu, kokia mašinos kilmė, dėl kiekvienoje bendrovėje taikomos savitos įmokų apskaičiavimo sistemos kasko kaina tam pačiam modeliui gali skirtis net keliasdešimt procentų. "Šiuo metu draudikai taiko procentinę apskaičiavimo sistemą - apskaičiuoja tam tikrą procentinę automobilio rinkos vertės dalį ir sako, kad tai yra įmoka. Vakarų šalyse įmoka yra skaičiuojama pagal markės ir modelio principą - apskaičiuojama ne dalis naujo automobilio vertės, bet tai, kokio dydžio žalą vidutiniškai patiria tam tikro modelio mašinos", - dėstė R.Pocius. Pagal šį principą apskaičiuotos įmokos vairuotojams gali būti netikėtai mažos arba didelės, nes automobilio rinkos vertė neturi didelės įtakos - svarbiausia yra ankstesnė bendrovės patirtis kompensuojant žalą konkretaus modelio savininkams. Taip pat yra atsižvelgiama ir į mašinos pagaminimo metus, paskirtį, variklio dydį, galią, degalų rūšį, vairuotojo patirtį, o ypač į modelio remonto kainas dirbtuvėse. "Jei norint pakeisti lemputę reikia išardyti pusę automobilio, bus brangiau, negu tą patį padaryti per dvi minutes", - komentavo R.Pocius. Jo teigimu, pritaikius draudimo įmokos skaičiavimo sistemą pagal markę ir modelį, daugumai vairuotojų kasko atpigs, nors bus ir tokių, kuriems jis pabrangs. Tačiau specialistas negalėjo prognozuoti, kokio gamintojo ar kokių charakteristikų automobiliams draudimo įmoka galėtų labiausiai pasikeisti.

Pigu - ne visada taupu

Bendrovės "BTA draudimas" Transporto draudimo departamento vadovas M.Riauba patvirtino, kad nėra vienos sistemos, kuria vadovaudamosi dirbtų visos draudimo bendrovės. Tačiau, specialisto manymu, tai nėra blogai, nes kiekviena įmonė, remdamasi savo patirtimi, pasirenka, kaip apskaičiuoti draudimo įmoką, kad surinktų lėšų užtektų žaloms padengti. M.Riauba tvirtino, kad suprastėjus ekonominei situacijai šiek tiek sumažėjo besidraudžiančiųjų kasko, nors šis sumažėjimas nėra didelis - apie 10 procentų. Jo teigimu, dėl šios priežasties, taip pat remonto darbų pigimo šiek tiek sumažėjo ir draudimo įmokų dydžiai, tačiau kai kurie rinkos dalyviai sumažino kasko kainas net 30-40 procentų. Specialistas perspėjo, kad rinktis draudimo įmonę vien tik pagal jos siūlomą kainą yra labai rizikinga, nes pigesnį draudimą siūlanti bendrovė surenka mažiau lėšų, taigi įvykus nelaimingam atsitikimui ji gali įvertinti žalą mažesne verte nei reali arba apskritai išsisukti nuo žalos kompensavimo.

Visų trijų draudimo bendrovių atstovai LŽ patvirtino, kad šiuo metu yra pastebimas vidutinis žalos dydžio mažėjimas, nes remonto dirbtuvės sumažino kainas, o draudėjai dažnai pageidauja išmokų grynaisiais ir derasi su meistrais patys arba smulkesnės žalos atveju automobilio apskritai neremontuoja. M.Skačkauskas atskleidė, kad net apie 70 proc. "PZU Lietuva" klientų pageidauja išmokų pinigais, o ne mašinos remonto draudimo bendrovės sąskaita.

Kasko su žvaigždute

Įvairias akcijas, nuolaidas ar specialias sąlygas siūlančios draudimo bendrovės nusitaikė ir į senesnių automobilių savininkus, kurie retai skiria lėšų savo mašinos apsaugai. R.Pociaus teigimu, nors kasko yra draudžiami iki 15 metų senumo automobiliai, vos vienas kitas klientas nori apdrausti senesnę nei 12 metų transporto priemonę. Todėl drausmingiems ne itin brangių automobilių savininkams buvo pristatytas dalinis kasko su viena esmine sąlyga - jis galioja visais atvejais, išskyrus autoavariją. "Jei pats vairuotojas atsitrenkia į stulpą, tada išmoka nemokama, o tokiais atvejais kaip apgadinimas dėl krušos, apibraižymai aikštelėje, vagystė iš automobilio apsauga galioja", - aiškino jis. Pasak specialisto, šis draudimas, atsižvelgiant į automobilio charakteristikas, yra apie 40 proc. pigesnis už įprastą kasko, tačiau juo susidomėjusieji turi objektyviai įvertinti savo galimybes. Statistika liudija vairuotojų nenaudai - net apie 70 proc. įprasto kasko išmokų yra skiriama autoavarijose patirtai žalai kompensuoti, todėl dalinis kasko draudimas yra naudingas tik patyrusiems, atsargiems ir pasitikintiems savo įgūdžiais vairuotojams. Anot R.Pociaus, šią draudimo rūšį dažniau renkasi senesnių automobilių savininkai, nes jų patiriama žala eismo įvykio metu nėra itin didelė, be to, naujų mašinų vairuotojai dažnai yra labiau pasiturintys ir gali sau leisti klasikinį kasko.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"