TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Parduoti automobilį galima per kelias akimirkas

2013 12 03 6:00
Eksperimentui pasirinkome prieš penkiolika metų pagamintą keturių durų "Volkswagen Polo“ modelį. LŽ archyvo nuotrauka

Lietuviai – autoverslininkų tauta. Daugelis turime giminių, kaimynų ar pažįstamų, kurie verčiasi prekyba automobiliais ar jų dalimis, atgabena juos iš Vakarų, remontuoja, perparduoda. Dabar ši veikla persikelia į internetą ir didina tempą.

Didžiuoju prekybos automobiliais kanalu pastaraisiais metais yra tapę specializuoti interneto portalai, kuriuose, kaip įsitikinome, mašiną galima parduoti vos pasirodžius skelbimui - tiek važiuojantį, tiek ir paskutinį atodūsį išleidusį automobilį.

Interneto svetainė automobiliu-pirkimas.lt norintiesiems lengvai ir greitai parduoti automobilį siūlo užpildyti specialią anketą - nurodžius automobilio ir savo kontaktinius duomenis, žinia apie transporto priemonę iškart nukeliauja keliolikai šioje sistemoje registruotų supirkėjų.

Ar veiksmingas toks būdas parduoti automobilį? Ar supirkėjų siūloma kaina tiktų tik norint kuo greičiau atsikratyti seno kledaro? O gal tokiu pardavimo kanalu gali pasinaudoti ir naujesnį automobilį ketinantis parduoti jo šeimininkas?

Populiariausi Lietuvoje 11-15 metų senumo automobiliai, tad eksperimentui pasirinkome prieš penkiolika metų pagamintą keturių durų „Volkswagen Polo“ modelį su 1,4 l darbinio tūrio benzinu varomu varikliu ir automatine pavarų dėže. Įdomumo dėlei galime atskleisti, kad automobilio savininkas kituose interneto portaluose už šią mašiną pageidauja 2000 litų - tokia maždaug ir jo kaina rinkoje. Svetainės anketoje taip pat nurodėme, kad šio „automobilio techninės apžiūros talonas galioja iki 2014 metų sausio, transporto priemonė neapdrausta". Pageidaujamos kainos nenurodėme - norėjome sužinoti, kiek pasiūlys supirkėjai.

Pasiūlymai užplūdo žaibiškai

Vos paskelbę duomenis svetainėje, netrukome sulaukti pirmųjų skambučių - jie pasipylė po trijų sekundžių, nuspaudus „siųsti". Per keliolika sekundžių nurodytu telefono numeriu dėl mašinos pabandė susisiekti penki automobilių supirkėjai. Pirmasis skambinęs supirkėjas pasidomėjo, ar automobilis važiuojantis, ir už „Polo“ pažadėjo 1000 litų. „Daugiau už šią mašiną negausite, nes ji jau sena. Bet už keturių durų modelį tūkstantį litų galime sumokėti tikrai. Techninė apžiūra - į pabaigą, jei remontuosime, teks ją atlikti iš naujo. Na, reikia dar vietoje pažiūrėti, jei labai gerai atrodys, gal galėčiau iki 1200 litų mokėti“, - pasiūlymą pateikė automobilių supirkėjas.

Pasidomėjus, ar galėsime pirkimo-pardavimo sutartį sudaryti oficialiai, vyriškis patvirtino, kad nelegalių sandorių jis nesudaro - su žmonėmis, iš kurių įsigyja mašinas, visada pasirašo sutartį. Bandėme provokuoti pardavėją: ar už neoficialų sandorį, jo neregistruojant, jis nepateiktų finansiškai patrauklesnio pasiūlymo. Juk daugeliui tikriausiai teko girdėti apie nelegaliai veikiančius supirkėjus, kurie įsigytų automobilių neregistruoja, juos dalimis išrenka arba į Rytų šalis išveža, o kartais jais net ir nusikaltimai padaromi. Antai prieš kelias savaites Maskvos centre įvykdę apiplėšimą nusikaltėliai paspruko „Opel“ markės automobiliu su lietuviškais numeriais.

Mūsų provokuojantis klausimas supirkėją trumpam pralinksmino: „Gerai, kad domitės, nes per dieną ne kartą panašių klausimų išgirstu. Tačiau rimti supirkėjai visada pasirašo pirkimo-pardavimo sutartis. O jei automobilis nevažiuojantis, išduodame jo sunaikinimą patvirtinančią pažymą. Be sutarties man jūsų automobilis nereikalingas. Gal kokie sukčiai, kurie degalinėse vagia degalus, ir galėtų be sutarties sumokėti daugiau. Tačiau patikėkite, vėliau degalų privogs penkiagubai daugiau, nei ta mašina verta. O jei policija susidomės, tai kaltas jūs liksite, ne kas kitas. Pardavimą įrodantys dokumentai – jūsų pagrindinis koziris“, - pabrėžė šis automobilių supirkėjas.

Dirba legaliai

Kiti skambinę interesantai už „Polo“ siūlė nuo 800 iki 1200 litų. Automobilį jie norėjo apžiūrėti kuo greičiau, siūlėsi atvažiuoti bet kada – net naktį. Nejaugi „Volkswagen Polo“ modelis toks populiarus?

„Matau, kad jūs anketoje nenurodėte mašinos kainos, tad visiems labai įdomu. Jei būtumėte parašę, kad norite 2000 litų, niekas nebūtų skambinęs, - neslėpė kitas supirkėjas. – Aš jūsų automobilį perku, iškart sumokėsiu be derybų 800 litų. Tiek jis vertas, nes jei norėsiu jį kam parduoti, dar turėsiu suremontuoti. O gal ir dalimis išardysiu, reikės pagalvoti. Pamatysite, apžiūrėję mašiną, 800 litų siūlys ir kiti, tik telefonu daugiau siūlo, nes nori pirmi ją paimti. Aš siūlau konkrečiai, nemėgstu ilgų derybų“, - bandė įtikinti interesantas.

Jo siūloma kaina buvo mažiausia iš keturių pirmųjų į skelbimą atsiliepusių supirkėjų. Tačiau, kaip ir visi kiti, supirkėjas sandorį pasiūlė įforminti oficialiai. Anot jo, tie laikai, kai automobiliais prekiaudavo „kas tik norėjo ir kaip norėjo“, jau praeityje. Skambinę supirkėjai dažniausiai domėjosi, ar automobilis važiuojantis, ar veikia pavarų dėžė, ar nesupuvęs mašinos kėbulas, ar nesudužęs priekinis stiklas. Jei automobilis nevažiuojantis, siūlė išrašyti sunaikinimą liudijančią utilizacijos licenciją turinčios įmonės pažymą. Jei ji važiuojanti, mašiną supirkėjas įsigyja kaip fizinis asmuo.

Pasitaiko ir apynaujų mašinų

Skelbimų svetainę automobiliu-supirkimas.lt prieš metus įkūręs kaunietis Tadas Dabulskis LŽ teigė, kad šiuo metu svetainėje užpildomas parduodamų mašinų anketas gauna keliolika visoje Lietuvoje veikiančių automobilių supirkėjų. Jie moka svetainės kūrėjui už reklamą ir gaunamą informaciją apie parduodamas mašinas. „Stengiamės atrinkti patikimiausius supirkėjus, kurie veikia legaliai, siūlo geresnes kainas ir iš tiesų aktyviai superka automobilius, o ne vien skambinėja. Didesnė dalis svetainės lankytojų parduoti pateikiamų automobilių yra senesni nei dešimties metų, dažnai jau nebevažiuojantys. Tačiau pasitaiko net apynaujų mašinų. Sakyčiau, iki 5 metų automobiliai sudaro iki trečdalio pasiūlymų. Į naujesnes mašinas besižvalgantys supirkėjai siūlo apie 80 proc. rinkos kainos“, - paaiškino T.Dabulskis.

Už nebevažiuojančius senus automobilius juos dalims ir metalo laužui perkantys verslautojai moka kur kas mažiau. Maksimali kaina – 400-500 litų. Pasak T.Dabulskio, svetainė padeda žmonėms, neturintiems laiko ir noro ilgai pardavinėti automobilį arba pageidaujantiems atsikratyti nevažiuojančios senienos, kuri tik užima vietą kieme ar garaže.

Parduoti neužtrunka

Tiesa, kaip teigia didžiausio šalyje automobilių skelbimo portalo autoplius.lt vadovas Viktoras Daukšas, populiariausių markių automobiliai yra graibstomi, o parduoti mašiną už neišpūstą, rinkos kainą dažnai pavyksta jei ne per pusdienį, tai bent per keletą dienų. „Prekyba automobiliais lietuviams yra įaugusi į kraują. Juk nuo pat šalies nepriklausomybės atkūrimo tai yra viena pagrindinių verslo šakų. Tiek šiame versle besisukančių žmonių nerasite nei Latvijoje, nei Estijoje. Prekybos automobiliais rinka Lietuvoje yra pati aktyviausia. Šiuo metu savo svetainėje jau pateikiame ne tik lietuviškus skelbimus - įtraukėme ir kitas dvi Baltijos šalis. Juk latviams atvažiuoti į Vilnių įsigyti mašinos – tas pats, kas vilniečiams nuvykti iki pajūrio“, - teigė V.Daukšas.

Geidžiamiausi šiuo metu – maždaug dešimties metų senumo automobiliai, kurie dar nėra nuvažinėti, o jų kaina daugeliui pirkėjų prieinama. Vis dar daugiau nei pusę Lietuvos automobilių parko, kaip ir skelbimų interneto svetainėse, sudaro senesnės nei dešimties metų mašinos.

„Šiuo metu visa prekyba automobiliais iš esmės yra persikėlusi į internetą, nes tai efektyviausias būdas parduoti transporto priemonę ar rasti pirkti kitą. Mašinų turgūs vis dar dirba, tačiau pagrindinė jų auditorija – automobilius eksportui perkantys baltarusiai, kazachai, kirgizai. Užsukęs į interneto skelbimų portalą žmogus per minutę gali pamatyti visą geidžiamo automobilio markės ir modelio pasiūlą. Nepalyginama su tuo, kas yra vaikščioti po turgų tarp penkių tūkstančių automobilių ir bandyti rasti sau tinkamą modelį, kurio galbūt visame turguje yra tik keli variantai“, - palygino V.Daukšas.

Pasak pašnekovo, automobilių supirkėjai gali tapti planu B tiems, kuriems įdėjus skelbimą transporto priemonės nepavyksta ilgai parduoti. Tik čia galioja elementarūs rinkos dėsniai: automobilių supirkėjas visada pasiūlys mažesnę kainą. V.Daukšas taip pat patarė neparduoti mašinos pirmam paskambinusiam žmogui, juk nieko nekainuoja išklausyti ir kitus pasiūlymus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"