TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Parodoje – Klaipėdos uosto plėtros veidrodis

2014 05 14 6:00
Iš Klaipėdos atvežti laivų maketai Seime vykstančioje parodoje - ypatingos traukos eksponatai. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

„Tai, ką jūs matote nuotraukose, buvo fotografuota vos prieš metus, tačiau kai kurios uosto vietos jau neatpažįstamai pasikeitusios“, - vakar Seime atidarant parodą „Lietuvos transporto širdies – Klaipėdos uosto raida“ sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Paroda vakar atidaryta Vilniuje, Seimo I rūmuose, Parlamento galerijoje. Iš trijų Seimo pastatų šie rūmai yra vieninteliai, kuriuose per 24 metus po Nepriklausomybės atkūrimo nebuvo keistas nei interjeras, nei baldai. Todėl čia eksponuojamos Klaipėdos jūrų uosto nuotraukos (diptikai), liudijančios sparčią Lietuvos jūros vartų plėtrą, atrodo dar įspūdingiau, autentiškiau.

Į parodą „Lietuvos transporto širdies – Klaipėdos uosto raida“ atgabenta ir keliolika įspūdingų laivų maketų. Gegužės 13-ąją vykusiame ekspozicijos atidaryme, be KVJUD vadovų, dalyvavo susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, ankstesnis direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas, Seimo vadovybės atstovai, uosto krovos kompanijų bei uoste veikiančių asociacijų vadovai. „Šios parodos tikslas – žinia apie Klaipėdos uostą, jo reikšmę visai šaliai pasidalyti kaip galima plačiau“, - sakė A.Vaitkus.

Laukiama milijardinių investicijų

Atidarydamas parodą susisiekimo ministras R.Sinkevičius tvirtino, kad tai „išskirtinis atvejis, kai svarbiausio Lietuvos transporto infrastruktūros objekto organizuota paroda demonstruojama Seime“.

Pasak A.Vaitkaus, Klaipėdos uostas yra unikalus šalies transporto mazgas, kuris jungia jūrų, geležinkelio ir automobilių transporto rūšis. „Uosto veikla ypač svarbi ne tik ekonominiu, bet ir socialiniu požiūriu. Dėl aktyvios uosto veiklos sukuriama apie 185 tūkst. indukuotų darbo vietų, kitaip tariant - užimta iki 10,5 proc. visų šalies dirbančių žmonių. Klaipėdos uostas tiesiogiai ir netiesiogiai yra susijęs su 18 proc. viso Lietuvoje sukuriamo bendrojo vidaus produkto“, - pažymėjo KVJUD generalinis direktorius.

Atidarant parodą atkreiptas dėmesys į 2013-aisiais Klaipėdos jūros uoste panaudotų investicijų dydį. Pernai uosto infrastruktūrai plėsti buvo panaudota apie 300 mln. litų. Šiuo metu KVJUD vykdo ir yra suplanavusi investicinių projektų, kurių vertė 1 mlrd. 149 mln litų. Kaip parodos atidaryme pažymėjo Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika, vienas į uosto infrastruktūrą investuotas litas pritraukia du litus privačių investicijų į turtą, skirtą logistikos, laivų statybos bei remonto paslaugoms teikti.

Geriausias Baltijos pakrantėje

Pasak A.Vaitkaus, į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą investuoti pinigai atsiperka vidutiniškai per 2,5 metų. Jis padėkojo dabartinės kadencijos Seimui, kuris pakeitė ankstesnio parlamento per krizę priimto Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nuostatas bei atšaukė reikalavimą Klaipėdos uostui į valstybės biudžetą mokėti 50 proc. dividendų nuo uždirbto pelno. Šiuo metu toks reikalavimas taikomas visoms valstybinėms įmonėms, išskyrus tas, kurios vykdo strateginius projektus. Klaipėdos uoste toks projektas yra statomas SGD terminalas.

Vien pernai KVJUD būtų privalėjęs papildyti valstybės biudžetą 44,78 mln. litų dividendų, nes 2012-aisiais jo paskirstytas pelnas buvo 87,32 mln. litų. Nesumokėta valstybei beveik pusės šimto milijono suma padvigubėjusi per investicijas uostui turėtų sugrįžti jau 2016-ųjų pradžioje.

Be to, kaip pažymėjo susisiekimo ministras R.Sinkevičius, reinvestuotos ir naujai investuotos lėšos padeda išlaikyti Klaipėdos jūrų vartų konkurencingumą tarptautinėje erdvėje. „Labiausiai į šiaurę nutolęs neužšąlantis Baltijos jūros uostas Klaipėda yra ne kartą įrodęs savo konkurencinius pranašumus ir įsiveržęs į lyderio pozicijas tarp pajėgiausių Baltijos šalių uostų. Pastaruoju metu mūsų uostas žengė ypač platų kokybinį žingsnį, jame pagerėjo verslo sąlygos, nes buvo perstatytos krantinės, tęsiami kiti statybos projektai ir gilinimo darbai“, - sakė Susisiekimo ministerijos vadovas.

Paroda „Lietuvos transporto širdies – Klaipėdos uosto raida“ Seime veiks iki gegužės 26 dienos.

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste vykdomi ar planuojami vykdyti projektai 2013-2015 m.

Eil.Nr.ProjektasInvesticijų dydis (mln.Lt)
1.SGD terminalas170
2.Uosto akvatorijos gilinimo darbai82
3.Keleivinių ir krovininių keltų terminalo infrastruktūros įrengimas39
4.Geležinkelių statyba ir rekonstrukcija38
5.Krantinių Nr. 7-9 rekonstravimas. I ir II statybos etapai22
6.Užteršto grunto saugojimo aikštelės įrengimas17
7.Privažiavimo kelių sutvarkymas į multamodalinių krovinių terminalus (piet. dalis)16
8.Krantinių remontas16
9.Privažiavimo kelio nuo Baltijos prospekto pratęsimas iki uosto krantinių12
10.Krantinių Nr. 90-96 statyba9
11.Radiolokacinės sistemos įrengimas5
12.Projektas "Laivybos uoste informacinė sistema" 4,5
13.Gylių matavimo ir bujų statymo laivas4.

Šaltinis: brošiūra "Klaipėdos uostas: pasirink patikimą kelią!"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"