TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Paryžiuje pučia optimizmo vėjai

2010 10 06 0:00
Agresyviai atrodantis "Renault DeZir" kol kas tėra dizaino kūrinys, bet netrukus jis gali tapti serijiniu modeliu miesto stileivoms.
AFP/Scanpix nuotrauka

Spalio pradžią automobilių gerbėjai paminėjo prestižiniu renginiu - Prancūzijoje atidaryta tarptautine Paryžiaus automobilių paroda. Iš pastarojo meto ekspozicijų ši išsiskiria optimistiška nuotaika ir gausiu naujų modelių sąrašu.

Pasaulio ekonomikai palengva atsigaunant automobilių gamintojai nesnaudė. Jau seniai transporto priemonių parodose nebuvo tiek šurmulio, prabangos, naujienų ir lankytojų, kiek šių metų renginyje Paryžiuje. Čia lankytojams pristatyti 74 nauji automobiliai ir motociklai bei gausybė konceptinių modelių.

Didėja įvairovė.

Kas dvejus metus Prancūzijos sostinėje rengiama automobilių paroda yra seniausias toks renginys pasaulyje. Jis pirmą kartą organizuotas 1898-aisiais.

2008 ir 2010 metų Paryžiaus automobilių parodos tarsi apgaubė didžiausio sunkmečio laikotarpį. Pasaulio ekonomikos dar laukia ilgas kelias, kol ji atsigaus, tačiau šiųmetės ekspozicijos lankytojai ir dalyviai nusiteikę gerokai optimistiškiau nei prieš dvejus metus. Tada rinkoje visi jautė vis didėjantį nerimą dėl prasidedančio sunkmečio. Dauguma prieš dvejus metus eksponuotų automobilių buvo tik naujos populiarių modelių versijos.

Šįmet viskas kitaip - automobilių gamintojai Paryžiuje pristatė ne tik atnaujintų, bet ir nemažai visiškai naujų, gaminti paruoštų modelių, tokių kaip "Chevrolet Orlando", "Peugeot 508" ar "Citroen DS4". Verslininkai nenori matyti jiems nepalankios statistikos - automobilių paklausa pasaulyje didėja vangiai. Kai kuriose šalyse, pasibaigus valstybinėms paramos programoms ir pakilus mokesčiams, naujų mašinų parduodama dar mažiau negu prieš metus, bet gamintojai su pasitikėjimu žvelgia į ateitį. Dauguma demonstruojamų automobilių bus pasiūlyti pirkėjams tik kitąmet, o didžioji dalis koncepcinių modelių išvis neišriedės į gatves. Taigi belieka tikėtis, kad naujų modelių kūrėjai tiksliai išpranašavo piniginių pilnėjimo metą.

Įsitvirtina elektromobiliai

Daugiausia dėmesio Paryžiaus automobilių parodoje vėl skiriama aplinką tausojančioms elektrinėms mašinoms. Prieš dvejus metus šiame renginyje įvyko tikras automobilių pramonės persilaužimas - elektra varomų modelių buvo pristatyta daugiau negu benzininių, o šįkart elektromobiliai rimtai įtvirtino savo pozicijas. Dabar gamintojams tapo garbės reikalu pristatyti kuo daugiau elektra varomų naujų mašinų. "Renault" atvežė į parodą net keturis tokius modelius ir vieną koncepcinį, "Nissan" pademonstravo patobulintą "Leaf" ir įspūdingo dizaino "Townpod EV" koncepcinį miniveną, "Kia" parodė hibridinį visureigį "Sportage", o "Mini" dizainerių kompanija - dviratę transporto priemonę - elektrinį motorolerį.

Kita svarbi parodos tema - aukščiausios klasės prabangūs automobiliai. Taupymo laikotarpiu juos teko primiršti, todėl tikėtina, kad bent dalis iš Paryžiuje eksponuojamų išskirtinių koncepcinių modelių netrukus taps serijiniais automobiliais. "Jaguar" įkaitino sportinių mašinų gerbėjų kraują - pristatė 780 arklio galių (AG), 328 km/h greitį pasiekiantį modelį C-X75. Jis bus gaminamas, jei turės paklausą.

Ne tokiems turtingiems sportiškų automobilių mėgėjams "Renault" siūlo futuristinio dizaino kupė "DeZir". Manoma, šis koncepcinis modelis netrukus turėtų virsti serijiniu automobiliu. Jo išorę pasiskolins naujos kartos "Clio".

Tryško prabanga

Daugiausia liukso klasės sportinių modelių, net penkis, į Paryžių atvežė "Lotus". Kompanija, rimtai pasirengusi susigrąžinti septintąjį-aštuntąjį dešimtmetį turėtą šlovę, pasielgė taip, kaip joks automobilių gamintojas pastaruoju metu nėra daręs. Įmonė iškart pademonstravo visą penkių naujų modelių gamą - nuo mažo sportiško "Esprit" iki prašmatnaus sedano "Eterne". Per spindintį jų pristatymą šilko užklotus nuo automobilių nutraukė pasaulinės įžymybės - manekenė Naomi Campbell ir aktorius Stephenas Baldwinas.

Kaip atsvara prašmatniam "Lotus" renginiui tapo ugningas "Lamborghini" pasirodymas. Išskirtinio agresyvaus dizaino koncepcinis modelis "Sesto Elemento" į parodų salę įsiveržė tarsi iš pragaro - jis įvažiavo pro kelių metrų aukščio liepsnos sieną. Taip buvo pademonstruota esminė modelio naujovė. Jo kėbulas pagamintas vien iš anglių pluoštu sutvirtinto plastiko, todėl sveria tik 999 kilogramus, o pavadinimas lietuviškai reiškia "šeštasis elementas" - anglies numeris periodinėje elementų lentelėje.

Šių metų Paryžiaus automobilių parodos prabanga neapkartinta laikinumo jausmo. Priešingai, atrodo, kad automobilių gamintojai vėl tvirtai stojasi ant kojų ir to paties tikisi iš visos rinkos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"