TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Paryžiuje – europietiškų premjerų dubliai

2014 10 07 6:00
„Renault Espace“ „Scanpix“ nuotraukos

Paryžiaus automobilių paroda – labiausiai nublizgintas tokio pobūdžio tarptautinis renginys. Prie renginio išskirtinumo prisideda šviesų miestu vadinamos Prancūzijos sostinės aura ir tai, kad skambias savo naujienas ir prototipus čia pristato ne tik Lietuvoje stereotipiškai dėl nepraktiškumo keiksnojami prancūzai, bet ir kiti Europos gamintojai.

„Volkswagen“ gerbėjai pirmoje spalio pusėje, iki spalio 19 dienos, vykstančiame ir šimtus tūkstančių lankytojų sutraukiančiame renginyje gali išvysti dvi pasaulines premjeras. Pirmoji – ekscentriškas sportinis „Volkswagen XL Sport“, o antroji – įkraunamas hibridas „Volkswagen Passat GTE“.

Konceptinis „Volkswagen XL Sport“

Įkraunamas „Passat“ ir motociklo variklis

Ne veltui „Volkswagen XL“ šeimyną net konkuruojančių firmų inžinieriai pripažįsta vienu iš techniškai pažangiausių ir ekonomiškiausių konceptų. Tiesa, Paryžiaus autosaloną lydinčiose iškilmėse pademonstruotas „Volkswagen XL Sport" yra šiek tiek kitoks, mat tai, ko gero, galingiausias automobilis su dviejų cilindrų varikliu.

Atidengus variklio skyriaus gaubtą galima išvysti sportiniams automobiliams nebūdingą, supermotociklams „Ducati 1199 Superleggera“ skirtą 200 AG galios V2 formos dviejų cilindrų variklį. Maksimalus automobilio greitis siekia 270 km/val., o įsibėgėjimas iš vietos trunka 5,7 sekundės. Variklio judesį paskirsto 7 laipsnių DSG transmisija. 18 colių ratlankiai nulieti iš magnio ir „apauti” 205/40 R18 (priekiniai) ir 265/35 R18 (galiniai) padangomis.

Automobilio variklis, rėmas ir kėbulas pagaminti iš šiuolaikinių labai lengvų magnio ir aliuminio lydinių, todėl pats automobilis sveria tik 890 kilogramų. Tokiam galingam sportiniam automobiliui tai puikus rezultatas. Be įspūdingos galios, naujasis "Volkswagen XL Sport" žavi labai geru energiniu efektyvumu. Žinoma, tai jau ne vieno litro automobilis, į kurio titulą pretenduoja jo pirmtakas „Volkswagen XL“, bet ir ne degalus ryjantis bolidas, ko galima tikėtis iš įspūdingų greičio ir dinamikos rodiklių.

Tuo tarpu įkraunamas hibridas „Volkswagen Passat GTE“ - pirmasis „Passat“ modelio automobilis su kombinuotu pavaros mechanizmu, kurį sudaro benzininis TSI variklis ir elektros motoras. Bendra pavaros mechanizmo galia siekia 160 kW (218 AG), bendras sukimo momentas – iki 400 Nm, maksimalus greitis siekia 220 km/val., o iki 100 km/val. įsibėgėjama per 8 sekundes. Vertinant pagal NEDC metodiką, „Passat GTE“ sunaudoja 2 l benzino ir 13 kWh elektros šimtui kilometrų trasos. Su pilnu baku ir visiškai įkrautu akumuliatoriumi automobilis nuvažiuoja iki 1000 km, o varomas vien elektra jis pasiekia iki 130 km/val. greitį ir gali įveikti iki 50 kilometrų.

„BMW 2 Series Active Tourer“./Gamintojo nuotrauka

Priekiu varoma BMW naujiena

Bavarų automobilių gamintojas BMW Paryžiuje taip pat surengė dvi ryškias premjeras. Parodos lankytojai gali išvysti naują sportinį kupė visureigį „BMW X6“ ir kabrioletą „BMW 2 Series Convertible“, taip pat daug kitų BMW inovacijų ir modelių. Paryžiuje demonstruojamas ir kompaktinis vienatūris „BMW 2 Active Tourer“, kurio netrukus pasirodysiant laukiama ir Lietuvoje.

Parodoje oficialiai debiutavęs antros laidos sportinis kupė visureigis „BMW X6“, kurį jau galėjo išvysti ir dalis BMW gerbėjų Lietuvoje, tampa erdvesniu, galingesniu, bet kartu taupesniu automobiliu su minkštesne pakaba. Gruodį automobilių salonus pasieksiantis modelis dėl šiek tiek išaugusių matmenų tapo penkiavietis, montuojamas su iki 10 proc. galingesniais ir iki 25 proc. taupesniais varikliais.

Kita ne mažiau įspūdinga premjera – tai naujausias antrosios BMW serijos narys – „2 Series Convertible“. Iš savo klasės kabrioletų jis šsiskirs atletišku dizainu, ypač dinamiškais varikliais bei laivo denį primenančiu interjeru. Vairavimo malonumą naujajame kabriolete užtikrina varikliai, kurių galingiausias pasieks net 240kW/326AG, o grynu oru mėgautis leis elektrinis nudengiamas medžiaginis stogas. Šis svarbiausias kabrioleto akcentas buvo suprojektuotas iš naujo ir gali būti nuleistas per 20 sekundžių važiuojant iki 50 km/h greičiu.

Premium klasės kompaktinis vienatūris „BMW 2 Series Active Tourer“ – erdvus, ekonomiškas ir praktiškas šeimos automobilis. Šis vienatūris – pirmasis BMW modelis, turintis priekinių varančiųjų ratų sistemą. „Active Tourer“ bus komplektuojamas su trijų arba keturių cilindrų turbininiais varikliais. Oficialus BMW automobilių atstovas Lietuvoje „Krasta Auto“ žada, kad šis kompaktinis vienatūris netrukus pasieks ir BMW salonus mūsų šalyje.

Į Paryžiaus automobilių parodos stendą BMW taip pat atvežė anksčiau šiemet demonstruotą koncepcinį hibridą „BMW X5 Concept eDrive“. Visureigis derina BMW sportiškumą su hibridinių automobilių prianašumais. Koncepciniame modelyje montuojamas keturių cilindrų benzininis variklis su „TwinPower Turbo“ technologija bei elektros variklis. Vien šiuo visureigis gali pasiekti 120 km/h greitį, o modelis, važiuodamas kombinuotu režimu, suvartoja 3,8 l benzino 100 kilometrų.

„Lamborghini Asterion“

Įvaizdis – dar ne viskas

Koks Paryžiaus autosalonas be Prancūzijos gamintojų? Šiemet iš prancūzų rimčiausią programą sukalė „Renault“, į parodą atvežusi premjerinį dublį – naujausią miesto vienatūrį „Twingo“ ir atnaujintą „Espace“.

„Galima drąsiai teigti, kad „Espace“ modelį „Renault“ išrado dar kartą. Naujajame „Renault Espace“, kuris iš tiesų yra vienas svarbiausių mūsų modelių, glūdi tikrieji „Renault“ genai – juos patvirtina išskirtinė išvaizda, precedento neturintis patogumo keliaujant jausmas ir inovatyvios technologijos, kurios pildys visus vairuotojų bei keleivių pageidavimus. Ypač daug dėmesio skyrėme naujojo „Espace“, kuris tapo ir „Renault“ prabangių automobilių linijos pradžios simboliu, dizainui ir gamybos kokybei“, - premjeros metu pažymėjo kompanijos generalinis direktorius Carlosas Ghosnas.

Atsisakius idėjos įprastai daugiafunkcio automobilio formai pritaikyti dinamiškas didesnio pravažumo automobilio formas, dabar naujasis „Espace“ neabejotinai išsiskiria savo kitokia išvaizda. Būdamas 4,85 metro ilgio (tiek penkiavietis, tiek ir septynvietis) ir 1,87 metro pločio, naujasis „Espace“ atrodo proporcingai. 1,68 metro aukštis (tai reiškia, kad naujokas yra 63 mm žemesnis nei dabartinės laidos „Espace“) ir aukšta pusiaujo linija sukuria aptakumo įspūdį, kurį dar labiau sustiprina ilga ratų bazė (2,88 m arba 16 mm ilgesnė nei dabartinio „Grand Espace“), suteikusi galimybę sukurti ir erdvesnį saloną. Kad automobilio aerodinaminės savybės tikrai puikios, patvirtina mažą dinaminį pasipriešinimą iliustruojantys rodikliai: Cd=0,30 ir CdA=0,845 m².

O naujasis „Renault Twingo“ iš tiesų vertas tapti vienu populiariausių miesto automobiliukų. Nors pirma mintis į jį pažvelgus kyla „kas į jį tilps?“, tačiau, kaip sakoma, įvaizdis dar ne viskas. Iš tiesų, į naująjį „Twingo“ puikiai sutelpa keturios net ir stambesnio sudėjimo personos, o nulenkus priekinę keleivio sėdynę juo galima pervežti ir apie 2,3 metro ilgio krovinius. Puiki tokiam automobiliui net 17 centimetrų siekianti prošvaisa leis „nepasimauti“ lipant ant aukštesnio bordiūro, o 8,65 metro išorinis apsisukimo spindulys neįtikimai pagerina manevringumą ankštose miestų gatvėse.

Tokie svarbiausi Europos gamintojų premjerų dubliai, bet pro automobilių gurmanų akis, žinoma, nepraslydo ir dviguba superautomobilių premjera. Ją ištaisė Italijos sportinių automobilių juvelyrai „Ferrari“ ir „Lamborgini“. Kaip pranešė italai, iš viso bus pagaminti 499 „Ferrari 458 Speciale A“ automobiliai, kuriuose bus įmontuoti 4,5 litro 597 AG pasiekiantys varikliai. Tai, jei tikėsime gamintojo pasigyrimu, galingiausias visų laikų kabrioletas pakeliamu stogu.

Nors stulbinamai galingi sportiniai automobiliai ir žaliosios technologijos iš esmės skamba kaip dvi priešinguose poliuose skrajojančios idėjos, Paryžiaus autosalono eskadrilę vainikavo įkraunamas hibridas „Lamborghini Asterion“. Žinoma, elektrinė automobilio dalis tik papildas 5,2 litro V10 varikliui, kuriame slypi 910 „arklių“, tačiau žymi mentališkai svarbų bandymą net ir superautomobilių kategorijoje neatsilikti nuo ekologiškos ateities. Kitoks šiemet buvo net ir pats „Lambo“ pristatymas. Vietoj įspūdingų garso efektų paviljone premjeros metu tvyrojo tyla, o į sceną „Asterion“ įriedėjo ne riaumodamas, o tyliai dūgzdamas elektriniu varikliu – dėl to iškart prilipo etiketė „tylus, bet mirtinas“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"