TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pasieniečiai gavo naujus sraigtasparnius

2006 12 28 0:00
EUROCOPTER sraigtasparniai ypač populiarūs tarp Europos policininkų, pasieniečių, muitininkų.
LŽ archyvo nuotr.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Aviacijos eskadrilę papildė trys nauji modernūs orlaiviai

Paluknio aerodrome, netoli Vilniaus, leisis Vokietijos ir Prancūzijos bendrovėje "Eurocopter" surinkti sraigtasparniai - du dvimotoriai EC 135 ir dvimotoris EC 145.

Eskadrilė modernėja

Šiuos orlaivius VSAT įsigijo už 64 mln. litų, kurie skirti iš Europos Sąjungos lėšų Šengeno priemonių planui įgyvendinti, Lietuvos ir Baltarusijos bei Lietuvos ir Rusijos sienų apsaugai stiprinti, ES išorinių sienų kontrolei.

Pasieniečių Aviacijos eskadrilėje šiuo metu jau yra du "Eurocopter" firmos sraigtasparniai "Colibri EC 120 B". Dabar VSAT turimi "Colibri EC 120 B" modelio sraigtasparniai yra vienmotoriai, o naujieji pirkiniai savo techninėmis savybėmis yra daug pranašesni už turimus orlaivius.

Naujasis dvimotoris EC 145 gali skristi daugiau kaip 240 km/h kreiseriniu greičiu ir išvystyti maksimalų apie 270 km/h greitį.

Šis sraigtasparnis, be vieno ar dviejų pasieniečių pilotų, nelygu salono komplektacija, gali skraidinti dar 8 žmones. Esant ekstremalioms situacijoms, išėmus salono sėdynes jame gali būti įtaisyti dveji neštuvai nukentėjusiesiems skraidinti bei 3 vietos medicinos personalui.

Su standartiniais degalų bakais pasieniečių orlaivis ore gali išbūti 4 valandas ir per tą laiką nuskristi daugiau kaip 700 kilometrų. EC 145 aukščio maksimalus pakilimas nuo žemės, veikiant dviem 770 AG varikliams - šeši kilometrai.

Pranašumas

Sraigtasparnyje, be moderniausios navigacijos ir ryšio įrangos, sumontuota technika, leidžianti pasieniečių orlaivio pilotų valdomoms dieninio ir naktinio matymo kameroms tiesiogiai perduoti vaizdą ir garsą į žemėje įrengtus siųstuvus. Sraigtasparnis gali tapti mobilia vadaviete ar ryšio centru.

Orlaivyje sumontuota speciali gervė. Ja nuo žemės ar vandens telkinio į sraigtasparnio saloną gali būti įkeliami nukentėjusieji. EC 145 galės tūpti ir ant vandens - tam jame sumontuoti specialūs plūdurai. Tai ypač pravers pasieniečiams prireikus sulaikyti sienos pažeidėjus ar kontrabandininkus, nelegalius migrantus.

Du naujieji EC 135 modelio pasieniečių sraigtasparniai yra kiek mažesni už EC 145, tačiau greitesni, jų varikliai galingesni. EC 135 išvysto kreiserinį daugiau kaip pustrečio šimto kilometrų per valandą greitį. Šie sraigtasparniai ore gali išbūti apie 4 valandas.

Orlaivio ekipažą, nelygu poreikis, gali sudaryti vienas arba du pasieniečių lakūnai. Be jų, salone gali būti skraidinami dar 6 arba 7 pareigūnai ar keleiviai.

Kaip ir EC 145, abu EC 135 turės moderniausias navigacijos ir ryšio priemones bei pakils į maksimalų 6 kilometrų aukštį.

Abiejuose EC 135 modelio orlaiviuose sumontuota po du 640 AG variklius. Be to, orlaiviai aprūpinti fiksuojamosiomis dalimis, ant kurių prireikus gali būti sumontuota gervė žmonėms į saloną pakelti arba desanto įranga. Ja iš salono išmetamos 4 virvės, jomis galės išsilaipinti, pavyzdžiui, pastatą šturmuojantys pasieniečiai.

EC 135 orlaiviai taip pat turi gerokai paaukštintas tūpimo slides, todėl galės leistis į aukštą žolę ar krūmais užžėlusią vietovę. Šitai ypač reikalinga sunkiai išvažiuojamose pasienio vietovėse.

Beje, visi naujieji pasieniečių pirkiniai, net ir sugedus vienam iš variklių, skrydį gali tęsti toliau. Ant jų sraigtų yra specialūs fiksatoriai, leidžiantys sumontuoti specialius peilius, skirtus nukirsti sraigtui suktis trukdančius pašalinius daiktus, pavyzdžiui, elektros laidus.

Į orlaivius bus įmontuoti specialūs infraraudonųjų spindulių paieškos prožektoriai, kurie leis sraigtasparnio įgulai matyti tamsoje esančius žmones (nelegalius migrantus ar kontrabandininkus), šiems to nepastebint.

Trimis naujaisiais orlaiviais pasieniečiai galės skraidyti ir naktį, ir virš jūros.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"