TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pakaitinis automobilis - ne tik dėl malonumo

2013 04 09 6:00
Kasko apsidraudę vairuotojai tikisi, kad įvykus nelaimei gaus pakaitinį automobilį, bet tokia paslauga priklauso ne visada. / Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Palikus nuosavą mašiną servise labai patogu namo grįžti ne autobusu, todėl daugelis mielai pasinaudoja serviso ar draudimo bendrovės pasiūlytu pakaitiniu automobiliu. Tačiau kartais už jį tenka susimokėti.

Pakaitinį automobilį galima gauti draudimo bendrovės sąskaita patekus į avariją arba remontuojant sugedusią mašiną servise. Atsižvelgdamos į tai, kokia darbų apimtis, dirbtuvės dažniausiai duoda automobilį nemokamai, o kai kurios pasiūlo jį išnuomoti šiek tiek pigiau negu įprastuose nuomos biuruose. Draudikai, visuomet skiriantys pakaitinę mašiną už dyką, minėjo vien didėjančią paklausą. Tačiau servisų atstovai pabrėžė, kad norai labai priklauso nuo pinigų.

Tikisi iš draudikų

Pakaitinis automobilis nemokamai dažniausiai suteikiamas kasko draudimu apsidraudusiems vairuotojams. LŽ kalbinti draudimo bendrovių atstovai patikino, kad vairuotojai šią paslaugą laiko dideliu pranašumu ir vis mieliau ja naudojasi. Kaip tvirtino "ERGO Insurance" Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo skyriaus Lietuvoje vadovas Rimvydas Pocius, vairuotojams pakaitinis automobilis jau atrodo savaime suprantamas dalykas. Ši paslauga įtraukiama į maždaug 70 proc. kasko draudimo sutarčių. "Jei po draudžiamojo įvykio klientui tenka palikti mašiną servise ilgiau negu parai, "Ergo" savo lėšomis išnuomoja jam kompaktinės klasės ne senesnį kaip 5 metų automobilį", - aiškino R.Pocius. Jis ir pridūrė, kad pakaitinių automobilių žmonėms paprastai prireikia savaitei.

Draudimo bendrovės "If" Rinkodaros departamento vadovė Orijana Mašalė teigė, jog neretai vairuotojai turi pageidavimų dėl pavarų dėžės, automobilio dydžio ir tipo. Ji atkreipė dėmesį, kad turintieji šeimą pageidauja gauti didesnę mašiną, bet pakaitinis automobilis gali būti tik vidutinės klasės.

Aplamdžiusieji automobilį per avariją, sukeltą asmens, apsidraudusio vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu, taip pat gali prašyti kitos mašinos, bet tokiu atveju ją gauti ne taip paprasta. Tuomet žmogui tenka įrodyti, kad negalėdamas naudotis savo mašina patiria apčiuopiamų nuostolių ir kad kita transporto priemonė jam būtina darbui atlikti.

Kartais primoka, kartais neima už dyką

Pakaitinį automobilį galima gauti ne vien iš draudimo bendrovės. Tokią paslaugą jau ima siūlyti ir vis daugiau servisų. Tiesa, dažnas jų skirtas labiau pasiturintiems vairuotojams. Bet servise kitas automobilis ne visada suteikiamas nemokamai.

"Toyota" ir "Lexus" atstovybės "Mototoja" rinkodaros ir komunikacijos vadovė Ingrida Bertašiūtė sakė, kad pastebimai daugėja norinčiųjų pasinaudoti pakaitiniu automobiliu, todėl bendrovės turimų keturių mašinų pradeda nebeužtekti. Anot jos, žmonės jau sunkiai įsivaizduoja, kaip galėtų išsiversti be automobilio, ir paprastai nori gauti tokį patį modelį, kokiu atvažiavo į servisą. Įmonė, atsižvelgdama į remonto darbus ir kitus susitarimus, ne visada pakaitinį automobilį skiria nemokamai. Pašnekovė neslėpė, kad norinčiųjų gauti mašiną lieka gerokai mažiau, kai už jos naudojimąsi tenka susimokėti. "Tiems, kurie daugiau dirba ir uždirba, sumokėti už automobilį nėra toks didelis nuostolis, kaip tuščiai praleisti porą valandų", - kalbėjo I.Bertašiūtė.

Serviso "Autovisata" direktorius Vygantas Gasiūnas patvirtino jaučiantis klientų susidomėjimą pakaitiniais automobiliais. Tačiau, pasak jo, netrūksta ir tokių žmonių, kurie atsisako kitos mašinos, net jei ši siūloma nemokamai. Šiuo klausimu vairuotojai pasidalija į dvi apylyges stovyklas. "Tikrai ne visi naudojasi pakaitiniu automobiliu, nors ir siūlome jį už dyką. Kai kurie patys turi antrą automobilį, kiti nenori važinėti svetima mašina", - pasakojo "Autovisatos" direktorius. V.Gasiūnas minėjo atvejus, kai klientai pageidavo automobilio, turinčio automatinę pavarų dėžę, bet tokio laisvo nebuvo, tad neėmė mašinos išvis. Kitas vairuotojas, sudaužęs naują prabangų automobilį, atsisakė sėsti į prastesnę transporto priemonę.

Konkurencijos įrankis

Klientai taip pat kelia pageidavimų dėl mašinos dydžio, laidos metų ar net markės, tačiau ne visus norus įmanoma išpildyti. Vis dėlto nemažai vairuotojų mielai naudojasi galimybe nemokamai pasivažinėti kitu automobiliu ir net atsižvelgia į tai rinkdamiesi remonto dirbtuves, kurioms ketina patikėti savo mašiną. Tai labiausiai išryškėja, kai draudimo bendrovės pasiūlo žmogui, nukentėjusiam nuo civilinę atsakomybę apsidraudusio vairuotojo, sąrašą remonto įmonių. Pasak V.Gasiūno, peržiūrėję draudikų pateiktą sąrašą, klientai neretai pasirenka tą servisą, kuris suteikia nemokamą pakaitinį automobilį.

"Kemi" servisų tinklo direktorius Žygimantas Tubutis taip pat minėjo, kad vairuotojus domina pakaitinės mašinos, bet tik tol, kol paprašoma už jas susimokėti. Pasak pašnekovo, prieš keletą metų "Kemi" bandė siūlyti klientams tokius automobilius, tačiau prabilus apie mokestį jų susidomėjimas kaipmat išgaruodavo. Ž.Tubučio manymu, kol kas Lietuvoje pakaitiniai automobiliai realiai reikalingi vienetams, o daugeliui tokia paslauga - tik malonus priedas.

Faktai

Paprastai sakoma, kad kasko apsidraudę vairuotojai įvykus nelaimei gali gauti pakaitinį automobilį, bet tai ne visai tiesa. Labai svarbu atkreipti dėmesį, kokias pakaitinio automobilio sąlygas siūlo kiekviena draudimo bendrovė, nes vienodų taisyklių nėra. Paprastai ribojamas naudojimosi kita mašina laikas. Jis svyruoja nuo 3 parų BTA iki 14 parų su papildoma sąlyga "Lietuvos draudime". Daugelyje bendrovių ribojama ir išlaidų suma. Kai kuriose įmonėse nustatyta tiksli būtent šios paslaugos išlaidų suma. Pavyzdžiui, "Ergo" numato maksimalią 1000 litų, o "Seesam" - 2,5 tūkst. litų sumą visam laikotarpiui. Tačiau daugeliu atvejų pakaitiniam automobiliui skirtos išlaidos turi tilpti į bendrą techninės pagalbos kelyje išlaidų draudimo sumą. Ji svyruoja nuo 2,5 tūkst. litų ("Compensa") iki 5 tūkst. litų ("Seesam") Lietuvoje ir nuo 1,7 tūkst. litų (BTA, "Lietuvos draudimas") iki 8 tūkst. litų ("If") užsienyje.

Kai kuriose įmonėse bendrų išlaidų ribų nėra, jos taikomos kiekvienai paslaugai atskirai, todėl vairuotojams, kurie renkasi kasko draudimą, reikia labai atidžiai tikrinti, kas priklausytų nelaimės atveju.

Draudimo brokerių bendrovės "Edrauda" vadovas Dainius Alkinas pabrėžė, kad pakaitinio automobilio paslauga paprastai įeina į techninės pagalbos kelyje išlaidų draudimą, bet jis ne visada įtraukiamas į kasko. Pasak pašnekovo, kasko draudimo sąlygos, įskaitant ir pakaitinio automobilio siūlymą, skiriasi. Tai priklauso ne tik nuo draudimo bendrovės, bet ir nuo įvairių jos siūlomų paslaugų paketų. Taigi gali būti, kad vairuotojas, net ir turėdamas kasko draudimą, po avarijos negautų kitos mašinos. "Renkantis kasko papildomos paslaugos būna ganėtinai išskaidytos. Draudimo bendrovės neturi pakaitinių automobilių, jos tik sudaro sutartis su kitomis įmonėmis. Todėl paslaugų pasiūlymai priklauso nuo to, ką kiekviena iš jų yra sutarusi", - aiškino D.Alkinas. Tačiau kaip paprasčiausią pasirinkimo kriterijų bendrovės vadovas įvardijo kainą - nuo jos kone tiesiogiai priklauso paslaugų gausa.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"